Gå til innhold

Test av Canon PowerShot S1 IS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testen holdt som vanlig høy kvalitet ( evinnelige terningkast 6 )

 

Det er to ting som jeg synes trakk ned på kameraet.

 

Det første er at det var treg autofokus, dette er etter min mening ett stort problem på mange kamera.

Det blir vanskelig å ”fange øyeblikket”.

 

Det andre var at oppløsning var så pass lav på ett kamera med så opplagt god optikk.

Skjønner ikke helt hva Cannon mener med dette.

Lenke til kommentar
FZ10 har vel 4 Megapiksler om jeg ikke husker feil.

Jo det er nok riktig, så hvis antall megapiksler er eneste sammenligningsgrunnlag så er jeg enig. Men det finnes vel bare en liten håndfull av modeller som har optisk bildestabilisator? Det hadde vært inntresant med sammenligning av disse.

Endret av John A
Lenke til kommentar
Jo det er nok riktig, så hvis antall megapiksler er eneste sammenligningsgrunnlag så er jeg enig.

Det er vanlig å sammenlikne kameraer med samme oppløsning opp mot hverandre, men det går selvsagt an å sammenlikne på andre måter også.

 

Dessverre finnes ikke Panasonic FZ10 i norske nettbutikker, så hva prisen på dette kameraet blir vet jeg ikke. Da blir det vanskelig å sammenlikne hva som gir mest for pengene.

 

Akamera.dk kommer forøvrig snart med en test av Panasonic FZ10, selv kommer jeg ikke til å teste dette med det aller første.

Lenke til kommentar

Vet du hvor lenge vi må vente før testen av Panasonic FZ10 kommer?

 

Ellers om autofokus, bruker i dag Canon A300, og denne opplever jeg som ganske treg på autofokusen ( i hvertfall sammenliknet med Pentax Optio S, som jeg også har brukt endel). Vet du hvor rask autofokusen til A300 er sammenliknet med S1? Vil nødig kjøpe et kamera som er like tregt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...