Gå til innhold

Omtale av SpellForce: The Order of Dawn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal spille flerspiller må du oppdatere til seneste versjon (da det var en del irriterende aspekter ved flerspiller i spillets originale utgave).

 

Kan du si noe mere om hva som var galt og hva som er retta opp i?

Det er i hovedsak snakk om reparasjon av en rekke små bugs, så vidt jeg forstår. Det har ikke gjort noen radikale endringer (utenom de endringene som påvirker gameplayet generelt), men flerspiller skal være mer komfortabelt nå enn det var før. Jeg har i hovedsak testet med versjon 1.05, og det fungerte greit nok for meg. Btw, ulike versjoner av spillet er ikke kompatible med hverandre (og hvis du kjører tidlige versjoner av spillet vil du ikke få beskjed om at du prøver å spille mot folk som har andre versjoner).

 

Jeg tror utviklerne enda har en del å gjøre før dette blir et spill som kan ta opp kampen med de beste strategispillene i flerspiller. Hvis du skal spille sammen med en venn eller noe over LAN kan du ikke legge til datastyrte spillere, for eksempel.

 

Avslutningsvis vil jeg ikke anbefale folk å kjøpe dette hvis det kun er flerspiller de har interesse av. I flerspiller er et greit spill, men antakeligvis har du bedre spill fra før. Det er i hovedsak enspillerdelen som gjør SpellForce til et fantastisk spill.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at det er irriterende at Karakteren bare står å ser på mens resten av folka er i blodig slåsskamp. Eg er Bueskyttar og er lei av å trykke på hver fiende etter tur for å angripe. Enese måten han angriper automatisk er visst folk angriper han med melee våpern. En annen ting som også er litt dumt er at det ikkje går ann å angripe i 3-person. Bortsett fra det så er det eit bra spill. En ting som er veldig morsomt er å stå oppe på ein åskam å kikke bortover i det fine terrenget. Et plus er jo at det går ann å styre hærene dine selv om du er i 3-person.

Lenke til kommentar

Hehe, så forskjellig kan smak være. Den tutorialen er en av de aller bedre (og UTEN TVIL den beste i en demo) jeg noen sinne har spilt. Eneste som trakk ned var at det ikke var noen måte å få herremannen som strevde for harde livet med å forklare alt jeg skulle gjøre - i detalj - til å skjønne at jeg alt hadde gjort det - dermed tok det litt lenger tid enn nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er helt enig i at det er irriterende at Karakteren bare står å ser på mens resten av folka er i blodig slåsskamp. Eg er Bueskyttar og er lei av å trykke på hver fiende etter tur for å angripe. Enese måten han angriper automatisk er visst folk angriper han med melee våpern. En annen ting som også er litt dumt er at det ikkje går ann å angripe i 3-person. Bortsett fra det så er det eit bra spill. En ting som er veldig morsomt er å stå oppe på ein åskam å kikke bortover i det fine terrenget. Et plus er jo at det går ann å styre hærene dine selv om du er i 3-person.

Det går an, du må bare helt inntil fienden for å kunne angripe.

 

Har vært forelsket i SpellForce siden jeg så det første screenshote i PCGamer tilbake i november. Og nå som patch 1.10 er ute kan det endelig spilles på en ny vanskelighetsgrad.

 

Det har kommet en hel del store endringer med Patch 1.10 (som Joachim har nevnt her). Det er bra og se at utviklerne bryr seg; det har kommet 4 patcher på halvparten av tiden det tok Troika (som jeg riktignok er fan av etter å ha spilt Arcanum) å komme ut med 1.

 

Og det er deilig å endelig se noe nyskapende innenfor RTS-generen!

Lenke til kommentar

Den eneste tingen som irriterer meg STORT her (bortsett fra at helten har en STYGG tendens til å stå og måpe på svære kamper) er det at spillet er så åpenbart sentral-europeisk. ;)

 

TONNEVIS av skrivefeil, ord som gjentas i en samtale med opptil tre forskjellige skrivemåter, tidvis SLETT voicejobs er bare noen av eksempla på dette. Men det bidrar egentlig bare til sjarmen. :p

Lenke til kommentar

Primetide har sagt at de arbeider med voicinga.

 

Kommer antakeligvis til å bli stempla som 100% fan-boy nå (også fordi jeg ikke har postet så mye i emner uten enten SpellForce eller JoWood i tittelen ;)) men jeg vil også kommentere litt på deven på det offisielle forumet deres: de er noen av de mest aktive jeg har møtt. Veldig hjelpsomme karer.

Lenke til kommentar

Savner bare stats til enhetene. Det er så dumt at det ikke er der. De kunne jo i alle fall lagd en liste med statistikk på folka ettersom hvilket level de er på.

 

Og så begynner det virkelig å irritere meg det der med at min store, sterke heavy fighter-avatar stadig foretrekker å stå og kikke på blomstene og været fremfor å sløye orker (eller orcer, eller orcker, eller orkcer, eller orckser ^^) og andre beist han kunne plukka ned på no time. De burde gitt avatarene noen grunnleggende prioriterings-evner, rett og slett. :)

Lenke til kommentar

Jepp, en av de største feilene. Veldig dårlig at han/hun bare står og ser på (men om ikke annet så forhindrer det et problem jeg har sett andre steder, der heltene løper rett inn mot en overlegen fiende.)

 

Det ligger en liste over statene på nettet, men jeg er enig i at de skulle tatt det med i spillet.

Lenke til kommentar

Når man har rundet det, kan man runde det igjen på en vanskeligere grad da? For fiendene forsvinner jo fra kartet når du klarer det, og når man runder det så er det ikke noen flere fiender da? :(

 

Litt kjedelig for de som skal gaine lvl's.

 

Spillet har litt problemer å forstå at du har klart enkelte mission hvis du gjør dem i en litt annen rekkefølge enn det spillet er vant med. Er noen mission som jeg har fullført som det står at jeg mangler, og det går jo ikke ann å gjøre dem på nytt. Det er litt kjedelig.

 

Btw. Er det en grense for hva du kan tjene ved å selge noe? Jeg fant en Safir som det stod at jeg skulle få 118 Gold eller noe for, men når jeg solgte den fikk jeg bare 20-30 Gold eller no.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...