Gå til innhold

Ny MP3-spiller fra Asono


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vakker sak det der. Hørtes rimelig bra ut også. Eneste jeg synes den mangler er MPEG AAC (MP4/M4A) støtte, som er ganske så viktig for meg.

 

EDIT:

 

Forøvrig er den større enn iPod 20GB.

 

Asono mål: 66,5 x 99,5 x 21 mm

Asono vekt: 180 gram

iPod mål : 61 x 104 x 15.8 mm

iPod vekt: 158 gram

 

Asono'en er dog 4,5cm kortere enn iPod, men tykkere og bredere, samt tyngre (22 gram). Men så har også Asono'en oppgitt en batteritid på 16 timer, som er det dobbelte som Apple oppgir for iPod (8 timer).

 

Jeg tror nok jeg hadde handlet 20GB iPod i dette tilfellet. iPod'en koster 200kr mer, men en får med mye mer utstyr: wired remote, ipod dock, carrying case w/belt clip, pc firewire adapter, firewire cable, ac adapter.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Jeg har en HD500 med 40gig ifra ASONO og angrer IKKE ET SKUND på at jeg droppet IPOD. 20timer batteritid. og 40gig plass og en 700mb film som blir overført på 23sekunder.

 

Kan Ipod noe av dette? NEI! Er bare så mange som vil ha Ipod fordi det er status. og ja.. jeg har holdt i en Ipod siden så mange maser om magien ved en Ipod.

 

Ipod er overprisete greier.

Lenke til kommentar

Jeg er nok enig med CFD der ja. iPod er etter min mening også overpriset. Ettersom hva jeg forstår, så vil folk ha den fordi den ser så bra ut og gir et "utrolig" kvalitetsinntrykk. Kompisen min har en ipod 3.gen, og jeg syns faktisk ikke den er så stilig! Kvalitetsinntrykk, joda, den knirker ikke og den har en fin finish, men det er det mange andre som også kan vise frem. (iriver ihp serien f.eks.) Men med denne spilleren fra asono, så blir det spennende, for jeg synes denne ser lovende ut!

Lenke til kommentar

iRiver sin Hp-120 er dyrere en iPod ;)

at den er dyr skal jeg ikke benekte, men det iRiver er enda dyrer og den er det ingen som klager på er overpriset.

 

Hvor stor er forskjellen på overføringshastigheten på Firewire og USB 2.0? den er ikke så veldig stor og vil ikke merkes noe særligt. Ipod-en støtter også USB 2.0, men mener at den fremdeles har firewire hastighet.

Lenke til kommentar

Har noen en mp3-spiller å anbefale gjerne innenfor undernevnte kriterier:

 

- liten så mulig

- ikke behov for mer enn 256 mb ram (mer er jo positivt da =)

- prisramme rundt 1000-1500,-

- helst display, men ikke nødvendig

- min. 10 timer spilling? (ikke la dette hindre deg i å nevne dårligere fordiom)

 

trur det skulle gjøre susen for meg ^^

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Har noen en mp3-spiller å anbefale gjerne innenfor undernevnte kriterier:

 

- liten så mulig

- ikke behov for mer enn 256 mb ram (mer er jo positivt da =)

- prisramme rundt 1000-1500,-

- helst display, men ikke nødvendig

- min. 10 timer spilling? (ikke la dette hindre deg i å nevne dårligere fordiom)

 

trur det skulle gjøre susen for meg ^^

 

takker for svar

Diva GEM er ganske genial. Les om den HER

 

Den har 128 eller 256MB internt minne, samt støtte for SD/MMC minnekort (opptill 512MB pr. stykk). AAC og MP3 støtte, radio, 25mW forsterker (Asono'en som er i topic har til sammenligning 20mW). Equalizer, Mic/Recording, trenger ikke noe spesielt program, bare og plugge i USB2, 14-20 timers playback, opplyst display m.m. Veier 25gram uten batteriet og minnekort.

 

128mb koster £119, mens 256mb koster £169. 256mb SD/MMC kort får en vel for rundt 300-500kr. Vet dessverre ikke om det finnes norske importerer for denne, men det er jo bare og sjekke litt rundtomkring på div. webshops. Dessuten er det ingen problemer og handle fra utlandet heller.

 

? The tiniest player with both built-in memory (up to 256MB) and MMC/SD card slot

? Multiformat support: MP3 and AAC

? FM tuner integrated, live capture from the radio function directly in AAC

? Bluetooth Hands-free feature*

? Backlit graphic LCD and easy navigation through menus and playlists

? Multilanguage menu

? Various playback modes

? 4 equalizer presets & one 10-band custom

? Sensitive mic, voice operation recording (VOR), file folder system

? Over 14h continuous play on the Li-Ion battery

? Embedded charger, charges via USB or DC

? USB Removable Drive when connected to PC or Mac

? Driver-free for Windows 2000/Me/XP

 

Kan bl.a. handles fra AdvancedMP3Players og HN Electronics i Danmark.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Har noen en mp3-spiller å anbefale gjerne innenfor undernevnte kriterier:

 

- liten så mulig

- ikke behov for mer enn 256 mb ram (mer er jo positivt da =)

- prisramme rundt 1000-1500,-

- helst display, men ikke nødvendig

- min. 10 timer spilling? (ikke la dette hindre deg i å nevne dårligere fordiom)

 

trur det skulle gjøre susen for meg ^^

 

takker for svar

Går man for en flashminnebasert spiller, så bør man få en mobil på kjøpet. :cool:

Så at man slipper å drasse på 2 enheter samtidig. Bruker som sagt sl45i selv... Tilfredstiller alle dine krav bortsett fra batterilevetiden... Blir nok noie som ligner mer på 3+ timer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...