Gå til innhold

FX 5700 med dobbel DVI fra Gainward


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, vet ikke helt jeg. Bare det kjøler godt nok da... jeg har vært borti ustabilitet som skyldes dårlig kjøling av Gainward-kort før. Og jeg er 100% sikker på at det skyldtes mitt gainward geforce3 ti200 golden sample kort, for løsningen ble at jeg tok av kjøleribben, og tok av kjølepastaen til gainward, brukte min egen kjølepasta og limte den på igjen med superlim fra statoil. Etter det har det vært 100% stabilt, selv om jeg har overklokket (før var det ustabilt selv på normal klokking). Det irriterende med denne utstabiliteten, var at den var veldig vanskelig å "trace" til grafikk-kortet, så jeg satt på en ustabil maskin i flere måneder før jeg kom på ideen og ta av og på kjøleribben. Gainward er kanskje billig iforhold til ytelse, men det er tydeligvis ikke like god kvalitet på alt sammen. Jeg har nå også kjøpt et gainward fx-kort, og det viser tegn på ustbilitet (denne gangen artifacts i unreal tournament, men det er en jobbmaskin, så jeg har ikke giddet å gjøre noe med det enda, spiller ikke på den allikavel i prinsippet :)). Her er det ikke noe vifte, og bare en kjøleribbe. Vegrer meg litt imot å gå gjennom samme prosessen som med mitt geforce3 kort. Hadde det ikke vært for mitt stramme budsjett, hadde jeg gått for produsenter som gjerne er litt dyrere, men kanskje har litt bedre kvalitet under produksjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Utgaven med vifte heter  Gainward FX PowerPack! Ultra/960TV/DVI/DVI 128MB. Dette kortet er basert på Ultra-utgaven av FX 5700 og kommer med 128MB 2,2 ns minne

Ifølge Gainward Sverige vil ikke dette kortet bli tilgjengelig med det første, da de har problemer med dual-DVI dessverre.

 

Den uten vifte, standard-utgaven av FX 5700 er ubekreftet inn hos Komplett 12. mars... :(

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...