Gå til innhold

Gigabyte 3D Cooler PRO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I et støvete miljø bør man alltid benytte filter for å begrense støv. Og uansett hvilken kjøleribbe man har, vil det alltid være vanskelig nok å rengjøre. 3D Cooler Pro kan lett rengjøres mellom ribbene, men vifta blir et lite problem. Dog er det ingen umulighet å demontere, men vi anbefaler i stedet at man sikrer seg mot kortslutninger mv. ved å benytte støvfilter.

Lenke til kommentar
hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler :blush:

 

Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da?

Støvfilter? Du stikker bare i skuffa til dama og rapper den peneste strømpebuksa du finner. :)

 

En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt, så da kan du studere grafen for en omtrentlig temperatur. OBS: med AS-5 kan du regne med bedre temperaturer enn hva grafen viser - vi benytter en spesiell goop som ikke krever innkjøringstid, og som har egenskaper omtrent som AS3.

Lenke til kommentar
Men hvorfor aliminiumsfinner? Kobber kjøler jo bedre, eller har alt jeg har lært på skolen vært en løgn?

 

Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men flott at det er aktivitet her. 3 artikler(hittil) i løpet av en måned, lenge siden sist jeg har sett det.

 

Godt jobbet :thumbup:

Fordi kobber har god evne til å trekke varme, mens aluminium er bedre på å gi fra seg varme.

 

 

 

over til en annen ting: Tror dere det kommer en chipsetutgave av denne? ;)

Lenke til kommentar
hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler :blush:

 

Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da?

Støvfilter? Du stikker bare i skuffa til dama og rapper den peneste strømpebuksa du finner. :)

 

En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt, så da kan du studere grafen for en omtrentlig temperatur. OBS: med AS-5 kan du regne med bedre temperaturer enn hva grafen viser - vi benytter en spesiell goop som ikke krever innkjøringstid, og som har egenskaper omtrent som AS3.

:laugh: Fantasifull du :thumbs:

 

men, jeg bør vel få endel bedre ytelse enn den boxed greia jeg har nå da? Er jo tross alt en 60mm vifte på hissig turtall og en 20 finners platt aluribbe :roll:

Lenke til kommentar

Jeg som nettopp har kjøpt MIST Frostbite for 612,- (med artic 3 og oppkrav..) fra Microplex... og denne greia ser bare dønn herlig ut, for jeg kommer til å kjøpe kabinett med plexi dør og viftestyring neste gang. Dø, Noisecontrol kabinetter, døø! *lyden av hagle som går av*

 

Vel, jeg tror Frostbite gjør jobben bra nok uansett.. men denne ser så lekker ut.. *hulk* :green:

Lenke til kommentar
hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler :blush:

 

Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da?

Støvfilter? Du stikker bare i skuffa til dama og rapper den peneste strømpebuksa du finner. :)

 

En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt, så da kan du studere grafen for en omtrentlig temperatur. OBS: med AS-5 kan du regne med bedre temperaturer enn hva grafen viser - vi benytter en spesiell goop som ikke krever innkjøringstid, og som har egenskaper omtrent som AS3.

Går det ikke å bruke strig truser :dribble:

Lenke til kommentar
hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler :blush:

 

Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da?

Støvfilter? Du stikker bare i skuffa til dama og rapper den peneste strømpebuksa du finner. :)

 

En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt, så da kan du studere grafen for en omtrentlig temperatur. OBS: med AS-5 kan du regne med bedre temperaturer enn hva grafen viser - vi benytter en spesiell goop som ikke krever innkjøringstid, og som har egenskaper omtrent som AS3.

Går det ikke å bruke strig truser :dribble:

Nope, de dekker jo ikke nok til at det funker :devil::devil:

 

Hehe, så det blir nok strømpebukse eller myggnetting.

Lenke til kommentar

Spesiell kjøler ja... Jeg er så imponert over rotasjonsrettningen på denne viften.. Hvis den er medsols, rex, mot høgre (eller hva man skal benevne det) slik som på desse Aero kjølerene så strider den mot sunn fornuft. De langsomtgående, nærmest lydløse trommelviftene i fx. varmeapparater har motsatt rotasjonsretning (i forhold til bladvinlelen). (Jada.. jeg er fulstendig klar over relativ retning på den aksiale luftstrømmen).

Der er trolig mer å hente ut av konstruksjonen.

 

Jeg er skeptisk til heat pipe prinsippet, speseiellt når pipene blir liggende horisontalt. At en gass inni der skal forflytte seg så voldsomt raskt. Det skulle vært morsomt med en sammenlikning til helmetall kobberstaver.

 

Dette med å presse aluminiumsprofiler på kobber-rør/staver er også en tvilsom konstruksjon av flere grunner.

Det siste her ville være grunnen til at jeg ikke ville anbefale kjøleren. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...