Gå til innhold

PCI Express for AMD64 fra SiS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SiS, huff...dårlig erfaring med dem, føles ut som at det er jalla rett og slett. Det er verre enn VIA for min del, men jeg har liksom hatt lyst til å prøve et hovedkort med SiS chipset, men det har aldri blitt det.

Ikke enig i at SiS sine brikkesett er dårlige. Selv har jeg ECS K7S5A hovedkort med SiS735-brikkesett for Athlon XP (266FSB) i en av mine maskiner, og det er uten tvil et av de beste hovedkort jeg noensinne har kjøpt - vanvittig mye for pengene og dønn stabilt :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva er JBOD og ID 1?

JBOD = Just a Bunch Of Drives. En form for sammenslåing av disker hvor du får en stor disk. Dataene lagres på den første disken som har ledig plass og så videre utover. Når disk 1 er full, fortsetter man på neste osv osv.

 

Fordelen med dette framfor ( R)AID-0 er at om en disk tryner, så mister man ikke automatisk det som er lagret på de andre. Men man får ikke noe ekstra ytelse pga. JBOD.

 

ID1 ?

 

Mener du RAID-1 ? Raid-1 = speiling av dataene til en eller flere disker. Om den ene kræsjer, så har man fremdeles en fungerende kopi tilgjengelig (merk; raid-1 hjelper ikke på filsystemkræsj, format, eller sletting. Kun fysisk diskkræsj)

Endret av ufo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...