Gå til innhold

Kjøp Flight Simulator - få politiet på døra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men serriøst då, kva gale kan du strengt tatt gjere med ein flight simulator? Fysikken er jo ikkje so god at du kan trene på terror aksjonar som om det var verkelegheit. Dessutan ein terrorist ville vel ikkje kjøpt utstyret som han skulle bruke over disk, ville no tru at han hadde lasta det ned eller kjøpt det over internett slik at han ikkje vart gjenkjent. Men men, la folklet "over there" styre seg om ikkje anna så er det jo bra sysselsetting. :laugh:

Lenke til kommentar
Men serriøst då, kva gale kan du strengt tatt gjere med ein flight simulator? Fysikken er jo ikkje so god at du kan trene på terror aksjonar som om det var verkelegheit.

"Correct me if I am wrong", men var det ikke akkurat slik de trente da? + litt mer selvfølgelig.

Du har rett - folkene bak terroraksjonen 11. sept brukte bl.a. Flight Simulator for å lære seg å fly.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

de må da vitterlig vite at ekte terrorister laster ned warez.

dette er noe av det mest patetiske jeg noensinne har hørt, hva blir det neste, full bakgrunnssjekk hvis en postarbeider spør etter postal 2 ?

Lenke til kommentar
hva blir det neste, full bakgrunnssjekk hvis en postarbeider spør etter postal 2 ?

 

 

:yes:

 

 

Hva kunne politiet gjort, om mora sa at hun satt hjemme og krasjet i byggninger?

 

edit_

om amerikanerne vil bruke pengene på å sende politiet rundt om kring på slike "oppdrag", så får de bare gjøre det.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Og her er bash-festen i gang ser jeg. Her anklages en hel nasjon for å være både paranoide og det som verre er. Vel, det er kanskje berettiget. Men etter min mening ikke grunnet dette i såfall. Her blåses ting helt ut av proposisjoner, grunnet en ubetydelig engangshendelse, som artikkelforfatter ikke engang gidder å vise kilde til.(jeg har sett kilden ja)

 

I et land med 275 millioner innbyggere, jobber Mr. Noname i en databutikk. Hvem vet om han har vært paranoid fra han ble født eller ikke? Hvis man tenker litt over hvor mange tullinger som jobber i databutikk i norge med 4.5 mill innbyggere, så burde vel tallet for USA være litt høyere.. Så der har vi altså roten til situasjonen. En manns mistanke til mulig terrorplanlegging. Han kontakter så det lokale sheriffkontor, og legger fram sin versjon av hendelsen... En mann "rykker ut" etter noen dager(!) og avklarer situasjonen som helt ufarlig. Det var den den saken...

 

I norge er vi så mye bedre må vite. I fjor vinter rykket politiet ut på en gang med 1 stk. Småfly, 1 stk. Helikopter, 1 stk. Snøscooter, og flere uniformerte biler. Grunnet hva? Jakt etter en drapsmann? Nei, det var mistanke om ulovlig snøcooterkjøring. Nei, jeg kødder ikke. Hurra!

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg er en ivrig flightsimmer, og kan fortelle at det finnes en rekke produkter ute på markedet som utvikles av andre enn Microsoft, som er et helt annet game når det gjelder realisme. Alle seriøse flightsimmere bruker ikke orginalflyene i Flightsimulator. Nedenfor er et par bilder som blant annet viser en 737 som man kan kjøpe, der nesten alle systemer er modelert. F.eks. ser dere overhead panelet, titt neste gang du er ute å flyr og dette er det du faktisk ser i et ordentlig fly. Alle knapper virker, og du får f.eks. ikke startet flyet uten å dytte å vri på de rette knottene, sette i gang det elektriske, bensinpumper ol. En del fly har også inkludert det som kalles en FMC (flight management computer), den pilotene bruker til å "programere" turen og interface med autopiloten, og den er også modelert til det fulle. Ting har blitt veldig realistiske, og enkelte personer i flightsim miljøet har fått prøve ordentlige simulatorer, slik Braathens osv bruker til opplæring der du sitter i en fysisk cockpit som koster mange millioner, og de har tatt av og landet trykt igjen bare på bakrunn av sin flightsim erfaring.

 

 

VC2.jpg

 

overhead.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Og her er bash-festen i gang ser jeg. Her anklages en hel nasjon for å være både paranoide og det som verre er. Vel, det er kanskje berettiget. Men etter min mening ikke grunnet dette i såfall. Her blåses ting helt ut av proposisjoner, grunnet en ubetydelig engangshendelse, som artikkelforfatter ikke engang gidder å vise kilde til.(jeg har sett kilden ja)

 

I et land med 275 millioner innbyggere, jobber Mr. Noname i en databutikk. Hvem vet om han har vært paranoid fra han ble født eller ikke? Hvis man tenker litt over hvor mange tullinger som jobber i databutikk i norge med 4.5 mill innbyggere, så burde vel tallet for USA være litt høyere.. Så der har vi altså roten til situasjonen. En manns mistanke til mulig terrorplanlegging. Han kontakter så det lokale sheriffkontor, og legger fram sin versjon av hendelsen... En mann "rykker ut" etter noen dager(!) og avklarer situasjonen som helt ufarlig. Det var den den saken...

 

I norge er vi så mye bedre må vite. I fjor vinter rykket politiet ut på en gang med 1 stk. Småfly, 1 stk. Helikopter, 1 stk. Snøscooter, og flere uniformerte biler. Grunnet hva? Jakt etter en drapsmann? Nei, det var mistanke om ulovlig snøcooterkjøring. Nei, jeg kødder ikke. Hurra!

det er bare en person som har nevnt "amerikanerne", å påstå at det er en form for bash fest hvor man anklager en hel nasjon blir vel å ta dette litt VEL ut av proposjon...

 

spørsmålet er, mistanke pga hva da.

fordi hun spør etter flight simulator til sin 10 år gamle sønn ?

Lenke til kommentar
det er bare en person som har nevnt "amerikanerne", å påstå at det er en form for bash fest hvor man anklager en hel nasjon blir vel å ta dette litt VEL ut av proposjon...

Tja kanskje det. Men det er lov og lese litt mellom linjene, og der ser jeg tydeligvis litt mer enn andre. Det snakkes om "de" USA og amerikanere. Forøvrig fulgte jeg diskusjonen i denne tråden: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=192809 Det kunne jeg selvfølgelig ha nevnt, but hey, nå har jeg det.

 

--

 

@ hhhmmm Her har du hovedkilden: http://www.recorder.com/Headlines/tuesday_basic.htm

Husk at dette er fra den lokale avisen, og historien er omskrevet flere ganger, blant annet hos theregister.

Lenke til kommentar
Og her er bash-festen i gang ser jeg. Her anklages en hel nasjon for å være både paranoide og det som verre er. Vel, det er kanskje berettiget. Men etter min mening ikke grunnet dette i såfall. Her blåses ting helt ut av proposisjoner, grunnet en ubetydelig engangshendelse, som  artikkelforfatter ikke engang gidder å vise kilde til.(jeg har sett kilden ja)

 

I et land med 275 millioner innbyggere, jobber Mr. Noname i en databutikk. Hvem vet om han har vært paranoid fra han ble født eller ikke? Hvis man tenker litt over hvor mange tullinger som jobber i databutikk i norge med 4.5 mill innbyggere, så burde vel tallet for USA være litt høyere.. Så der har vi altså roten til situasjonen. En manns mistanke til mulig terrorplanlegging. Han kontakter så det lokale sheriffkontor, og legger fram sin versjon av hendelsen... En mann "rykker ut" etter noen dager(!) og avklarer situasjonen som helt ufarlig. Det var den den saken...

Jeg vil ikke gå inn på noen stor diskusjon av amerikansk politikk eller om myndighetene der har grunn til å være så nervøse som de gir uttrykk for å være - det er naturligvis en sak jeg har mine meninger om, men politiske diskusjoner hører ikke hjemme i dette forumet. Dette er en sak der det er vanskelig å holde seg helt unna politikk, men jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke ønsker noen for/mot USA-diskusjon her (jeg sier ikke at noen har gjort noe galt til nå). I forhold til snøscootersaken, så er vel ikke den helt relevant i forhold til diskusjonen eller forumkategorien. Jeg ser naturligvis hvorfor du nevner den.

 

Angående Mr. Noname (mannen bak kassa) og hans eventuelle paranoia, så er det naturligvis ingen av oss som vet om han har problemer med det eller ikke. Det var imidlertid ledelsen ved den lokale butikken som ringte til politiet, og i ettertid har mannen fått støtte av en talskvinne for Staples-kjeden. Han gjorde tross alt bare det han hadde fått beskjed om.

 

Dette er ikke en spesielt stor sak, men i bunn og grunn er det en sak som kan oppsummeres som følger: Kvinne spør om flysimulator i butikken, og som resultat av dette får hun besøk av politiet. Det er litt sprøtt, spør du meg (og det at hendelsene rettferdiggjøres av omtrent alle som er involvert i saken er kanskje enda verre - flere av setningene i den originale artikkelen (som du lenket til) får det i alle fall til å gå kaldt nedover ryggen på meg).

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...