Gå til innhold

Mer AGP 8x fra ATI og NVIDIA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølglig kommer den neste generasjonen i AGP (NV40, R420). Tross alt er ikke PCIe en eksisterende standard enda (i praksis iallefall). Og hvis en trodde at ATI/nVidia skulle utelukke å selge varene sine til de fleste (alle?) som har AGP, og som kommer til å ha AGP lenge enda, så vil jeg si en er naiv.

 

Min personlige meing seff :)

Lenke til kommentar

ble desverre som ventet for nvidia

8 pipelines og 12 til ati.

 

og så har nvidia litt raskere gpu og ram for

og holde følge med ati.

 

men viste ikke nvidia at ati sikkert ville øke anntall pipelines

eller ligger de et hakk bakom i utvikling ?

 

hvor mye kan dette ha og si for ytelsen på kortene(12 pipelines) ?

 

at nv 40 skulle komme med agp 8x har jo vært skrevet lenge

om på netet.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

rart at nVidia går tilbake til x2 løsning for pipelinene, etter at det blei forkasta første gangen...

 

En intressang ting som jeg la merke til på CeBit var at Palit langserte et 5950U kort som det stod at hadde 16 pipelines, uheldigvis var det bare en selger som stod ved standens deres da så jeg fikk aldri bekrefta om det var snakk om 16x1, 8x2 eller skrivefeil.

 

Uansett så var er det rart at ikke nVidia ikke øker antaller da de så hvor positiv effekt det hadde forrige gang, eller kansje det er noen endringer i DirectX på vei som vil endre endel på hele skjermkortmarkedet(DX9.1/DX9.0c)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...