Gå til innhold

Setter ned prisen på Opteron?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD meldte denne uken at 64-bits versjonen av Windows Server 2003 vil bli utsatt til høsten. Har dette noe å gjøre med "Nocona" sin lanseringsdato, slik at den kun vil eksisterere på papiret før sommeren eller er dette uavhengig?

Hvorfor i all verden tar det så utrolig lang tid med Windows AMD64-bit? De skulle jo være ferdig med den i fjor sommer, men har fortsatt ikke fått fingeren ut. Nå ser det ut til at Microsoft venter på nocona. Er de kjøpt og betalt av Intel eller hva skjer?

 

Det skulle jo være en meget enkel og rask sak å porte Windows til AMD64 i forhold til IA64, men likevel er IA64-utgaven ute lenge før AMD64-utgaven er ute. Hva er det Microsoft somler med?

 

-Simen1- *smålei ventinga*

Lenke til kommentar
Håper vi snakker om en en stor prisnedgang. Da Opteron hadde vært et godt system å bruke, men litt for dyrt til mitt bruk enda. Lov å håpe 

 

Opteron 248: 8,876,-

Xeon 3,2ghz med 1mb L3 cache: 8,030,-

 

også har det seg slik at Opteron 248 er like bra som ovennevnte Xeon med 2mb L3 som du ikke klarer å få tak i...

Lenke til kommentar
AMD meldte denne uken at 64-bits versjonen av Windows Server 2003 vil bli utsatt til høsten. Har dette noe å gjøre med "Nocona" sin lanseringsdato, slik at den kun vil eksisterere på papiret før sommeren eller er dette uavhengig?

 

Var det virkelig AMD som meldte, og ikke Microsoft ? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg bare håper at de kutter prisen på de billigeste 2-veis Operonene... muligens ned til Xeon priser eller lavere.

Du får jo allerede tak i Opteron 240 til langt under den prisen (fra kr. 1857,- inkl. mva), som likevel yter tilsvarende:

https://prisguiden.no/produkt/3128

 

:thumbup:

Ah... jeg gikk innom komplett.no og så at 242 kostet 3500,- og husket ikke at det finnes lavere klokket Opteron prosessorer. Takk Snorreh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...