Gå til innhold

Gjør FX 5900 til FX 5950 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet det med mitt Gainward 5900Ultra. Det fungerte delvis. Jeg benyttet en BIOS fra Leadtek og flashingen gikk knirkefritt. Kortet kom opp som et 5950 Ultra, men etter litt overklokking og ca 5 min med gaming, så hang systemet og jeg fikk lodrette røde streker over hele skjermen.Måtte boote 3-4 ganger før systemet kom seg opp igjen. Har for øyeblikket flashet tilbake til orginal BIOS, fordi Leadtek BIOS'en ikke var stabil hos meg.

 

Har fått tak i en Gainward 5950 Ultra BIOS som jeg skal teste etterhvert. Har bare litt problemer med å få Gainward sin flash utility til å "force" inn den nye BIOS'en. Hvis noen har noen gode tips, så kom med dem! :yes:

 

Tester gjort av meg selv og andre folk viser at ved samme klokkefrekvens, så ligger 5950 Ultra ca 100poeng lavere i 3dMark03. Konklusjon på dette er at sannsynligvis så har de nye BIOs'ene høyere latency.

 

Kommer tilbake med resultaater når jeg får flashet kortet mitt på nytt.

Lenke til kommentar
altså du har du har ikke kjønt det , det ble gjort med ett Leadtek kort dvs du skal bruke Gainward sitt eget bios til ditt ikke sant

 

han bruke leadtek FX5900 bytta bios til leadtek 5950u

 

kjønner ?

Er ikke helt sikker på at du heller har skjønt det ...

 

Veldig veldig veldig ofte er slike nVIDIA og ATI kort identiske, selv om de kommer fra forskjellige produsenter. Dette kommer av at produsentene følger nVIDIAs og ATIs referansedesign 100%. Ergo er i veldig mange tilfeller Gainward FX5950 identisk med Leadtek FX5950...

 

Dermed burde også BIOSene være så og si identiske ... med kun "kosmetiske" forskjeller (f.eks hvilket navn kortet identifiserer seg med, spash-screen ved boot osv osv)

 

Skjønner ?

Lenke til kommentar

Dette ser meget spennende ut! kanskje lurt å teste klokkinga før man flasher biosen. Jeg har selv et Abit GF FX5900 OTES kort som skal moddes nå. kjører knirkefritt på 520/950. Så burde funke som FX5950 Ultra kort :) Lurer bare på om de yter like bra? det er noe jeg tviler sterkt på.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Gainward-ejere kan hente 5950 Ultra Bios her:

 

ftp://ftp.gainward.com/Lan/Nvidia/Bios/ge...fx/fx5950ultra/

 

Men......!

I den mappe ligger der 8 forskellige Bios'er med 2 forskellige flash-tools.

(en 'ny' og en 'gammel')

 

Når jeg henter original Bios via ExpertTools da får jeg den 'gamle' flash-tool.

Jeg vil nesten tro man skal flashe med samme flashtool som den originale bios kommer med - noen der har lyst å prøve?

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Hei,

 

Gainward-ejere kan hente 5950 Ultra Bios her:

 

ftp://ftp.gainward.com/Lan/Nvidia/Bios/ge...fx/fx5950ultra/

 

Men......!

I den mappe ligger der 8 forskellige Bios'er med 2 forskellige flash-tools.

(en 'ny' og en 'gammel')

 

Når jeg henter original Bios via ExpertTools da får jeg den 'gamle' flash-tool.

Jeg vil nesten tro man skal flashe med samme flashtool som den originale bios kommer med - noen der har lyst å prøve?

 

Mvh

Kimmer

Skal prøve jeg. Får håpe at en av disse flash programmene tillater at jeg "forcer" BIOS'en inn. Kortet mitt har gått fjellstøtt på 500/950 siden det var nytt. Har ikke testet noe særlig høyere. Auto detecten foreslo 565/1040 siste jeg testa, dette var selvfølgelig ikke stabilt :( . Blir morro å se hvor høyt jeg kommer når jeg får inn den nye BIOs'en.

Lenke til kommentar

Til [c]hassum

 

Bruker du CoolBits eller ExpertTools til OC ?

 

Jeg bruker bare ExpertTools (kom med kortet).

 

Med den kan stille på både 2d og 3d Corespeed + MemSpeed

Kortet blir totalt ustabilt når jeg roder med 2d core speed (max 315Mhz) !!

 

Har du greier på det?

 

Jeg har et Gainward FX5900 (fra Komplett til 2100,- kr.)

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
kanskje hardware.no burde gjøre et forsøk ?

...eller overkokking.no, som skal ta for seg slike ting...

Eller kanskje den første på forumet som prøver dette setter seg ned og skriver en side om dette og sender inn til HW.no eller OK.no ... De har visst ganske stor arbeidsmengde og blir sikkert strålende glade for noen freelance-bidrag.

Lenke til kommentar
hassum' date='12/01/2004 : 15:14'] Just for the record så sjekket jeg kortet mitt med orginal BIOS opp mot 5950 BIOS'en. Begge gikk på default hastighet fra BIOS. Forskjellen var ikke mere enn snaue 200 poen i 3dMark 03.

Hadde vært morro om noen kunne ha moddet litt på biosen (vet det er gjort før) slik at latencyen blir bedre. En ting til med at du modder skjermortet ditt til 5950u er at coren for mere volt. Folk som først klokket til 520/950 kunnen nå klokke til 580/1050.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...