Gå til innhold

ATI Catalyst drivere på din bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste en samenlignings test når 4.1 kom, da vant Catalyst driverne fra ATI over både Omage og DNA. Det var desuten noen av de nyeste spillene, FarCry som ikke kjørte på noe annet en rene catalyst drivere.

 

Husker desvere ikke hvor denne testen var men skal se om jeg finner den igjen.

 

Fant en Tysk test, hvsi du ikke kan Tysk, som meg, se på grafene som kommer utover i testen:

 

http://www.dark-tweaker.com/catalyst-dna-omega-4.1.htm

 

Og en engelsk:

 

http://www.onlynewz.com/modules.php?name=R...howcontent&id=9

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

dna er generelt raskest i spill,men har av og til dårligere bildekvalitet enn omega og vanlig catalyst, jeg var inntil nylig beta-tester hos dna-driverne og må si jeg opplevde langt flere "barnesykdommer" hos omega sine drivere. men alt i alt må jeg likevel si meg mest fornøyd med de vanlige modifiserte catalyst :yes: både omega og dna har en del ting innstallert i driverne som jeg foretrekker å ikke innstallere...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hepp, nå har jeg lagt inn de nyeste driverne fra ati ved hjelp av denne metoden på min tundra 1557p, men når jeg klikker på avansert på skjerminnstillinger så kommer det ikke noen ati vinduer fram bare de vanlige slik som kort og skjerm.

ikke noe ati ikon i systray heller

 

er dette normalt eller ?

 

mvh nerd-light

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
hepp, nå har jeg lagt inn de nyeste driverne fra ati ved hjelp av denne metoden på min tundra 1557p, men når jeg klikker på avansert på skjerminnstillinger så kommer det ikke noen ati vinduer fram bare de vanlige slik som kort og skjerm.

ikke noe ati ikon i systray heller

 

Samme her. Ingen ATI vinduer der du kan endre på ting. Bryr meg egentlig ikke siden alt funker helt perfekt (Bruker ATI Catalyst 4.3).

Lenke til kommentar

Wohoo Catalyst 4.3 installert på min Whitebox CL5 :w00t:

 

Den største gleden er sevlfølgelig å få til det å installere greia. Fulgte noob guiden på Driverheaven.net og det gikk uten en eneste feilmelding.

 

Ellers er jeg ny på det med å teste videodrivere.

 

Nå er jeg spent på om enkelte småproblemer har blitt borte med nye drivere (et par småting i "Alias|Wavefront Maya".

 

Hadde Catalyst 3.7 installert på maksinen tidligere.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hehe, du vekket til live en tråd som er 1,5 år gammel, godt gjort :)

 

I skrivende stund har faktisk Ati egne drivere til laptop på sine hjemmesider.

 

Hvis du navigerer deg frem til Drivers & Software - f.eks Windows XP, ser du at det ligger et valg som heter "Notebooks with ATI Graphics". Der får du lastet ned siste Catalyst-verjson for bærbare, med bla.a. PowerPlay-funksjon, som klokker ned skjermkort dersom du ønsker det.

Lenke til kommentar

Men er nå en allright tråd dette her :)

 

Har Selv x600 på lappis, og er ganske usikker på hvilken driver jeg skal gå for... Har det vært noen form for utvilkling på driversiden siden sist? Eller er det fortsatt Catalyst for midt i mellom bruk, Omega for bildekvalitet og DNA for spill?

 

Og hvilke andre drivere finnes det som er allright å bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...