Gå til innhold

Direct Die, del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt prosjekt!

 

Jeg er jo ikke så erfaren med slikt, så jeg uttaler meg jo på et noe tynt grunnlag, men vil ikke effekten kanskje bli bedre om vannet får flere utganger? Jeg vil tro av bildene dine at det vil bli en noe kaotisk vannstrømming med ditt design. I en kjøleblokk vil man vel ha god turbulens, men her er vel noe av poenget at vannet skal fort bort etter at det har truffet kjernen? Hva med å prøve to eller flere exiter for vannet?

 

Går det kanskje også an å skjerme resten av prosessoren (det som ikke er selve kjernen) med silicone f.eks? ..siden man ikke er sikker på hva vannet vil gjøre med den?

 

Igjen, supert prosjekt! Fortsett!

Lenke til kommentar

Et par stalltips angående plexi:

 

1. Puss kantene først med fint smergelpapir (>1000). Hvis du så varmer opp kantene med varmluftpistol eller liknende så blir kantene helt jevne og blanke. Dermed så slipper man den stygge matte kanten.

 

2. Vanlig silikon fester dårlig på plexi, så det er potensielle muligheter for lekasjer over tid. Plastkompaniet i oslo har egnet silikon for plexi.

 

3. Epoxi er ikke det beste limet for plexi. Det fester dårlig og kan (hvis du er uheldig med valg a lim) reagere med plasten. Bruk en eller annen form for acryl-basert lim for å lime samme flere flere plexi-deler. Slikt lim "smelter" sammen plexi-glasset. Resultatet er en jevn skjøt som blir nesten usynlig. Igjen så er plastkompaniet i oslo en ypperlig kilde til slikt lim.

 

:thumbs:

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Godt prosjekt!

 

Jeg er jo ikke så erfaren med slikt, så jeg uttaler meg jo på et noe tynt grunnlag, men vil ikke effekten kanskje bli bedre om vannet får flere utganger? Jeg vil tro av bildene dine at det vil bli en noe kaotisk vannstrømming med ditt design. I en kjøleblokk vil man vel ha god turbulens, men her er vel noe av poenget at vannet skal fort bort etter at det har truffet kjernen? Hva med å prøve to eller flere exiter for vannet?

 

Går det kanskje også an å skjerme resten av prosessoren (det som ikke er selve kjernen) med silicone f.eks? ..siden man ikke er sikker på hva vannet vil gjøre med den?

 

Igjen, supert prosjekt! Fortsett!

 

Skrevet 27/01/2004 : 07:32

Hva med å redusere volumet i kammeret over kjernen? Det vil vel forhindre at lunkent vann blir liggende igjen over kjernen og ikke kjøler så godt...?

 

Eller, kult prosjekt.

Ja, det stemmer det du sier.

 

Selve vannkammeret er ikke stort større en selve kjernen og høyden i kammeret kan ikke bli stort mindre uten å skape for stort mottrykk i systemet. Det er ca 5mm klaring rundt kjernen, og jeg fant ikke noen tegn til at vann eller luft ble hengende igjen noe sted i blokken. Det er også så stort trykk på vannet som treffer kjernen at lite av det blir hengende i "veien" noen gang før det blir sugd ut.

 

Når det gjelder å ha ha to utganger et dette rimelig "bortkastet" siden det ikke er nok vanngjennomstrømming etter blokken at det ville være en hensikt.

Den ene utgangen gjør mer en god jobb. Men det kan som du sier skape litt mer balanse i vannstrøømen i blokken.

 

Men skal ta å undersøke dette litt mere når jeg lager neste revisjon av blokken.

 

Takker for alle gode ord :D

 

 

-P-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH

Veldig bra prosjekt! Skal bli interessant å se hvordan det utvikler seg videre! :D

Hvordan tror du/dere det vil påvirke kjøleeffekten ved å øke trykke på vannet?

Evt, som det er nevt før her, å lage en mer direksjonal vannflyt over kjernen?

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...