Gå til innhold

Omtale av Trainz Railroad Simulator 2004


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft sin er nok mer virkelighetstro, ja, men det synd ingen av dem har noen skikkelig økonomisk modell, slik Railroad Tycoon har. Der er til gjengjeld togdelen mindre virkelighetstro og mulighetene svært begrensede. Dog kult med den nye 3D-motoren i RT3. Jeg personlig foretrekker Railroad Tycoon p.g.a spillfølelsen, men skulle gjerne ha byttet til Trainz eller MS bare de hadde fått på plass en skikkelig økonomisk sim.

Lenke til kommentar

Nei, Microsofts simulator er ikke mer avansert eller virkelighetstro. Du skal i såfall være togingeniør for å merke det. Spillene er mer eller mindre helt like på den fronten, og ja, jeg har begge.

 

Jeg synes helt personlig at Microsofts er for begrenset. Det er som Trainz, bare uten alt det andre enn selve kjøredelen.

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid det avanserte som tiltrekker, hvertfall ikke meg.. Ett av favorittspillene mine er Transporter Tycoon, ikke noe high tech spill akkurat. Mange nye spill er så avanserte og har så fin grafikk at jeg tror utviklerne bruker mer tid på dette enn selve handlingen i spillet.. Doom og Quake er vel eksempler på konsepter der man har gjort grafikk/lyd bedre, men hvor handlingen er den samme som for 10 år siden... synd. Nye versjoner av spill som Transporter Tycoon og Oil Imperium er velkomne, hvertfall i mine øyne. Altfor mange spill er 3dje person der plottet er å drepe mennesker/dyr.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...