Gå til innhold

Matrox forbereder ny grafikkbrikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har altid likt Matrox egentlig... till tross for at 3d ytelsen i de siste årene har vært lav så har altid den visuelle "kvaliteten" altid vært bra. Det er forresten Matrox som utviklet EMBM (enviromental maped bump mapping) som er en veldig viktig 3d funkson som alle dagens 3d brikker støtter. Matrox har også utviklet en annen god 3d funksjon, nemlig Fragment Antialiasing. Men en ting er veldig viktig å vite når det gjelder Matrox, og det er at de aldri har hatt Hjemmebrukerne særlig i fokus når de har utviklet hardwaren sin. Men om de nå bestemmer seg for å lage et kort som er beregnt på hjemmepc markedet og spills osv. Så er jeg sikker på at de klarer å lage et kort som er bra. :thumbup:

Lenke til kommentar
konkurrere med big green og big red? hørt om S3's delta chrome og XGI's Volari brikker?...de er jo ute nuh! og er mer sannsynlige konkurrenter enn MAtrox sine kort..

Hvordan kan du si det... vi snakker her om det nye kortet Matrox kommer med... og forhåpentligvis et godt gamer kort.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

fordi matrox tradisjonellt sett har siktet seg inn på det professjonelle markedet...alle trodde jo Parhelia skulle bli GF4 killer men det skjedde jo ikke...jeg har iallefall liten tro på at matrox vil inn på gamer markedet, men bare tiden vil vise...poenget mitt var at det allerede er 2(!) nye utfordrere allerede...

Lenke til kommentar
fordi matrox tradisjonellt sett har siktet seg inn på det professjonelle markedet...alle trodde jo Parhelia skulle bli GF4 killer men det skjedde jo ikke...jeg har iallefall liten tro på at matrox vil inn på gamer markedet, men bare tiden vil vise...poenget mitt var at det allerede er 2(!) nye utfordrere allerede...

Jo flere jo bedre..... Og jo Matrox var før kongen på haugen når det gjalds grafikkort.

Håper de får det til dennegangen

Lenke til kommentar

Før GeForce fantes, var Matrox Millennium G400MAX det råeste i gata, men den tiden tror jeg er omme for godt. Parhelia var til å begynne med ment å skulle bli det råeste innen spillgrafikk, også ytelsesmessig, om man kunne tro det Matrox sine PR folk sa. Men som med flere tidligere kort, ombestemte de seg under vegs og sa "ehhh...nei, det var aldri ment at dette kortet skulle konkurrere YTELSESMESSIG med noe annet på markedet, bare kvalitetsmessig, for det er jo det gamerne vil ha". Det er jo som tiden har vist om og om igjen det reneste tøv. Gamere vil ha maximal ytelse OG god kvalitet. Men om kvaliteten går på bekostning av ytelse, så må den vike. Det er uannsett ikke SÅ mye som skiller kvalitesmessig.

 

Både Millennium 450, 550 og Parhelia ble til og begynne med hinta fra Matrox' side å skulle være ytelsesmessig på høyde med det beste på markedet. Det var de aldri.

 

La oss håpe at Matrox for en gang skyld kan drite i alle funksjoner som "Fragment Anti-aliasing" og "Triple-head" som kun sørger for at prisen havner på omtrent det dobbelte av flaggskipene til konkurrentene. De burde for en gang skyld vise at de KAN være komporomissløse også i andre rettning: Ytelse.

 

Vel, det skjer selvsagt aldri, og det siste Matrox kortet jeg kommer til å ha eid vil alltid være Millennium G200. Savner faktisk endel features fra driver'ne deres. Matrox var/er et kanonfirma. Bare synd de ikke tør å ta den helt ut.

Lenke til kommentar
Før GeForce fantes, var Matrox Millennium G400MAX det råeste i gata, men den tiden tror jeg er omme for godt.

Voodoo3 og TNT2 var jevn over raskere hvis jeg ikke husker feil.

 

La oss håpe at Matrox for en gang skyld kan drite i alle funksjoner som "Fragment Anti-aliasing" og "Triple-head" som kun sørger for at prisen havner på omtrent det dobbelte av flaggskipene til konkurrentene. De burde for en gang skyld vise at de KAN være komporomissløse også i andre rettning: Ytelse.

FAA ble utviklet i stor grad med tanke på ytelse, med AA ser ikke Parhelia så dårlig ut i forhold til GF4Ti, den er da i en del tilfeller raskere.

Lenke til kommentar

Jah, som de fleste andre her sier. Spennende. Klarer Matrox å få en akseptabel ytelse, og en pris som kan konkurrere med det "de store" leverer så kan de kanskje vinne igjennom litt på hjemmemarkedet også. OG det blir spennende. Når det gjelder XGI og S3 venter jeg fremdeles på at skal bli tilgjengelig i Norge. Mener å ha sett et hovedkort med en Deltachrome GPU integrert.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...