Gå til innhold

Skatt på skjermer med DVI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette forslaget er jo helt på trynet.. Hvorfro i all verden skal vi ha en avgift på det? Vi betaler jo allerede TV-avgift her i landet på langt over tusenlappen (? er litt usikkerher :p )

 

Jeg synes derimot de burde halvere momsen på skjermer som kan brukes som både TV og PC-skjerm. Grunnen er at det er mye mer miljøvennlig å ha en skjerm til begge formålene enn to separate skjermer. En slags miljøvennlig avgiftslette.

Lenke til kommentar

Husk at dette er bare et forslag, på lik linje med mange andre idiotiske forslag som politikkere finner opp. Vi får bare håpe at fornuften finner frem.

 

Og om dette rammer Norge er ikke så klart. Vi er IKKE en del av EU og har egne lovverk. Og dersom dette blir vedtatt i EU er det da håp at Norge velger det bort fordi det er helt på jorda.

 

Dette ligner forresten et forslag fra NRK som ville tvinge alle som kjøpte PC til å betale NRK-lisens da de så kunne få inn TV-signaler over internett. Jøss, så mange late jævler som prøver seg på slike ting.

Lenke til kommentar

Det rammer vell norge på den måten at når vi importerer så er prisene høyere, så prisene vil vell øke hos butikkene i norge(tar jeg feil?)

Hvis ikke vi blir tvunget til å innføre det samme tulleavgiften i Norge ville jeg tro at en kan trekke fra den avgiften når en skal ha det til Norge akkurat som skal trekke fra f.eks VAT(engelsk moms) hvis en bestiller varer derifra, men jeg er ikke sikker.

 

Dette blir jo bare tull.

Lenke til kommentar
Vi betaler jo allerede TV-avgift her i landet på langt over tusenlappen (? er litt usikkerher :p )

Det er litt over 900 kroner i halvåret, altså nesten 2000 kr hvert år. TV-en min ble ødelagt i fjor, og jeg må si det bare har vært en befrielse. Slipper nå kringkastingsavgiften (som jeg kan bruke til å oppgradere PC-en isteden), og jeg så nesten aldri på TV-en likevel. ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes derimot de burde halvere momsen på skjermer som kan brukes som både TV og PC-skjerm. Grunnen er at det er mye mer miljøvennlig å ha en skjerm til begge formålene enn to separate skjermer. En slags miljøvennlig avgiftslette.

Da blir de vel også lisens betaling til NRK også. Siden du kan bruke den som tv. via Internert!

Eller viss du har ett tv kort!

husk du skal betale lisens så lenge du kan ta den inn eller høre på radio

Hvis du bur på hybel eller betaler leie til foreldrene dine.

 

og som joebush skriver så har Norge eget lov verk!

Men det han glemmer er at norge er indirekte medlem gjennom den gjenstående EØS Avtalen eller hva det heter nå!

 

Og siden staten kan tjene på dette hva får deg til å tro at de ikke komer til å inføre dette vis det blir inført i EU!

 

Edit: Omformulering og Retting Leifer

Endret av Destro
Lenke til kommentar
Kunne kanskje vært en parol for saken mot EU ? det her.

Som jeg skreiv før så er Norge indirekte med i EU gjenom EØS Avtalen!

 

Og vis jeg husker rett så er Norge et av landene som har inført mest EU direktiver!

med dete så får vi ut at Norge er nermere Eu en flere av medlems landene som er med i EU!

Slå den dere :w00t:

Endret av Destro
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...