Gå til innhold

TEST: ABIT AN7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det diggeste med det kortet (og Abit AI7) er viftestyringa i BIOS. Holdt på å dette av stolen da jeg fant ut av denne. Har boxedkjøleren til intel og den bråker en del. Enabla vistestyringa og skulle tro jeg hadde vannkjøling. Stille som grava. Ble mektig imponert, et STORT +!

What ? Det er jo AMD, hvorfor i helsikke har du en intel-boxed kjøler? Hvordan har du festa den ? :dontgetit::ermm:

Lenke til kommentar
Det diggeste med det kortet (og Abit AI7) er viftestyringa i BIOS. Holdt på å dette av stolen da jeg fant ut av denne. Har boxedkjøleren til intel og den bråker en del. Enabla vistestyringa og skulle tro jeg hadde vannkjøling. Stille som grava. Ble mektig imponert, et STORT +!

What ? Det er jo AMD, hvorfor i helsikke har du en intel-boxed kjøler? Hvordan har du festa den ? :dontgetit::ermm:

hehe kanskje han HAR intel da vetu..

AI7 er S478 med ?Guru...

 

edit: litt treig ja.

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

"En god overklokker"

 

kaller dere 15mhz fsb mer enn spesifisert bra overklokking?

dere må jo være sprø.. det er jo det mest elendige nForce2 hovedkortet som er produsert for overklokking. Om Abit har fixa dette eller ikke vet jeg ikke men, hvis dere ser på baksiden på kortet så ser dere en kutta bro( umulig å ikke se ), det er ett stort kutt som gjør dimm3 mulig å bruke atlså DC..

 

Dere bør ikke si noe om overklokking i konklusjonen deres lengre..

og det for deres eget beste. Og som en Athlon64 test dere hadde, der sa dere at den overklokka dårlig på grunn av at dere ikke testa det skikkelig å hastet med testen.

 

 

:realmad:

Lenke til kommentar
Orak, er vel heller det at de brukte en XP2700+ på testen. den klokker jo ikke akkurat bra.. Om man hadde hivd i en XP2500+ hadde pipa fått en annen låt!

åjoda.. de klokker minst til 2.4 alle AIUHB cpuer. Så det er ingen unnskyldning.

Men uansett så går det ann å sette ned multipliern til 6 om de gidder det. Alt for dårlig planlagt test. Om det så var at XP2700 sugde så grundig så kunne de brukt en annen cpu, men dette er jo ikke akkurat en god test så de har vel unnskyldninga der... Jeg har et AN7 selv, og jeg kan lett si at de ikke har peiling når de skriver at AN7 er en god overklokker.

 

:scared:

Lenke til kommentar
"En god overklokker"

 

kaller dere 15mhz fsb mer enn spesifisert bra overklokking?

dere må jo være sprø.. det er jo det mest elendige nForce2 hovedkortet som er produsert for overklokking. Om Abit har fixa dette eller ikke vet jeg ikke men, hvis dere ser på baksiden på kortet så ser dere en kutta bro( umulig å ikke se ), det er ett stort kutt som gjør dimm3 mulig å bruke atlså DC..

 

Dere bør ikke si noe om overklokking i konklusjonen deres lengre..

og det for deres eget beste. Og som en Athlon64 test dere hadde, der sa dere at den overklokka dårlig på grunn av at dere ikke testa det skikkelig å hastet med testen.

 

 

:realmad:

Ehhh.

 

Det var de tidlige utgavene av AN7.

har selv kjøpt et og ingen kuttespor eller håndloddinger på dette.

 

 

olds69

Lenke til kommentar
"En god overklokker"

 

kaller dere 15mhz fsb mer enn spesifisert bra overklokking?

dere må jo være sprø.. det er jo det mest elendige nForce2 hovedkortet som er produsert for overklokking. Om Abit har fixa dette eller ikke vet jeg ikke men, hvis dere ser på baksiden på kortet så ser dere en kutta bro( umulig å ikke se ), det er ett stort kutt som gjør dimm3 mulig å bruke atlså DC..

 

Dere bør ikke si noe om overklokking i konklusjonen deres lengre..

og det for deres eget beste. Og som en Athlon64 test dere hadde, der sa dere at den overklokka dårlig på grunn av at dere ikke testa det skikkelig å hastet med testen.

 

 

:realmad:

Hvor fikk du tallet 15 fra?

Lenke til kommentar

alex100, AN7 er spesifisert til å kjøre 200 fsb altså og de klarte 215fsb. 215 minus 200 = 15 slik fikk jeg tallet. De kan jo ikke ta utgangspunktet fra 166fsb. da kunne de jo like godt tatt utgangspunktet fra 100 og sakt at de hadde fått en overklokking på hele 115fsb..

Lenke til kommentar
alex100, AN7 er spesifisert til å kjøre 200 fsb altså og de klarte 215fsb. 215 minus 200 = 15 slik fikk jeg tallet. De kan jo ikke ta utgangspunktet fra 166fsb. da kunne de jo like godt tatt utgangspunktet fra 100 og sakt at de hadde fått en overklokking på hele 115fsb..

Men så hadde de en 166fsb cpu da, så det var den som stoppet dem.

Lenke til kommentar
alex100, AN7 er spesifisert til å kjøre 200 fsb altså og de klarte 215fsb. 215 minus 200 = 15 slik fikk jeg tallet. De kan jo ikke ta utgangspunktet fra 166fsb. da kunne de jo like godt tatt utgangspunktet fra 100 og sakt at de hadde fått en overklokking på hele 115fsb..

De tok jo utgangspunkt i FSB'en til cpu'en da (som var 166Mhz). ;)

 

Edit: Litt for sein der ja.

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
alex100, AN7 er spesifisert til å kjøre 200 fsb altså og de klarte 215fsb. 215 minus 200 = 15 slik fikk jeg tallet. De kan jo ikke ta utgangspunktet fra 166fsb. da kunne de jo like godt tatt utgangspunktet fra 100 og sakt at de hadde fått en overklokking på hele 115fsb..

Men så hadde de en 166fsb cpu da, så det var den som stoppet dem.

da er det ikke verre enn å modde den til 200 eller 133 eller 100 om det skal være nødvendig å ta med. og så modde den tilbake igjen etterpå.. det tar dem ikke mer enn 5 minutter. ingen unnskyldning. ikke grundig nok :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...