Gå til innhold

S3 annonserer GammaChrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok du kan ha rett, mr Insomniac, men men. Vi får bare la det stå til og håpe at de har noen ess oppe i ermet og ikke bare på leggen. Samtidig så får man håpe at XGI klarer noe bedre enn det Volarien har gjort i benchmarks til nå. Fremtiden vil se. Jeg tror uansett at Deltachrome kan bli interessant, bare for å ha det liksom, til slike HDTV bokser og slikt. XGI sine mål derimot, kan bli verre å nå.

Lenke til kommentar

tenk da bare, svart kort, med kromma kondensatorer og heatspreader på core/ram :p FEDT...

 

håper de fortsetter og får noe brukbart, samme med XGI volari

 

men som ett førstegenerasjonskort er det vel ikke for galt, jeg mener det skal noen generasjoner før man får skikkelig erfaring og "får det til"..ATi hold da på litt i starten med radeon serien før de klaffa stort??

Lenke til kommentar
tenk da bare, svart kort, med kromma kondensatorer og heatspreader på core/ram :p FEDT...

 

håper de fortsetter og får noe brukbart, samme med XGI volari

 

men som ett førstegenerasjonskort er det vel ikke for galt, jeg mener det skal noen generasjoner før man får skikkelig erfaring og "får det til"..ATi hold da på litt i starten med radeon serien før de klaffa stort??

Ja du sier noe der, førstegenerasjonskort er ikke alltid det letteste. Så faktisk en test av Deltachrome. Det ytte ikke særlig godt men det var "gratis" autoaliasing og lignende, det var ikke noen store dropp som man har sett på diverse andre kort når man flekker det på. Om de klarer å utvikle denne teknologien videre så kan det bli bra...

 

Holdt nesten på å kjøpe et volari på pyton.no (de har det ikke nå lengre), men dette strandet på pengemangel. Gjerne likegreitt det, det viste seg på en annen test jeg så at det ikke var kongen på ytelse, noe som ikke er det verste, men det største problemet var visst at det bråkte noe grønnforjævlig, noe ala GeForce FX5800 ble det nevnt

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke akkurat S3 nybegynnere heller med mindre dette er en helt ny divisjon under det gamle navnet.

Nei, men det er vel mer eller mindre deres første forsøk på et knallhardt 3d-kort er det ikke? De hadde vel noen rundt 3dfx tiden vil jeg tro, men det er vel langt ifra det til å kunne danse med de store gutta i dagens dataverden?

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke akkurat S3 nybegynnere heller med mindre dette er en helt ny divisjon under det gamle navnet.

Nei, men det er vel mer eller mindre deres første forsøk på et knallhardt 3d-kort er det ikke? De hadde vel noen rundt 3dfx tiden vil jeg tro, men det er vel langt ifra det til å kunne danse med de store gutta i dagens dataverden?

Klart vil de teknologisk sett ha problemer med å matche ATI og nVidia, men jeg tror ikke de kommer til å få "nybegynner problemer" eller altfor mye problemer med f.eks å få ut relativt gode drivere.

Lenke til kommentar
Klart vil de teknologisk sett ha problemer med å matche ATI og nVidia, men jeg tror ikke de kommer til å få "nybegynner problemer" eller altfor mye problemer med f.eks å få ut relativt gode drivere.

Åja, sånn sett. Men da er jo egentlig halve jobben gjort da. Det er vel drivere og slikt som nybegynnerne sliter med, sånn som XGI (ok, så var det ikke verdens beste kort heller, men det kunne blitt endel bedre) og tidligere ATI. Mitt håp er det at S3 sine grafikk-kort kan få den samme statusen for tja, HDTV, som Matrox har for 2d-markedet. Om dette går bra, så kan de da prøve å utvide med noen skikkelig badass 3d-kort.

 

Matrox var jo store rundt da når pentium kom (dvs. det var da jeg hørte om det for første gang. Lurer på om det het noe slikt som Matrox Mystique eller noe. Er ikke sikker) og man skulle jo ha trodd at de skulle kunne følge opp med gode kort utover. Rundt Pentium 2 begynte 3Dfx å gjøre seg gjeldende i stor grad, sammen med Riva (TNT serien), og Matrox ble mere sjelden for spillere såvidt jeg husker.

 

Ati kom til, og selv om de med en gang ikke var markedsledere så ordnet det jo seg med Radeon-serien. Matrox på sin side prøvde jo etterhvert å få en fot innenfor det lukrative 3dmarkedet, men det gikk visst ikke så bra, kortene ytte ikke godt nok. Jeg antar at driverne deres var rimelig gode, men prlbemet var at de ikke var villig å satse på samme måte som gjerne ATI og Nvidia har gjort.

 

Mitt håp er det at s3, som har vært med oss en GOD stund, våger å satse hardere på 3d-kort enn det de allerede har gjort, og jeg vil anta det at om de klarer å få inn en del penger på HDTV-kortene sine kan de vurdere å putte mer penger i research på 3d. Det er jo egentlig i dette markedet pengene ligger, er det ikke? De fleste som har laget seg en HDTV bruker gjerne denne med det samme grafikk-kortet i flere år, mens de som spiller kjøper nye 3d-kort i hytt og pine. Det er jo klart at selv om det kanskje er større konkurranse og mindre profitt i det markedet så er det så mye høyere omsetning at det burde lønne seg, ETTER EN STUND.

 

Det er bare det å ta denne stunden da. Det blir værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...