Gå til innhold

LGs nye TV-er ser ut som bilder du henger på veggen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Ser at samtlige TV-produsenter kommer med TV'er i størrelsen 55" oppover...

 

Synes så absolutt at nå som "4k" eller UHD har begynt å bli mer utbredt så burde TV-segmentet starte på 45" og så ende på 229"

Altså med et aldri så lite overlap fra Data-Display-segmentet, som i så måte burde ende på 45" ved UHD oppløsningen.

Lenke til kommentar

Hva skal man med dolby atmos på den flisa der? Eller virker det som kulle TVer.

 

AtW

 

Handler vel meir om at den skal støtte sjølve standarden slik at man kan bruke sende det videre. Synest egentlig det er helt greit. Er mange surround forsterkere der ute som fekk et nytt liv når HDMI kom vist man var heldig nokk til å ha ein TV med optisk utgang som støtta Dolby og DTS passthrough. Tanken bak å bruke samme kabel til lyd og tv er grei i teorien men i praksis betyr det at man må drive og bytte forsterker for å støtte ein ny TV standard og vice versa. Egentlig ganske kjipt. Eventuelt må man gjer som fleire produsenter av t.d. 4K blu-ray spelera har gjort å ha to HDMI utganger. Ser ikkje helt utbyttet av å bruke HDMI til lyd dersom man uansett trenger to kabler. Ein enkel fiberkabel hadde vert å foretrekke.

Lenke til kommentar

det mest oppsiktsvekkende er tykkelsen. Den er bare på 2,57 millimeter, altså omtrent en fjerdedel av en centimeter. Takket være at «innmaten» er plassert i et separat kabinett under TV-en, stikker den aldri mer enn 4 millimeter ut fra veggen.

Jeg hadde tenkt å kjøpe ny TV nå. Først tenkte jeg å gå for LG OLED55B6V, deretter heller den litt rimelige Samsung UE55KS8005 (men som ikke har Dolby Vision).

 

Nå er jeg veldig i tvil. Jeg fikk enormt lyst å vente på denne nye OLED fra LG. Det er det heftigste jeg noensinne har sett av en TV. Synd den ikke kommer i 55". Tror 65" blir litt for stort for min stue.

 

Må ha, må ha... Venter. Blir da ikke noe UHD på meg med det første. Får fortsette med min 10 år gamle HD TV.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Hva skal man med dolby atmos på den flisa der? Eller virker det som kulle TVer.

 

AtW

Handler vel meir om at den skal støtte sjølve standarden slik at man kan bruke sende det videre. Synest egentlig det er helt greit. Er mange surround forsterkere der ute som fekk et nytt liv når HDMI kom vist man var heldig nokk til å ha ein TV med optisk utgang som støtta Dolby og DTS passthrough. Tanken bak å bruke samme kabel til lyd og tv er grei i teorien men i praksis betyr det at man må drive og bytte forsterker for å støtte ein ny TV standard og vice versa. Egentlig ganske kjipt. Eventuelt må man gjer som fleire produsenter av t.d. 4K blu-ray spelera har gjort å ha to HDMI utganger. Ser ikkje helt utbyttet av å bruke HDMI til lyd dersom man uansett trenger to kabler. Ein enkel fiberkabel hadde vert å foretrekke.

 

 

Sendes videre til hva? Sender ikke folk vanligvis lyd til forskeren fra kilden sin? Og forsterkeren må uansett støtte det, det er jo der høyttalerene er koblet til? TVen trenger jo kun bilde om man har en forsterker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synd hele den nye serien mangler 3D, nå som 4K endelig gir 3D brukbar oppløsning. Men heldigvis er det flere enn LG som tar i bruk LG sine OLED-paneler, så vi får se litt større variasjon i funksjon og design. Det er visst også et kinesisk selskap som begynner å selge store OLED-paneler, men jeg har ikke sett noen globale selskaper som har tatt de i bruk ennå. Håpet det skulle komme på CES.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Disse nye TVene fra LG er ikke å finne på verken prisguide eller LG sine nettsider. Samsung som nylig lanserte sine nye QLED TV er allerede å finnes med pris på diverse nettbutikker.

 

Fant dem ikke på den norske LG nettsiden, men

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65W7P-oled-4k-tv

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65G7P-oled-4k-tv

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55E7P-oled-4k-tv

 

Sistnevnte ser ut til å være eneste som tilbys i 55".

Artikkelen nevner også C7 og B7, men den finner jeg ikke. Jeg synes LG har alt for mange modeller i år.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg hadde for et øyeblikk bestemt meg for Samsung QE55Q7, men med mangel på Dolby Vision ble jeg veldig usikker. Jeg vil helst at min neste TV skal være fremtidsrettet. Har lite lyst å måtte kjøpe ny TV om noen få år igjen.

http://www.techradar.com/news/hdr10-vs-dolby-vision-heres-what-you-need-to-know-about-the-hdr-format-war

 

Likevel årets LG modeller koster 2-3 ganger så mye som Samsung sine.

 

 

Her er en av årets modeller fra LGs:

https://www.prisguide.no/produkt/lg-65w7p-285817

80000kr.... Altså her må man vinne i lotto for å få råd til denne, men steike den er heftig. Får håpe prisen daler ned fort og mye....

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...