Gå til innhold

Er dette NV40?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stemmer ganske bra med det jeg har hørt/lest.

 

NV40 ser for øvrig ut til kun å få maskinvarestøtte for DirectX 9.0, selv om DirectX 9.1 er like om hjørnet. Litt merkelig, siden PS/VS 3.0 tilsier DirectX 9.1-støtte, så vi tar dette med en liten klype salt.

DX9.0 har full støtte for PS/VS3.0. Det er ingen offisiell info fra MS ute om DX9.1.

Lenke til kommentar

Største fienden til nVidia bortsett fra ATI er jo prisen.

 

nVidia har per idag desverre ingen kort som kan matche ytelse/prisen til Radeon 9800 Pro 128MB korta fra Power Color og Sapphire.

 

Skulle da ikke være så forbaska vanskelig å lage en 128MB versjon av Geforce FX 5900/5950 Ultra og selge det til 2500,- ?

 

NV40 ser utvilsomt bra ut, men jeg frykter at nVidia nok en gang vil prise seg selv ut av den ordentlige konkuransen. :(

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Største fienden til nVidia bortsett fra ATI er jo prisen.

 

nVidia har per idag desverre ingen kort som kan matche ytelse/prisen til Radeon 9800 Pro 128MB korta fra Power Color og Sapphire.

 

Skulle da ikke være så forbaska vanskelig å lage en 128MB versjon av Geforce FX 5900/5950 Ultra og selge det til 2500,- ?

 

NV40 ser utvilsomt bra ut, men jeg frykter at nVidia nok en gang vil prise seg selv ut av den ordentlige konkuransen. :(

Det er også lite som kan matche 5900XT og 5700. Prisene er slett ikke så ille som folk skal ha det til. 5200 kortene fåes også såpass billig at de er gode alternativer til ATi sine billigkort.

Lenke til kommentar
Det er også lite som kan matche 5900XT og 5700. Prisene er slett ikke så ille som folk skal ha det til. 5200 kortene fåes også såpass billig at de er gode alternativer til ATi sine billigkort.

Jeg tenker på toppkort, ikke budjettkort som FX 5900XT, 5700 og 5200.

Disse er tross alt laget for å være billige, derfor har de måttet ofre litt i form av ytelse og funksjoner.

 

Radeon 9800 Pro 128MB er jo bare et kort med litt mindre og muligens tregere minne, men ytelsesforskjellen mellom 128MB og 256MB versjonen er minimale.

 

Men som jeg spurte om tidligere, hvorfor kan ikke nVidia lage en 128MB versjon av sine toppkort når ATI kan?

 

Hadde jeg sett et Geforce FX 5900/5950 Ultra med 128MB til 2500,- eller under, så hadde jeg kjøpt det momentant!

 

Slik situasjonen er idag, vegrer jeg meg mot å kjøpe nytt nVidia kort, rett og slett fordi det blir for dyrt for toppmodellen som kan holde noen år i forhold til ATI.

Dette syns jeg er synd, for jeg er veldig fornøyd med nVidia korta jeg har hatt til nå og kunne godt tenkt meg å fortsette denne trenden.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...