Gå til innhold

Nintendo bekrefter GameCube-etterfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Registrerer at Nintendo enda ikke satser 100% og vil være LIKE BRA som Microsoft/Sony - maskinmessig. Vi vet alle at spilla er det viktigste, og det har også Nintendo sagt i flere år - men de har også sliti mest og solgt minst.

 

Tror det ville vært en god idè å slå fra seg "snill gutt"-stempelet og satse på en skikkelig maskin med skikkelige spill, som ikke bare er retta mot barn og "unge voksne".

 

Imho. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Tror det ville vært en god idè å slå fra seg "snill gutt"-stempelet og satse på en skikkelig maskin med skikkelige spill, som ikke bare er retta mot barn og "unge voksne".

 

Imho. :)

Det er ikke Nintendo som retter seg mot unge/ungevoksne. GameCube har akkurat de samme spillene som de andre konsollene.

Lenke til kommentar
Tror det ville vært en god idè å slå fra seg "snill gutt"-stempelet og satse på en skikkelig maskin med skikkelige spill, som ikke bare er retta mot barn og "unge voksne".

 

Imho. :)

Det er ikke Nintendo som retter seg mot unge/ungevoksne. GameCube har akkurat de samme spillene som de andre konsollene.

Nope.

 

Gamecube mangler mange spill som har gjort de andre konsollene såpass populære. Du vil aldri f.eks. se et spill som GTA på en GC. Tilfeldighet? Nope.

 

Anbefaler å sette deg litt inn i saken før du uttaler deg.. Dette er ikke noe nytt - det er viden kjent at Nintendo har en streng linje når det gjelder vold og "voksenhumor" i spill som kommer på GC.

Lenke til kommentar
Tror det ville vært en god idè å slå fra seg "snill gutt"-stempelet og satse på en skikkelig maskin med skikkelige spill, som ikke bare er retta mot barn og "unge voksne".

Trenger vi virkelig tre maskiner rettet mot den samme målgruppen?

Akkurat det vil/behøver jeg ikke diskutere.

 

Poenget mitt er at.. Hvis Nintendo vil TJENE penger på den fremtidige konsollen sin så burde de sette fokus på HELE gamer-basen, ikke de under 15.

 

Nei, vi trenger ikke tre konsoller retta mot voksne. Men hvis Nintendo vil tjene... så må de også satse mot det segmentet. Er der penga ligger.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Tror det ville vært en god idè å slå fra seg "snill gutt"-stempelet og satse på en skikkelig maskin med skikkelige spill, som ikke bare er retta mot barn og "unge voksne".

 

Imho. :)

Det er ikke Nintendo som retter seg mot unge/ungevoksne. GameCube har akkurat de samme spillene som de andre konsollene.

Nope.

 

Gamecube mangler mange spill som har gjort de andre konsollene såpass populære. Du vil aldri f.eks. se et spill som GTA på en GC. Tilfeldighet? Nope.

 

Anbefaler å sette deg litt inn i saken før du uttaler deg.. Dette er ikke noe nytt - det er viden kjent at Nintendo har en streng linje når det gjelder vold og "voksenhumor" i spill som kommer på GC.

Jeg vet at Nintendo er litt mer beskjeden med vold i spill og lignende. Grunnen til at VC ikke har kommet til Nintendo er ikke hovedsaklig Nintendo sin feil. Salgene av konsoller er veldig avhengig av eksklusive titler som da VC var en stund. Dette finnes det flere eksempler av.. Jeg mener Nintendo har flere kvaliet spill i forhold til antall spill i forhold til de andre konsollene, noe Nintendo alltid har hatt.

 

Poengen mitt er at GC har omtrent alle titler som både PS2 og X-Box har, bortsett fra de eksklusive titlene.

Lenke til kommentar

Dette ser jeg som positivt :thumbs:

Ikke at jeg selv er noe stor fan av nintendo men syntes det allikevel at de fortsatt kommer til å være i markedet fremover en stund!

 

Hvis nintendo slår fra seg "snill gutt" stemplet kan det nok fort hende at de taper på det! Nintendo er kjent for sine gode ekslusive "barne" (gøy for voksne og :thumbup: ) titler, og nintendo har jo en riemlig fast tilhengerskare!

Lenke til kommentar
Dette ser jeg som positivt :thumbs:

Ikke at jeg selv er noe stor fan av nintendo men syntes det allikevel at de fortsatt kommer til å være i markedet fremover en stund!

 

Hvis nintendo slår fra seg "snill gutt" stemplet kan det nok fort hende at de taper på det! Nintendo er kjent for sine gode ekslusive "barne" (gøy for voksne og :thumbup: ) titler, og nintendo har jo en riemlig fast tilhengerskare!

Tror ikke det er mulig å tape mer enn de har gjort. De har jo tapt på det med både N64 og GC, så hvorfor ska de gidde å tape igjen? Ville vært veldig uintelligent å gå på den samme tabba igjen.. :roll:

 

N64 tapte stort mot PS1, mens GC har sliti med økt konkurranse da XBox kom på banen..

Lenke til kommentar
Tror det ville vært en god idè å slå fra seg "snill gutt"-stempelet og satse på en skikkelig maskin med skikkelige spill, som ikke bare er retta mot barn og "unge voksne".

 

Imho. :)

Det er ikke Nintendo som retter seg mot unge/ungevoksne. GameCube har akkurat de samme spillene som de andre konsollene.

Nope.

 

Gamecube mangler mange spill som har gjort de andre konsollene såpass populære. Du vil aldri f.eks. se et spill som GTA på en GC. Tilfeldighet? Nope.

 

Anbefaler å sette deg litt inn i saken før du uttaler deg.. Dette er ikke noe nytt - det er viden kjent at Nintendo har en streng linje når det gjelder vold og "voksenhumor" i spill som kommer på GC.

Jeg vet at Nintendo er litt mer beskjeden med vold i spill og lignende. Grunnen til at VC ikke har kommet til Nintendo er ikke hovedsaklig Nintendo sin feil. Salgene av konsoller er veldig avhengig av eksklusive titler som da VC var en stund. Dette finnes det flere eksempler av.. Jeg mener Nintendo har flere kvaliet spill i forhold til antall spill i forhold til de andre konsollene, noe Nintendo alltid har hatt.

 

Poengen mitt er at GC har omtrent alle titler som både PS2 og X-Box har, bortsett fra de eksklusive titlene.

GC har nok eksklusive titler til å tjene penger, men problemet er at disse titlene ikke SELGER nok.

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=98790&f=katnav

 

Kan jo sammenligne hvor mange spill retta mot barn og ungdom, eller spill som barn og ungdom KAN spille, som ligger på topp-10 på Xbox/PS2 og GC.

 

PS2: 4.

Xbox: 3

GC: 7-8.

 

Ser forskjellen. GC har 7-8 spill retta/spillbart for barn og ungdom, mens PS2 og Xbox har halvparten. Og vi vet alle at GC har blitt en dårlig butikk for Nintendo. Ergo, de ville tjent mer på å ha flere spill retta mot voksne. :)

 

PS: Pc'en kan ikke sies å ha et ENESTE spill retta mot barn på topp-10 lista..

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Ser forskjellen. GC har 7-8 spill retta/spillbart for barn og ungdom, mens PS2 og Xbox har halvparten. Og vi vet alle at GC har blitt en dårlig butikk for Nintendo. Ergo, de ville tjent mer på å ha flere spill retta mot voksne. :)

Ut i fra den listen av GC spill såg jeg bare 3 som er spesiellt rettet mot yngre personer.

Gamecube

- The Legend Of Zelda: The Wind Waker

- Mario Kart: Double Dash!!

- Wario World

Hvilke andre spill du sikter etter aner jeg ikke. :roll:

 

GC har nok eksklusive titler til å tjene penger, men problemet er at disse titlene ikke SELGER nok.

 

Hmm... Vel la oss for eksempel ta Zelda - Wind Waker...

Det ble forhåndsbestillt nesten 1 million eksemplarer i USA/Europa (i Japan vet jeg ikke). Og de aller fleste som skaffet det er ut i fra jeg har erfart ikke akkurat ung... Det samme med Star Fox Adventures, solgte meget godt det og. Kanskje det tredje beste spillet for GC. Så det er nok ikke bare voksen-spill som selger.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Ser forskjellen. GC har 7-8 spill retta/spillbart for barn og ungdom, mens PS2 og Xbox har halvparten. Og vi vet alle at GC har blitt en dårlig butikk for Nintendo. Ergo, de ville tjent mer på å ha flere spill retta mot voksne. :)

Ut i fra den listen av GC spill såg jeg bare 3 som er spesiellt rettet mot yngre personer.

Gamecube

- The Legend Of Zelda: The Wind Waker

- Mario Kart: Double Dash!!

- Wario World

Hvilke andre spill du sikter etter aner jeg ikke. :roll:

 

GC har nok eksklusive titler til å tjene penger, men problemet er at disse titlene ikke SELGER nok.

 

Hmm... Vel la oss for eksempel ta Zelda - Wind Waker...

Det ble forhåndsbestillt nesten 1 million eksemplarer i USA/Europa (i Japan vet jeg ikke). Og de aller fleste som skaffet det er ut i fra jeg har erfart ikke akkurat ung... Det samme med Star Fox Adventures, solgte meget godt det og. Kanskje det tredje beste spillet for GC. Så det er nok ikke bare voksen-spill som selger.

Som sagt, sa spill som KAN spilles av barn/ungdom. Dvs ikke spesielt retta mot barn/ungdom. XBox/PS2 selger mer fordi de har SPESIELLE spill retta mot voksen-markedet..

 

The Legend Of Zelda: The Wind Waker, Metroid Prime, SSX 3 ,Mario Kart: Double Dash!, FIFA 2004, Wario World og Need For Speed Underground kan alle spilles av ungdom. To av disse igjen burde KUN spilles av ungdom. Mens resten kunne godt blitt plassert i barnerommet for min del.. :blush:

 

Zelda - Wind waker er vel det eneste spillet som virkelig har gjort det GODT på GC. Med et par andre titler som også har gjort det greit nok. Det holder rett og slett ikke når konkurransen om spillerne er så stor...

 

Og at rundt 70% av spillerne nå til dags er i slutten av tenåra og over de 20 er heller ikke positivt for GC'en.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Og at rundt 70% av spillerne nå til dags er i slutten av tenåra og over de 20 er heller ikke positivt for GC'en.

Ja det er nok sant, men mange "voksne" spiller etterfølgeren til spill som de spillte som barn... :) Derfor kommer de klassiske spillene nå tilbake igjen :thumbs:

 

..Og med det tenker jeg vi stopper diskusjonen og går å legger oss ;)

Lenke til kommentar
Og at rundt 70% av spillerne nå til dags er i slutten av tenåra og over de 20 er heller ikke positivt for GC'en.

Ja det er nok sant, men mange "voksne" spiller etterfølgeren til spill som de spillte som barn... :) Derfor kommer de klassiske spillene nå tilbake igjen :thumbs:

 

..Og med det tenker jeg vi stopper diskusjonen og går å legger oss ;)

Japp. :thumbs:

 

Lol. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...