Gå til innhold

Ny Pixel Shader i ATI R420


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje bedre med litt lengre mellom hver lansering slik at folk klarer å henge med i alle modellene. Kanskje vi får litt mer gjennomtenkte navn og?

at 440 er raskere en 420 og ikke som i dag med fullt kaos?

 

Uansett. kjøpet av 9500 som nå tusler på 9700 med omega hack var et meget godt kjøp til 1500.

 

Nesten like fornøyd som med vannkjøling og usb-pen driven min.

Lenke til kommentar
hmmm, skal jeg avbestille powercolor 9800 pro?

 

eller få meg deltidsjobb, og få råd til nytt skjermkort da hl2 faktisk kommer ut?

hmmm.....

 

irriterende at de kommer med så lite informasjon.

hvor mye vil et slik kort koste tro....

siste setning.. 2005.. så om du avbestiller så har du god tid til å tjene opp penger iallefall

Lenke til kommentar
hmmm, skal jeg avbestille powercolor 9800 pro?

 

eller få meg deltidsjobb, og få råd til nytt skjermkort da hl2 faktisk kommer ut?

hmmm.....

 

irriterende at de kommer med så lite informasjon.

hvor mye vil et slik kort koste tro....

siste setning.. 2005.. så om du avbestiller så har du god tid til å tjene opp penger iallefall

Hvis du leser litt nøyere så finner du fort ut at R420 er ventet til første kvartal 2004..

Lenke til kommentar
tviler litt på det der med dobling av ytelse fra 9800pro...

Men blir sikkert mega kort både nv40 og r420, hvis prisen bare blir holdt fornuftig...

ATI har vanligvis voldsomme hopp i ytelse for hver skjermkortgenerasjon, så jeg tviler ikke på at R420 blir dobbelt så rask som R3xx skjermkortene. Mange av de tildligere generasjonsskiftene til ATI har jo hatt minst en fordobling i ytelsen (Radeon64 -> Radeon 8500, Radeon 8500-> Radeon 9700Pro)

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
spørsmål 1 - blir dette pci express ?

Det er vel mest sannsynlig at det kommer både på AGP og PCI Express. Det kommer sikkert til å være opp til PBA-produsentene hva de vil satse på.

 

PCI Express - fordi det er det nyeste, hotteste, beste, osv. (superlativer så det holder)

AGP - fordi alle som har kjøpt PC de siste par åra skal slippe å være avhengig av å bytte HK for å kjøpe det beste skjermkortet.

 

Dette er så klart bare en teori fra min side, men kjenner jeg både ATi og nVidia rett, så kommer de til å gjøre mye for å prøve å få mest mulig markedsandel, og da er det jo naturlig at de vil støtte begge standarder.

 

R500 og R600 kommer nok derimot helt sikkert til å være PCI Express. Innen den tid er nok både AGP og vanlig PCI like avlegs som ISA var for et par år siden. Muligens har også noe av markedet gått over på BTX i stedet for ATX, hvis nå det blir den generelle standarden da.

 

(Skal innrømme at dette er synsing på høyt plan, men det blir det gjerne når man prøver å se framover i tid ...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...