Gå til innhold

Omtale av Red Faction (N-Gage)


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja, den hadde vel stor suksess på PS2. Jeg vet ikke hvor stor suksess den hadde, men spillet kom først til PC. Det er kanskje verdt å nevne. Jeg har spillet på PC, og har rundet det flere ganger. Er det noe jeg misliker, så er det når portede konsollversjoner blir framhevet over den originale PC-versjonen. Produsentene var dumme nok til å holde seg til PS2 når de lagde Red Faction 2, og den var jo kjempeteit synes jeg (når den til slutt kom på PC, og jeg fikk prøvd den). Det har sikkert ikke noe med PS2 å gjøre, men den ble jo kjempedårlig. Når man skriver slike artikler om spill som er portet til håndholdte konsoller, kan man jo muligens nevne at den egentlig kom fra PC. Alle omtaler av GTA3 VC PC-utgaven (som jeg har lest) nevnes det jo at den kom fra PS2.

Lenke til kommentar
Spillet ble utviklet til PS2 og PC parallelt, PS2-versjonen kom først både i Europa og USA. Da spillet ble vest frem på E3 i 2000 var det også PS2-versjonen som det ble fokusert på (og som også vant noen E3-priser), så jeg skjønner ikke logikken med å kalle det et PC-spill.

Når de blir utviklet paralellt, kan man vel verken kalle de Pc eller konsoll-spill.

Lenke til kommentar
Spillet ble utviklet til PS2 og PC parallelt, PS2-versjonen kom først både i Europa og USA. Da spillet ble vest frem på E3 i 2000 var det også PS2-versjonen som det ble fokusert på (og som også vant noen E3-priser), så jeg skjønner ikke logikken med å kalle det et PC-spill.

Når de blir utviklet paralellt, kan man vel verken kalle de Pc eller konsoll-spill.

Korrekt. Det er et elektronisk spill. Jeg skjønner faktisk ikke meningen med å videredefinere spillene som PC-spill og konsoll-spill, men mange her er veldig opptatt av det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...