Gå til innhold

TEST: AOpen GeForce FX 5900 XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gainward sitt FX5900 er også et XT kort, selv om det ikke står det på pakken. Det er klokket til 400/700 og har kjøleribber på minnebrikkene. Komplett solgte dette kortet på tilbud til 1595,- (ca 1750 nå)

 

Tror nok Gainward sitt kort er et bedre kjøp enn AOpen kortet.

Ja da snakker vi kanskje andre boller!

 

Slik det så ut i testen så er nok 9800 Pro et bedre kjøp.

Lenke til kommentar
Ja, hvem i all verden vil finne på å kjøpe FX 5900 nå, når xt'en er gjør det så bra?

 

Kikka bare fort i prisguiden (og ikke mange 5900XT kort der) men FX5900 er billigere en FX5900 XT ?

 

Men som han skrev i testen koster de rundt 1700, mens et FX5900 kostet fra 1750.

Lenke til kommentar
*) 8x1 ved singletexturing, 4x2 ved multitexturing og shader-operasjoner.

 

Dette er riv ruskende galt. NV35 kan *aldri* skrive mere enn 4 piksler med farge til skjerm-bufferet per klokkesyklus. Den kan derimot skrive 8 til Z-bufferet og til Stensil-bufferet.

Lenke til kommentar

Kun en test med AA/AF!? eek5.gif

 

I tillegg skal det nevnes at Futuremark ikke har verifisert Forceware 53.03-driverne for bruk med 3Dmark03.

Men likevel blir resultatene sammenlignet med ATi kortene..

 

og hva med bildekvalitet?

Er kanskje ikke relevant men syns likevel den debatten er morsom å fyre oppunder ;)

ER det forskjell på 9800 pro og 5900 xt i bildekvalitet?

Hvorfor skulle det ikke være relevant. ATi har ganske overlegent AA kvalitet.

Lenke til kommentar
og hva med bildekvalitet?

Er kanskje ikke relevant men syns likevel den debatten er morsom å fyre oppunder ;)

ER det forskjell på 9800 pro og 5900 xt i bildekvalitet?

Hvorfor skulle det ikke være relevant. ATi har ganske overlegent AA kvalitet.

Jeg mener at AF/AA ikke er så veldig interessant i mid-range skjermkort, da de fleste vil ofre utseendet (med utseendet mener jeg AF/AA) for FPS med slike kort.

Lenke til kommentar
Gainward sitt FX5900 er også et XT kort, selv om det ikke står det på pakken.  Det er klokket til 400/700 og har kjøleribber på minnebrikkene. Komplett solgte dette kortet på tilbud til 1595,-  (ca 1750 nå)

 

Tror nok Gainward sitt kort er et bedre kjøp enn AOpen kortet.

Ja da snakker vi kanskje andre boller!

 

Slik det så ut i testen så er nok 9800 Pro et bedre kjøp.

Yup, spess n&r du legger til at ati 9800 PRO kortet bruker Cat 3.2 drivere.....

 

Syns ikke det var en helt fair sammenligning...

 

sjekk http://www6.tomshardware.com/graphic/20031...-charts-02.html

 

alle har samme drivere :)

 

litt kjipt at man ikke har r&d til slikt i Norge =/

 

Noen som vet hvor mange som jobber fulltid for THG? Hvor mye tjener de gutta?

Lenke til kommentar
Ja, hvem i all verden vil finne på å kjøpe FX 5900 nå, når xt'en er gjør det så bra?

Kikka bare fort i prisguiden (og ikke mange 5900XT kort der) men FX5900 er billigere en FX5900 XT ?

Det har du jammenimeg rett i. Men var det ikke meningen av XT'en skulle være en dårlig versjon av FX5900'en da? Det eneste nVidia har klart nå, er å lage en konkurrent til sitt eget kort... :no: Ikke at ATi klarte noe bedre med sine XT kort...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Grei test - men det er ikke alle som er på bleading edge på grafikk kort.

Synes hastighets testene blir litt referanseløse siden man ikke har med kort som GF4 Ti4200 / Ti4600 o.l. Jeg får ikke noen klar idé om hvor mye kjappere de nye kortene er i forhold til mitt "gode gamle".

Ville vært fint synes jeg, dersom man alltid tok med et par "forrige generasjon" skjermkort - slik at ytelsen kommer i perspektiv.
Lenke til kommentar
Ville vært fint synes jeg, dersom man alltid tok med et par "forrige generasjon" skjermkort - slik at ytelsen kommer i perspektiv.

Enig i det du sier. Men det er mange som allerede kan finne på å klage over at kort blir sammenliknet med noen som er mye dårligere. Husker en test av et av topp korta (9800XT eller FX5950 eller.no), og der var det med 9600 pro og litt sånt. Da var det endel som klagde og sa at det ikke var noen vits i å ha med slike kort fordi de stilte i en helt annen klasse, og de som vurderte de toppkorta ikke var interessert i mid-range korta, og at de dermed burde vært skippa. Men jeg synes jo det er det som er interessant, for det er jo gjerne de korta vi oppgraderer fra, og da er det kult å vite hvor mye man får for penga...

Lenke til kommentar
Ville vært fint synes jeg, dersom man alltid tok med et par "forrige generasjon" skjermkort - slik at ytelsen kommer i perspektiv.

Enig i det du sier. Men det er mange som allerede kan finne på å klage over at kort blir sammenliknet med noen som er mye dårligere. Husker en test av et av topp korta (9800XT eller FX5950 eller.no), og der var det med 9600 pro og litt sånt. Da var det endel som klagde og sa at det ikke var noen vits i å ha med slike kort fordi de stilte i en helt annen klasse, og de som vurderte de toppkorta ikke var interessert i mid-range korta, og at de dermed burde vært skippa. Men jeg synes jo det er det som er interessant, for det er jo gjerne de korta vi oppgraderer fra, og da er det kult å vite hvor mye man får for penga...

enig :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...