Gå til innhold

Cobalt føres videre under open-source


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke for å være en stor dust.. :devil: men i artiklen står det at

Sun Microsystems stoppet salget av alle modeller i Cobalt-serien tidligere i år
og
Siste mulighet til å bestille Cobalt-servere direkte fra Sun gikk ut 20. november i år.

 

noen som ikke har fått med seg at vi har skiftet år?

Endret av Kringla
Lenke til kommentar
Noen som vet om eller i hvilken grad UltraSPARC skal videreføres, og i såfall av hvem? Har vært så mye frem og tilbake om dette at jeg blir ikke helt klok på det.

 

Hadde tenkt å lage en lengre artikkel om det som kryper å går av 64 bit prosessorer. Men jeg ønsker ikke å bruke for mye spalteplass på de som ikke har all verdens framtid.

 

(Nei det blir ikke slakt av Opteron, bare rolig)

Cobalt er x86 basert. Dette har ingenting med Sun sine egne UltraSPARC baserte servere å gjøre. De kommer garantert ikke til å droppe US arkitekturen med det første. Per i dag er det en av de mest avanserte arkitekturene på markedet.

 

Noen nøkkelfordeler er at arkitekturen skalerer til 106 prosessorer per server, og 576GB RAM.

 

-- Andreas

Lenke til kommentar

For å holde meg til topic må jeg si at jeg håper Sun klarer å videreutvikle sparc prosessoren så vi ikke har sett det siste av den, selv om den har begynt bli en slapp cpu. Får håpe at salget av adm cpu'er kan hjelpe med litt penger i kassa så de kan bygge videre på sin egen teknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...