Gå til innhold

Nye mini-barebones fra Soltek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En VIA C3-prosessor på henholdsvis 1 GHz (IQ3601) og 800 MHz (IQ3602) sørger for prosesseringskraften. Det betyr et lavt effektforbruk og lav varmeutvikling, som igjen medfører lite støy. Ifølge Soltek er disse boksene de mest støysvake i sitt slag på markedet, med et oppgitt støynivå på rundt 30 dB.

 

Jeg syns ikke 30dB er så lite jeg da men.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kan opplyse alle om at Soltek barebone er meget støysvak. Det følger en cpu-vifte med til systemet, det er denne som bråker mest. Hvis denne blir byttet ut med en glacialtech igloo silent eller noe, vil det bli veldig tyst i huset.

 

Forrige modell av barebonesystemet er testet her på hardware.no og de nye modellene er ikke blitt dårligere! Faktisk er de meget :thumbs:

 

Ha en riktig fin dag!

 

Vennlig hilsen

Hovedkort.no

Lenke til kommentar
En VIA C3-prosessor på henholdsvis 1 GHz (IQ3601) og 800 MHz (IQ3602) sørger for prosesseringskraften. Det betyr et lavt effektforbruk og lav varmeutvikling, som igjen medfører lite støy. Ifølge Soltek er disse boksene de mest støysvake i sitt slag på markedet, med et oppgitt støynivå på rundt 30 dB.

 

Jeg syns ikke 30dB er så lite jeg da men.

En vifteprodusendt kan si at en vifte lager 23 db i lyd og det kan godt stemme det, men så fort dus etter denne på en kjøleribbe så stiger lydnivået fort. Så en lydnivå på 30bb er ganske bra.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan dere klarer å få støyen nede i 20 ... Selv om jeg syns 30 er litt i overkant, da... SKal man ha en maskin til å stå på hele tiden i stua, så bør den knapt være hørbar om man legger øret inntil den... Og det er nok litt vanskelig å få til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...