Gå til innhold

Nytt kapittel i prosessorkrigen i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvor spennende den prosessor kampen er. En Athlon 64 3200+ kom ut omtrent likt med en 3,2 ghz p4, en 3400+ vant ganske klart over 3,4ghz (200 mhz eksta på begge cpuer så vil athlon vinne siden den har mer effektive mhz), nå skjer det samme igjen, og det vil neppe se noe særlig anderledes ut.

 

Men det som blir litt spennende er om prescott blir bedre på socket T og hvordan FX blir på socket 939.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
' date='09/02/2004 : 14:21']
vil neste generasjons hypertransport følge amd64 3700+?

Nei.

Er det Hypertransport 2,0 du tenker på ?

Det er i hvertfall svært lite sannsynlig, men forøvrig har jo AMD sagt at HT-bussen vil økes til 1 GHZ i dette året.

Den blir vel det fra og med socket 939 hvis jeg ikke husker helt feil.

Nforce 250 skulle ihvertfall støtte det minns jeg.

Lenke til kommentar
vil neste generasjons hypertransport følge amd64 3700+?

Nei.

Er det Hypertransport 2,0 du tenker på ?

Det er i hvertfall svært lite sannsynlig, men forøvrig har jo AMD sagt at HT-bussen vil økes til 1 GHZ i dette året.

Den blir vel det fra og med socket 939 hvis jeg ikke husker helt feil.

Nforce 250 skulle ihvertfall støtte det minns jeg.

AMD-8000 brikkesettet støtter allerede i dag 1GHz HyperTransport-buss, men det er ingen prosessorer som offisielt støtter det enda. Selv kjører jeg mine Opteron 246 prosessorer på 1GHz HyperTransport-buss og det funker glimrende (ikke at jeg har opplevd store forskjellen i ytelse da) :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Betyr  " "Prescott" 3,6 GHz, som høyst sannsynlig lanseres kun i LGA775-formatet"  775 pinnar?

Ja betyr vel det, hehe. Men om du ikke tror meg kan du ta prosessoren din ut av pc'en din, så begynner du å telle :green:

Boxed Cpu får medlevert pinneklipper for å tilpasse dei til sokkelen :thumbs:

Og man må vise frem vannkjølingsbevis for å få kjøpt Prescott :dribble:

Lenke til kommentar
Betyr  " "Prescott" 3,6 GHz, som høyst sannsynlig lanseres kun i LGA775-formatet"  775 pinnar?

Ja betyr vel det, hehe. Men om du ikke tror meg kan du ta prosessoren din ut av pc'en din, så begynner du å telle :green:

niks.

Prescott på LGA775 har ikke pinner :p

Den vil få en fancy festeanordning isteden...

Lenke til kommentar
Betyr  " "Prescott" 3,6 GHz, som høyst sannsynlig lanseres kun i LGA775-formatet"  775 pinnar?

Ja betyr vel det, hehe. Men om du ikke tror meg kan du ta prosessoren din ut av pc'en din, så begynner du å telle :green:

niks.

Prescott på LGA775 har ikke pinner :p

Den vil få en fancy festeanordning isteden...

Stemmer. Den får 775 hull :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...