Gå til innhold

NV40 med 16 pipelines


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiden vil vise hva som skjer, men jeg har en mistanke om at det er snakk om 16 operasjoner (8x2) og ikke 16 pipelines.

 

Ellers så har ATI Half-Life 2, og det er ikke annonsert om noen som har Doom3 ennå, men er jo trolig at Nvidia prøver å få til en avtale med ID Software, men om de klarer det er jo en annen sak.

 

 

Ellers må jeg bare si jeg er enige med de som ikke trekker noen konklusjoner før vi faktiskt har sett tester av begge kortene.

Lenke til kommentar
Høres ut som ATI har undervurdert Nvidia denne runden, morsomt å se plassene snudd på hodet igjen :)

Jeg personlig holder en knapp på Nvidia nå , grunnet de nye opplysningene. Blir morsomt å se om Nvidia kan hevde seg.

Jeg og, det er ingen tvil om at nvidia kan hvis de vil, og ATI's alternativ ser endel svakere ut på HW'en. ATI's drivere har blitt bra men nvidia er enda litt bedre, kombinert med en kanskje litt mer hensiktsmessig directX implementasjon kan dette bli solide saker.

 

Ser ut til at en stund i skyggen har fått nvidia til å ta med endel gamle kjepphester ut i bakgården, og skutt dem :)

Lenke til kommentar

Vel siden denne infoen kommer fra Inq,kan vi friske opp litt hva de skrev om NV30.

 

____________________________________________________________________

By Fuad Abazovic: fredag 15 november 2002, 09:30

 

The NV30 chip will feature eight pipelines and two TMUs – that's one more than ATI – and this will give it quite a boost since it will be able to render 16 textures per pass.

 

As for performance, the Nvidia NV30 card will be about 30 per cent faster than Radeon 9700 PRO in FSAA, Anisotropic filtering is set for maximum settings.

 

Performance wise you should be able to see 20000 to 22000 3dmarks 2001 SE on the fastest processors but we will keep our powder dry on those claims until we've seen it in action

 

 

 

http://www.theinquirer.net/?article=6260

____________________________________________________________________

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...