Gå til innhold

Test av SMC EZ-Stream


knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig synd at en slik sak med så mye potensielle ikke blir utnyttet bedre. Tror at en slik sak, men med bedre funksjonalitet er noe de fleste kunne tenkt seg i hus. Jeg vil hvertfall mye heller ha en slik sak i hus framfor enda en pc i stuen. Håper ikke der er lenge før nye slike produkter kommer, og kansje en da kan få ett som tilfredsstiller de enkleste krav.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg hadde ganske høye forventninger til denne boksen, men det tok ikke lang tid før jeg irriterte meg skikkelig. Håper også at det kommer rimeligere enheter som takler avspilling av mediafiler på en god måte snart, det er egentlig utrolig praktisk å slippe å ha en PC i stua for slike ting.

Lenke til kommentar

Tror heller jeg ville gått for noe sånt:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....icefind=dp-1500

 

DVD-spiller og multimedia-dings i ett. Billigere er den og. :)

 

Utdrag fra spesifikasjonen:

 

- Full DVD/MPEG-4/DivX®/XviD/CD/MP3/Ogg Vorbis/CD-RW/DVD+-RW compatibility

- Ethernet 10/100

- PC Card Slot for Wireless Connection

- PC Card and Access Point are extra accessories

- WebRadio/KiSS PC-Link

- 80GB Hard Disk on DP-1508

 

Har en tidligere variant av denne uten disk og wireless. Streamer alle filmer rett fra pc-en. Ganske sjef. :)

Endret av viggo
Lenke til kommentar

slakt..

 

SMC burde ha gått tilbake til tegnebordet og revurdert sine alternativ når det gjelder denne enheten etter det testen viste. at audio/video aldri var i sync er en enkel grunn til å la være å handle ett slikt produkt for selv, når man i tillegg kun kunne spille av mpeg1 og mpeg2 så sitter man med skjegget i postkassen. er nå ikke så mange rundt omkring som har flust av filmer (med unntak av dvd-samleren) som er i mpeg formatet. har den generelle ideén at folk flest sitter med en eller slags form for divx/xvid med .avi betegnelsen på sine harddisker rundt omkring i det vide land.

 

en sånn boks hadde vært en drømmesak for meg men når den er så begrenset, tungvindt i bruk og lite brukervennlig, så syns jeg det er litt rart at SMC har latt den gå igjennom kvalitetskontrollen og startet masseproduksjon av enheten.

 

min 'drøm' når det kommer til en sånn boks er at den støtter mpeg1/2, DivX3.11, 4 og 5, XviD, real, QT, mp3, ogg vorbis, wma med mer, samt at den er enkel i bruk og enkelt å navigere i spillelister med fleifoldige tusen mp3'er osv.. med en sånn sak hadde det ikke vært noen problem å lage ett 'perfekt' hjemmekino oppsett uten noen slags form for pc'er i nærheten som står og støyer, ei heller ikke noen skjemmende audio/video kabler strekt fra en pc i ett annet rom som ligger å slenger..

 

jeje.. er vel lov å drømme eller? ;)

Lenke til kommentar

Helt enig med omtalen. Jeg var veldig nysgjerrig på denne saken og holdt nesten på å kjøpe den selv. Men etter litt nærmere undersøkelser fant jeg ut at støtten av forskjellige media rett og slett var elendig. For mitt vedkommende var film delen det mest attraktive, men med kun mpeg1/2 støtte var den i praksis nærmest ubrukelig.

Kikket rundt en stund etter alternativer og endte til slutt opp med Kiss1504 spilleren(som anbefalt lenger opp i tråden). Denne støtter MANGE formater og har i tillegg en 40gig harddisk. Spilleren har dessverre ikke blitt lansert her i Norge ennå men har en bestilling liggende inne(spilleren skulle ha kommet 24.feb men nå står det plutselig 10 mars :realmad: )

Lenke til kommentar

Det finnes mange slike dingser på markedet, men mange er som bludern peker på, uten trådløs tilknytning, og det er jo veldig synd. Ser at det er flere som har fattet interesse for dette konseptet (mediaboks med trådløs tilknytning). Intel jobber med noe som heter UWB (Ultra Wide Broadband). Det er trådløs teknologi for å overføre store mengder av data på korte avstander. Her er det snakk om å overføre 100-1000Mbit/s over radio på 10-30m.

Lenke til kommentar
Om en først skal ha noe som er HD basert så hadde jeg heller valgt en xbox framfor en dvd spiller med hd. En xbox tar absolutt alt av filer, og kan sitte i en hvilken som helst HD.

 

Men allerhelst vil jeg ha en liten box som overfører allt av saker fra pcen trådløst, ala noe slik som er testet bare at det virker.

Jo, xbox er et ganske bra alternativ faktisk billig og funksjonelt. Ulempen er at man er nødt til å modde den for at den skal bli brukelig i det hele tatt.

For min del valgte jeg ikke xbox da jeg ønsket å ha noe litt mer penere og stil-rent i stua sammen med resten av utstyret, samt at jeg ønsker ikke å ha utstyr som inneholder vifter som kan lage potensiell støy, slik som xboxen.

Men hadde sluppet mye billigere unna med xbox ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...