Gå til innhold

Nikon D70 overraskende bra spesifisert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil man ikke betale dyrt, skal man heller ikke få noe godt produkt. Det synes å være Canons filosofi

Ikke vær dum.

Nikon kommer med et bra produkt til en god pris som kan konkurrere med Canons 10D og 300D. På samme måte som Canon kom med 10D for å konkurrere med Nikons D100. 10D er som du sikkert vet en oppgradering av D60, og de kuttet prisen fra over 20000 til rundt 15000.

 

Og er 300D et dårlig produkt?

Endret av medi8or
Lenke til kommentar
Vil man ikke betale dyrt, skal man heller ikke få noe godt produkt.

Det er jo sånn det funker i business.

 

Ta grafikkortprodusenter f.eks. De lager en toppmodell som selges til 4.500,-, så stripper de den og lager en enklere til 2.500,- og en superenkel til 1.000,- Forskjellen i produksjonskostnad er dog minimal, så fortjenesten pr. solgte produkt er jo enorm på de dyre modellene.

 

Men nå er det jo ikke *helt* slik at Canon har laget en supermodell først som de plukker vekk ting fra som det belyses i innlegget ovenfor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er dødsspent på dette kameraet. Veldig nysgjerrig hvordan det blir i forhold til 300D og håper dere tester det så for som mulig. Skal snart kjøpe meg SLR og gidder ikke hoppe på feil vare ;) .

 

Og bare fordi en ting er billig tilsier ikke att den er dårlig. Maten du kjøper på Rema er sikkert like god som den du kjøper på en dyrere butikk. Beste jeg klarte å finne på, på stående fot.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hva sier dere til dette.... http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...message=8072167

er litt nyskjerrig på hvordan det er i praksis.. noen her som har opplevd det?

Regner uansett med at en seriøs kameraprodusent som Nikon fikser dette fort. Burde jo være mulig med en firmware oppgradering. Gleder meg til test :thumbs:

Nikon skrev vel noe om at dette forebygges best med et spesielt filter, men at dette filteret gjør bildene så mye bløtere at de heller har prioritert skarpheten. Problemet er et fysisk fenomen som ikke er så lett å fjerne med software/firmware. Det er altså ikke en "bug" som bare kan rettes opp på 1-2-3.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...