Gå til innhold

Påførte skader for 280 millioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

snodige saker. Sitter her med Norman antivirus og Zonealarm pro. Norman gnåler hver gang jeg sjekker mail om at noen har prøvd å sent meg en 10-12 Swen/A virus, men mydoom har jeg ikke sett noe til i det heletatt!

 

sjekker daglig etter oppdateringer for antivirus, firewall og winupdate

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på, er hvordan de har regnet seg frem til et tall som 280mill. Noen som vet? Hver gang det kommer ut et virus, så snakkes det om millioner av dollar i skade. Hva slags skade? Er det bare it-folk som rett og slett tar seg veldig godt betalt når ting må rettes opp igjen?

Lenke til kommentar

MrA Skrevet 05/02/2004 : 16:29

Det jeg lurer på, er hvordan de har regnet seg frem til et tall som 280mill. Noen som vet? Hver gang det kommer ut et virus, så snakkes det om millioner av dollar i skade. Hva slags skade? Er det bare it-folk som rett og slett tar seg veldig godt betalt når ting må rettes opp igjen?

 

 

Det er vel det du nevte der, men det gjelder vel tap av inntekter til bedrifter pga nedetid... Er nok mange faktorer som teller inn her

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på, er hvordan de har regnet seg frem til et tall som 280mill. Noen som vet? Hver gang det kommer ut et virus, så snakkes det om millioner av dollar i skade. Hva slags skade? Er det bare it-folk som rett og slett tar seg veldig godt betalt når ting må rettes opp igjen?

 

Det blir fort kroner når man regner på det...

En million mennesker som mister 6 minutter arbeidstid hver dag pga. virusplagen blir til 100.000 tapte arbeidstimer. Har disse menneskene en ussel snittlønn på 100 kr timen blir summen 10 mill.

På EN dag.

I tillegg kommer de velbetalte konsulentene etc...

 

PS.

En sigarett tar i snitt 7 minutter å røyke.

Så kan dere regne på hva røykepausene "koster samfunnet" årlig.. :D

Lenke til kommentar
snodige saker. Sitter her med Norman antivirus og Zonealarm pro. Norman gnåler hver gang jeg sjekker mail om at noen har prøvd å sent meg en 10-12 Swen/A virus, men mydoom har jeg ikke sett noe til i det heletatt!

 

sjekker daglig etter oppdateringer for antivirus, firewall og winupdate

Ikke så rart i og med at Norman kaller MyDoom for Swen/A...

 

-KJ

Lenke til kommentar
det kan bety blant annet at du har en addresse som ikke er blitt spred rundt i lister som blant annet virus og søppelpost bruker

Tja, jeg er ikke sikker hva som feiler min epostadresse nå for tiden ihvertfall, om det er relatert til MyDoom eller ikke vet jeg ikke. Jeg har hatt denne i 5-6 år eller så nå. Det har alltid vært litt spam her og der, men som regel ikke mer en et par om dagen. Nå for litt over en uke siden har det økt betraktelig, og jeg får i gjennomsnitt 20 om dagen. Har ikke funnet noe virus når jeg sjekker online på jobben, og disse blir lastet ned på en linuxmaskin, noe som nok sikkert vil bety at de, om de nå HAR virus i det hele tatt, ikke kan gjøre ugagn.

 

Edit: Var muligens litt uklart hvorfor JEG svarte på dette.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
snodige saker. Sitter her med Norman antivirus og Zonealarm pro. Norman gnåler hver gang jeg sjekker mail om at noen har prøvd å sent meg en 10-12 Swen/A virus, men mydoom har jeg ikke sett noe til i det heletatt!

 

sjekker daglig etter oppdateringer for antivirus, firewall og winupdate

Ikke så rart i og med at Norman kaller MyDoom for Swen/A...

 

-KJ

LOOOLL!!!!!! :D :D :D :D :D :D

 

det forklarer saken!!! :D

Lenke til kommentar

Har aldri sett snurten av hverken mydoom, sobig eller blaster i hjemmenettverket vårt.

 

Sitter bak Norton AntiVirus 2003 Pro, ZoneAlarm Pro, AdAware 6, Spybot S&D og brannmur i bredbåndsruter :D , men allikevel, kjenner mange som har fått begge.

Har tilogmed offentlig MSN-profil :thumbs:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...