Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project


Anbefalte innlegg

Jaja. Da var vi igang. Første worklog og første mod, så ha litt medlidenhet hvis det blir litt kluss med bilder og sånt i starten. Denne modden fikk jeg ideen til etter en tråd her på forumet om å lage et kabbinett av speil. Ideen ble videreutviklet litt og planlagt ganske så lenge før jeg endelig kom igang. Jeg skal her ta utgangspungt i et Sunbeam akryl kabinett av den transparente typen. Til alle dere som ikke er fans av disse, slapp av. Det kommer ikke til å likne så veldig når jeg er ferdig. Hele kabinettet skal få en speilblank sort overflate med detaljer av børstet aluminium. Frontdekslene foran skal byttes ut med en "sømløs" løsning. En plate av aluminium skal dekke hele åpningen, og jeg skal kun lage hull i den der det trengs. Viftegriller skal lages av børstet aluminium og siktenetting. Til slutt skal det stappes inn vannkjøling i dyret. Det var igrunn mer en nok tekst på et sted, så her kommer litt bilder.

PS: Tar gjerne imot forslag og konstruktiv kritikk. (ja jeg har sett macroBlack, men faktisk ikke før hele kabbiset mitt var ferdig tegnet og planlagt)

 

01l.jpg 03l.jpg

Tegnet opp mønsteret til frontplaten og borret opp huller til skruefestene. Verktøyarsenalet mitt. Har desverre ikke tilgang på noe skikkelig arbeidsrom, så beror litt på at samboeren min ikke blir for hissig når jeg fyller hele stua med støv og verktøy :-)

04l.jpg 06l.jpg

Fronten skåret ut og grovpusses. Alle deler skal gjennom ganske mye bearbeiding, så jeg gidder ikke finpusse hver eneste del for hver gang jeg har gjort noe mer med dem. Det var det jeg rakk i første runde. Har mer bilder i kameraet, så det blir nok ikke så lenge til neste update.

 

Stay tuned. M

 

Edit: Fikset billedlinker.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden "arbeidsrommet" mitt også er stue må jeg desverre holde det litt ryddig der. Ellers er det vel noen som blir litt bitre etterhvert tenker jeg :-)

Apropos det; i går sa samboeren min at det så for jævlig ut på stua (har jo et lite prosjekt på gang jeg også). Jeg forklarte at det egentlig ikke var en stue, og at hun faktisk burde vært stolt av at vi hadde et av de fineste verkstedene i byen! (Det hører med til historien at hun ikke med en gang i alle fall, kjøpte argumentet).

 

Når det gjelder prosjektet ditt, så har jeg absolutt sansen for idèen (jfr den tidligere tråden du nevnte). Hvor mye av Sunbeam-kabinettet skal du bruke? Er den front-plata på bildene fra det kabinettet?

Lenke til kommentar

Skal bruke hele kabinettet ja. Fronten på bildene er den orginale. Hadde ikke planlagt å lage noen helt nye deler, men man vet jo aldri.. Alle delene skal moddes endel ialle fall. Har forelesningsfri denne uka så det kan hende jeg får ordnet med en liten update allerede i kveld.

Lenke til kommentar

Da var moddingen ferdig for i dag og det kommer en liten update.

Jeg har nå testmontert frontplaten på den orginale fronten etter å ha borret opp nye festehull. Sånn blir det seende ut da.

08l.jpg 09l.jpg

Jeg kommer til å gjennomføre denne typer sylindriske umbracoskruer mest mulig gjennom prosjektet. Synes de er kule samt at jeg skal bruke endel AC vannkjølingsutstyr etterhvert, og de bruker mye umbracoskruer. Som dere ser dekker alu fronten over litt av hullet til bryterne. Det er noe jeg kommer til å ta etterhvert. Bryterene skal byttes ut med vippebrytere samt at jeg skal legge opp en vippebryter for å slå av og på lyset i maskinen samt en vippebryter til eject på CD/DVD rom. Må ta meg en tur bort på ELFA etterhvert og finne noen bra brytere.

Så kom turen til PSU opphenget. Fordi plexi er såpass mykt er det greit å få til noen ekstra støttefester i topp i tillegg til de vanlige bak. Siden Mist allerede hadde utstyrt PSUen min med en skinne med huller til dette var det bare å montere sammen, måle opp og borre opp huller.

10l.jpg

Til slutt har jeg lekt litt med bakveggen. Lakket rammen til kortfestene sort og lakt på svart sotningsfilm med 10% lysgjennomtrenglighet på resten av bakplaten.

13l.jpg 15l.jpg

Finishen på bakplaten er det i alle fall ingenting å utsette på. Bildet er litt ute av fokus desverre. Måtte ta bildet uten blitz for å få godt resultat, og i virkligheten er det en god del blankere enn det ser ut som på bildet

Nå skal dama reise bort noen dager, så da skal jeg prøve å få lakket litt. Satser på å få til en update i helgen en gang.

 

Synspunkter så langt?

 

Happy moddin' M

 

Edit: Trykkleifer

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette! Du har tengt til å skjære i metallplaten foran for å få plass til cdroms osv, eller hvordan vil du gjøre dette?

Har du hevet plexiglasset som var der du har satt inn platen? Hadde kanskje sett tøft ut med plexi utenpå metallplaten!

 

Edit: Vask bakplaten... masse fingeravtrykk! :D

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Skal kutte ut i metallet ja. Det som skal inn der er en aquatube-vanntank, en aerogateII og en DVD brennner. Er på utkikk etter en DVD brennner med slot-in mating, så hvis noen vet hvor jeg kan få tak i en si fra. Vurerte en stund å legge plexi utenpå igjen, men alu-platen er 2mm tykk allerede, så jeg tror jeg dropper det. Tror det blir penere uten.

 

Edit: Skal vaske og polere alt når det er ferdig. Blir endel behandling i mellomtiden :-)

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Håper du skal modde aerogaten, slik at den blir enda tøffer/i stil med kabinettet. Skal aquatuben henge? Hadde vært fett om noen turte å _ikke_ bruke aquatube braketten, særlig når man har plexikabinett. Altså bare skjære hull og feste med skruene!

Håper du også får tak i en slot-in dvdrom, de er veldig tøffe. Modde den og? Og putte den bak metallet, slik at bare sprekk som synes? Og lakke den, hadde vært fint.

 

Ojj. Glemte at dette var _ditt_ prosjekt :p

Men endel tips da iallefall :D

Lenke til kommentar
Tror du sliter litt med å finne slot-in brenner i det hele tatt, med mindre du får tak i noe laptop-utstyr, som både er dyrt og tregt...

fetteren min har en (riktig nokk gammel) slot in cd rom på pc'n sin fra pioneer..

om det er brenner på den vet jeg ikke, me n det er iallefall ikke dvd brenner..

og ja, det er en sånn 5 1/2 tommers.. er det ikke det det heter?

Lenke til kommentar

Det er nok av både CD-ROM og DVD-ROM i slot-in format, men ettersom Pioneer har patentet på 5.25" drev med slot-in, og de ikke lager brennere, har vi et lite problem... Nå er de derimot ganske sterke på DVD-R markedet, iallefall set-top, så det kan nok hende vi får se noe slot-in brennere derfra etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...