Gå til innhold

Test av Olympus Camedia C-5060


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå skrytt av dette kameraet i kanskje 2 måneder her på forumet, men etter å ha lest denne testen føler jeg meg litt... øhh.. uproff :)

 

Alt du sier negativt om det stemmer med det jeg opplevde, men jeg opplevde dem også som bagateller heller enn minus.

 

Dette betyr sannsynligvis to ting:

1. Jeg har enda ikke prøvd et VIRKELIG godt kamera

2. Martin begynner å få teken på kameratesting!

 

De to største motforestillingene jeg hadde til testen var autofokusen og oppløsninga.

 

For det første trodde jeg at autofokusen var veldig bra! Den opplevdes i hvert fall veldig PRESIS, noe som er sjeldent føler jeg...

 

For det andre trodde jeg ikke dette kameraet hadde så god oppløsning... Seriøst, da jeg hadde mitt gode gamle C-220Zoom synes jeg at jeg fikk mye mer ut av hver piksel enn på C5060....

 

Men men!

 

Artig å se hva en (semi(?))proffotograf synes i forhold til en avansert amatør i hvert fall!

 

Åh jeg har så lyst å prøve å 10D!

Lenke til kommentar

Hmmmm.... Det nye testoppsettet ser veldig bra ut! Men du mangler vel noe såpass simpelt som en karakter for hvor lett kameraet er å frakte med seg, noe T1 burde fått toppkarakter for... Ellers veldig bra.... Eneste er kanskje at de terningene gir meg en slags "retro"-følelse... Men det tyder vel bare på at jeg har hengt på hardware.no litt for lenge (det er samme terningen som tidligere er brukt er det ikke? :))

 

edit: beklager, så ikke "kamerahus"-karakteren ved første gjennomlesning.. min feil!

Endret av Ursa
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...