Gå til innhold

Plextor med 12x DVD-brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser liten vits med raskere DVD-brennere av denne typen.

 

det er PLASS jeg vil ha MER av!

ingen som deler mitt syn?

 

om vi gir klar besjed om dette og boikotter dagens brennere (har aldri hatt DVDbrenner), har vel bransjen ressurser nok, og teknologi nok til å komme med skikkelige brennere, eller hva? (hvorfor denne gradvise forbedringen? det er vel ikke gitt at det skal koste mer å finne frem til teknologi som gir mulighet for billige 12x DVD brennere, enn hva det vil koste å finne frem til 24x DVD brennere?)

Lenke til kommentar
Jeg har gitt meg selv en nedre grense på 16x DVD så jeg får nok vente 7-10mnd til.

Fristelsen begynner å bli rimelig stor nå, så vi får se om jeg klarer å stå i mot. :dribble:

Ved 16x skal over 21MB skriver pr. sekund og da blir det nok stor sjanse for feilbrenning hvis man holder på med andre ting samtidig :)

Lenke til kommentar
Jeg har gitt meg selv en nedre grense på 16x DVD så jeg får nok vente 7-10mnd til.

Fristelsen begynner å bli rimelig stor nå, så vi får se om jeg klarer å stå i mot. :dribble:

Jeg venter også på 16x dvdr...vi får vel neppe noen raskere pga sentrifugalkraften ved høyere rpm (10.000+) risikerer å sprenge skivene.

cdr stopper på 52x (tilsvarer vel ca16-17x dvd), plextor ville egentlig stoppe på 48x men siden konkurrentene lanserte 52x så følte de vel at de "måtte" matche.

 

Vi får se....

Lenke til kommentar
hva er max overf0ringshastighet ved P-ATA og S-ATA? Og hva er overf0ringshastigheten ved 12x DVD?

(P)ATA-133 er teoretisk maks 133MB/s, mens S-ATA (150) er teoretisk maks 150MB/s, men ingen harddisk har vært i nærheten av disse hastighetene ennå. Brenning i 12x DVD+R hastighet vil si 16.620KB/s, noe som betyr at ATA-33 fortsatt holder i massevis.

Lenke til kommentar
Jeg har gitt meg selv en nedre grense på 16x DVD så jeg får nok vente 7-10mnd til.

Fristelsen begynner å bli rimelig stor nå, så vi får se om jeg klarer å stå i mot. :dribble:

Jeg venter også på 16x dvdr...vi får vel neppe noen raskere pga sentrifugalkraften ved høyere rpm (10.000+) risikerer å sprenge skivene.

cdr stopper på 52x (tilsvarer vel ca16-17x dvd), plextor ville egentlig stoppe på 48x men siden konkurrentene lanserte 52x så følte de vel at de "måtte" matche.

 

Vi får se....

Nå går jo nesten ikke 16x dvd-plater noe fortere enn 16x cd (tror de går marginalt fortere, er ikke helt sikker), så 32x burde være mulig rent rotasjonsmessig (de er vel såvidt meg bekjent lagd av de samme materiale også), men om de klarer å få til at laseren skriver så fort er vel en annen sak.

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser faktisk ikke helt poenget med 16x(16200KB/s), 4x(5400KB/s) bruker ca 12-13 min på en DVD noe som etter min mening er fullt akseptabelt(8x er sef bedre). Noe av poenget er at dette allerede er raskere(pr/s) enn de fleste CD brennere klarer i snitt i dag. Brennetiden kommer til å gå ned, men som med CD brenning vil det stagnere noe, fordi det tar litt tid å initiere brenningen(selv ikke 52x CD hjemme klarer stort under 5min). Dog er jeg enig med dem som sier, dual layer + 16x, det kan jeg se poenget med, da har du bortimot dobbeldatamengde og da vil man sef merke hastigheten bra. Problemet er vel at de dual layer brennerene som er annonsert til å komme først ikke klarer mer enn 2x(eller var det platene som ikke klarte mer, men det er ett fett), som er altfor dårlig. Dvs at dual layer + 16x neppe kommer før sent neste år, tidligst, ettersom vi ikke har sett 16x brenning på vanlig DVD enda. Dette er årsaken til at jeg kjøpe en billig krappy 4x brenner nå som antageligvis ikke vil vare lengre enn at dual layer har kommet for fullt :)

 

Ett annet moment er at det uansett vil ta tid for å få 12x plater til en bra pris, på samme måte som det nesten ikke finnes 8x plater i dag.. og hvertfall ikke til en billig penge. Det er ok enkelt å få dem til å brenne fort, men vi brukere vil også ha plater, helst under 20kr/stk for bra og under 10/stk for billigdritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...