Gå til innhold

Nye detaljer omkring NV40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må nå si jeg gleder meg til å se R420 sin ytelse i Half Life 2 også da. Kjører minne på 1600 MHz, kan blir rimelig "kos". Håper igrunn også ATI fikser OpenGL ytelsen sin, så det også da vil dra Doom 3 en del bedre enn det som er anntatt med dagens R9800 kort.

R420 har aldri vært planlagt for 1600 MHz på minnet. Dette var rykter som gjaldt NV40.

 

Det som virker sannsynlig på R420 er rundt 900 MHz.

Lenke til kommentar
Må nå si jeg gleder meg til å se R420 sin ytelse i Half Life 2 også da. Kjører minne på 1600 MHz, kan blir rimelig "kos". Håper igrunn også ATI fikser OpenGL ytelsen sin, så det også da vil dra Doom 3 en del bedre enn det som er anntatt med dagens R9800 kort. 

 

 

R420 har aldri vært planlagt for 1600 MHz på minnet. Dette var rykter som gjaldt NV40.

 

Det som virker sannsynlig på R420 er rundt 900 MHz.

 

Uansett det blir et bra kort!

Lenke til kommentar
7 ganger,,,,, det var jo kraftige saker

Kraftig og kraftig ... Det sier vel egentlig mer om hvor dårlige shaderene til FX5950 er i HL2 ..

 

FX5400 blir nok et low-end kort som er ment å ta over plassen etter FX5200.

 

PS. Er det noen som vet noen sikrere dato for R420 enn "trolig 1. kvartal 2004" ?

 

Tror uansett jeg ville ventet på å se ytelsen på både NV40 og R420 før jeg ville anbefalt et bestemt kort til stinnrike spillentusiaster.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er ganske bra at dem får til 7 ganger bedre ytelse i HL2 når det er veldig CPU begrenset på R9800Pro opptil 1280x1024. Det er også ganske imponerende at nVidia påstår at shader model 3.0 er i DX9.1 når en 9.1 versjon aldri har vært planlagt og shader model 3.0 allerede finnes i DX9.0

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Må nå si jeg gleder meg til å se R420 sin ytelse i Half Life 2 også da. Kjører minne på 1600 MHz, kan blir rimelig "kos". Håper igrunn også ATI fikser OpenGL ytelsen sin, så det også da vil dra Doom 3 en del bedre enn det som er anntatt med dagens R9800 kort.

R420 har aldri vært planlagt for 1600 MHz på minnet. Dette var rykter som gjaldt NV40.

 

Det som virker sannsynlig på R420 er rundt 900 MHz.

Oki, refererte bare til det som sto i den artikkelen jeg.

 

 

NVIDIA NV40 får samtidig raskere minne enn vi er vant med til nå, med klokkefrekvenser på langt over 1 GHz. DDR 2-minnet skal operere på 600 MHz DDR, som effektivt blir 1200 MHz. Det er likevel ikke i nærheten av R420, som ventes å operere med 1600 MHz (800 MHz DDR) minnefrekvens.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...