Gå til innhold

Omtale av Battlefield: Vietnam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullstendig enig angående "Bad-Ass-GI-Joe-LAW/M60" problemet. Har nå spilt BFV ganske heftig siden det kom ut, og jeg begynner å bli seriøst lei M60.

BFV har også dessverre en rikelig dose med "Spill-blir-sluppet-ut-alt-for-tidlig" syndromet, på samme måte som BF1942. Battlefield 1942 ble jo egentlig ikke et fullstendig spill før 1.2 / 1.3 patchen etter min mening, og dessverre er BFV alt for ubalansert, da spesielt når du kan kombinere Rocket Lancher med det heftigste Assault våpnet i en kit. Dessuten har flere rapportert høye ping-tider, og en del "lagg". Når atpåtil utviklerne heller ikke klarte å rydde opp i ATI 9800 - problemet, begynner jeg å anser de for litt useriøse. (En vet jo aldri, men BFV er jo et "nVidiaspill" med nVidia seal.)

 

Ser ut omtrent som det er bare Blizzard som nøyer seg med litt seriøs testing før de slipper spill, selvsagt da på bekostning av lanseringsdatoen.

 

Selvsagt er BFV et "must" -spill, men Dice burde nok ha spurt EA om noen ekstra uker før de lanserte det.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig i omtalers konklusjon og synspunktene til Kristian og Kristine.

 

Spawncampingen som foregår i BFV er til tider veldig frustrerende. Et eksempel er broen i Hue-brettet hvor de amerikanske styrkene egentlig starter. Under en runde på det brettet opplevde jeg at NVA ble presset ned til den broen og at det var det eneste stedet NVA kunne spawne. Det andre laget stilte seg opp på toppen av bygninger langs elvebredden og fyrte løs på spillere som spawnet, mens andre la seg i veien for den eneste fluktruten med M60-er. Slik holdt de det gående i nesten 10 minutter og det endte opp med at ni av ti spillere på NVA gikk over på det andre laget eller forlot serveren.

 

Som nevnt i omtalen er den amerikanske klassen hvor man har en M60 og M79(Portabel granat-kaster) eller en L.A.W. (Panservåpen) legger opp til at enkelte lett kan dra på tokter med slagkraften til en liten hær. Sikkert uhorvelig morro for de med en liten Rambo i seg, men kjipt for oss andre.

 

Helt til slutt kan man vel også nevne det russiske MI-8 helikopteret som NVA besitter. Dette er bestykket med rakettkastere som kan fyre av 4 raketter i rask rekkefølge, som overgår alle andre helikoptre i spillet med god margin. I tillegg er panseret så tykt at man i tilfeller må bruke 6-7 raketter før det faller i bakken.

Til sammenlikning deiser kampversjonen av Huey-en i bakken etter 3 raketter og kan kun fyre av 2 raketter av gangen.

 

 

Ser man bort fra disse ujevnhetene er Battlefield Vietnam er sinnsykt morsomt spill og anbefales på det varmeste ;)

Lenke til kommentar

Alle helikoptrene deiser i bakken av to rakettskudd, hvertfall som jeg har befart. Det har dog en god del med hvor du treffer. Treffer du i front så får helikopteret liten eller null skade. Treffer du derimot i siden to ganger så er det ferdig. At da NVA har muliheten til å deise av gårde to raketter samtidig er veldig farlig om man ikke ser det komme. Da er man så godt som død.

Lenke til kommentar

hva er 9800problemet?

 

merkelig det med pingen. når jeg lager en internet server for et par kamerater får de 1023 i ping av og til mens andre ganger får de 30-40. hvis den ene stikker får sistemann bra ping (40~).

er det uploaden som er flaskehalsen? Telenor 704/128.

Lenke til kommentar
hva er 9800problemet?

 

merkelig det med pingen. når jeg lager en internet server for et par kamerater får de 1023 i ping av og til mens andre ganger får de 30-40. hvis den ene stikker får sistemann bra ping (40~).

er det uploaden som er flaskehalsen? Telenor 704/128.

Fikk samme problem da jeg prøvde meg på tilsvarende, så ja, det er nok uploaden som ikke strekker til.

 

Edit: Battlefield Vietnam støtter ikke alle funksjonene som er tilgjengelig i kortet.

Det har også vært rapportert om grafikk-problemer med både ATI og nVidia-kort, men jeg har ikke opplevd noen problemer med mitt 9600XT 256MB.

Endret av Pytagoras
Lenke til kommentar

Grei omtale.. men "fin polert" passer vel ikke så bra?

 

Er utrolig mange irriterende bugs, lag, noe ubalanserte lag osv.

 

M60 duden er jo ikke så rå da.. Er jo null problemer å drepe de :cool:

 

Tanksene suger totalt (er som å skyte med mortar :cry: )

 

Ellers er spillet helt rått, blir nok bra etter noen patcher :p

Lenke til kommentar

Vil ikke påstå at Mi8 helikopteret er så overlegenet de andre. Det har dog fordelen at alle våpnene styres av en person, men mener selv at Cobraen (forutsatt at det er to vettuge personer bak spakene) er det desidert beste helikopteret. 2 stk "vanlige" missiler", 2 stk varmesøkende missiler og en chaingun.

 

Bruker aldri m60/LAW. En gullmedalje føles mye bedre om du har benyttet deg av AK-47/M16 enn om du har benyttet deg av spillets mest graderende ubalanse. Kommer nok uansett til å bli endret ganske snart og da er de gode dagene over for de "uridderlige" uansett.

 

Det som jeg finner mest irriterende er fellene til V.C. Synes sjelden du får noe ut av å plassere de ut, og sjansen for at en lagkamerat blir offer de er nesten like stor som at de rammer fienden. Burde lagt til et "Danger-Trap" symbol når du gikk inn i et område der dine egne hadde lagt ut feller. Ala mine tegnet i BF1942.

Endret av Hetzer
Lenke til kommentar

Et MEEEGET bra spill - selv om ubalansen mellom "sidene" i spillet er tydelig. Blir sikkert justert via en patch om ikke så altfor lenge.

Anbefales på det mest krigerske..........

For grafikkproblemer bør man installere de siste driveren, er min erfaring.

 

Nice shot! :thumbup:

Lenke til kommentar

Føler egentlig ikke m60/LAW er noe stort problem. Stor forskjell i forhold til NVA på akkurat denne klassen kansje, men synes M60 er langt fra det beste skytevåpenet du kan ha. Jeg synes det virker som den er ganske upresis. Jeg går ihvertfall ikke etter den klassen med mindre jeg vet jeg trenger LAW`en.

 

Synes egentlig ikke balansen er så gal heller. Noen brett synes jeg det ser ut som om det kan være fordel å være NVA mens på andre USA. Noen forskjeller er det, men ingen så store at de greier å plage meg.

 

Synes det jevnt over er et meget bra spill. :thumbup: (Digger musikken!!!)

Endret av kjakangund
Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig i omtalers konklusjon og synspunktene til Kristian og Kristine.

 

Spawncampingen som foregår i BFV er til tider veldig frustrerende. Et eksempel er broen i Hue-brettet hvor de amerikanske styrkene egentlig starter. Under en runde på det brettet opplevde jeg at NVA ble presset ned til den broen og at det var det eneste stedet NVA kunne spawne. Det andre laget stilte seg opp på toppen av bygninger langs elvebredden og fyrte løs på spillere som spawnet, mens andre la seg i veien for den eneste fluktruten med M60-er. Slik holdt de det gående i nesten 10 minutter og det endte opp med at ni av ti spillere på NVA gikk over på det andre laget eller forlot serveren.

 

Som nevnt i omtalen er den amerikanske klassen hvor man har en M60 og M79(Portabel granat-kaster) eller en L.A.W. (Panservåpen) legger opp til at enkelte lett kan dra på tokter med slagkraften til en liten hær. Sikkert uhorvelig morro for de med en liten Rambo i seg, men kjipt for oss andre.

 

Helt til slutt kan man vel også nevne det russiske MI-8 helikopteret som NVA besitter. Dette er bestykket med rakettkastere som kan fyre av 4 raketter i rask rekkefølge, som overgår alle andre helikoptre i spillet med god margin. I tillegg er panseret så tykt at man i tilfeller må bruke 6-7 raketter før det faller i bakken.

Til sammenlikning deiser kampversjonen av Huey-en i bakken etter 3 raketter og kan kun fyre av 2 raketter av gangen.

 

 

Ser man bort fra disse ujevnhetene er Battlefield Vietnam er sinnsykt morsomt spill og anbefales på det varmeste  ;)

Det andre laget stilte seg opp på toppen av bygninger langs elvebredden og fyrte løs på spillere som spawnet, mens andre la seg i veien for den eneste fluktruten med M60-er. Slik holdt de det gående i nesten 10 minutter og det endte opp med at ni av ti spillere på NVA gikk over på det andre laget eller forlot serveren.

 

 

Hahah.....jeg må le. Hva i alle dager kan være gøy med slik "taktikk"?......seriøst.....hva er utfordrende med å holde på slik. Hvorfor kjøpe BFV hvis dette er agendaen?

 

Jeg finner ikke ord for hvor idiotisk slikt er. Dere som som holder på slik burde rett og slett kaste spillet. Dere har INGENTING i et mp-miljø å gjøre...

 

GET A LIFE

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Hahah.....jeg må le. Hva i alle dager kan være gøy med slik "taktikk"?......seriøst.....hva er utfordrende med å holde på slik. Hvorfor kjøpe BFV hvis dette er agendaen?

Jeg gir min fulle støtte for slik taktikk dersom målet er å ta det siste spawn punktet til fienden. Ingen spawn punkt, ingen motstand, ergo har man vunnet. Å vinne er vel målet i et hvert spill?

 

Det som dog er kjipt er at man etter å ha blitt "tatt av dage" så kan man endre team. Dette burde vært forbeholdt før spillets start, og ikke underveis. Med mulighet for å endre lan underveis oppstår fort det nevnte problemet.

 

M60 er og skal være rå (alle som har skutt med en MG3 vet hva jeg snakker om), men "cone of fire" burde vært mye mere spredd når man står oppreist og dersom man ikke skyter "byger".

 

Ellers så syntes jeg det var en flott anmeldese, spesielt likte jeg de to personenes inntrykk. en ny, fin vri på en ameldelse.

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...