Gå til innhold

Test av Konica KD-420Z / Minolta G400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:wow:

Jeg har kameraet selv, og er litt uenig med noe av det du har funnet ut.

1) Nå vet ikke jeg hvor lenge du har testet kameraet, men jeg har brukt det flittig i over 3 uker (kjøte det hos Japan photo, 3000), og det har ikke slått seg vrangt enda.

 

2) Autofokusen er litt treig - ja, men jeg har vært borte i kameraer med enda dårligere fokus; Exilim 3 bl.a. -eller hva mener du?

 

3) Du sier at kameraet tar MMC kort, gjør det egentlig det? Jeg har ikke prøvd, men det står viselig at det kun støtter SD og MC... Er ikke sikker altså, men kjekt å finne ut.

 

4) Menysystemet fungerer ganske genialt etter at man har satt seg litt inn i det. Det er jo egentlig bare å prøve og feile noen ganger, så har du det.

 

5) Skal trekke ned litt på dette: Kameraet "nullstiller" datoen dersom batteriet er ute av kameraet mer enn en time eller noe liknende

 

Alt i alt mener jeg dette er et bra kjøp, iallfall til 3000 kroner hos Japan Photo.

Lenke til kommentar

:wow: Jeg har testet Konica KD 420Z over lengre tid og jeg kjenner meg ikke igjen resultatet av denne testen. Dårlig autofokus? Er du sikker på at du bruker kameraet riktig? Det kan lønne seg å holde eksponeringsknappen nede et lite øyeblikk før du tar bilde. Alle som har brukt speilrefleks med autofokus vet hva jeg snakker om. Jeg kan bekrefte at kameraet kan bruke både MMC, SD og MS. I følge testen kan kameraet kun ta opp 30 sek video. Dette er feil. Bruker man en SD-brikke, er det faktisk bare lagringskapasiteten på brikken som begrenser hvor lenge man kan ta opp. Oppsummert vil jeg påstå at kameraet er enkelt å bruke, menyen er genial, så lenge man tar seg tid til å sette seg inn i den (Og det gjør man jo gjerne når man har kjøpt seg et såpass dyrt digitalkamera, eller?) og det er raskt. Lange videosnutter er og også en kul liten sak + at kameraet faktisk har to kortlesere... det er det ikke så mange andre produsenter som kan skryte av.

 

Hilsen Daniel Lillegård Andersen

Drammen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...