Gå til innhold

RYKTE: Enda en telefon som dropper hodetelefoninngang er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å se logikken ved å fremskynde minijack-portens "død" når man enda ikke har en fullverdig erstatter for den. Trådløs lydoverføring er fortsatt et elendig alternativ, og den kommer ikke akkurat til å bli bedre over natten selv om man halshugger minijack.

Lenke til kommentar

Navnet må også kunne sies å være noe mer ikonisk enn de håpløst navngitte HTC One-telefonene fra de siste årene. Sier M7, M8 eller – sist – enkelt og grei bare «10» deg noe særlig?

 

Nå vel ikke de andre noe bedre heller, S5, S6, S7 sier vel heller ikke så mye... Og for å være helt ærlig så fikk vel M7 kun det navnet utad etter at de lanserte M8, før så var den kun referert til "One".

 

Etter litt over 1 år med Samsung S6, så savner jeg fortsatt HTC til tider. Blir nok det igjen neste gang. Bare synd 3,5mm utgangen blir borte. Men for se om de legger ved en overgang, eller ett Type C alternativ i esken. Bruker det kun for snakking uansett, aldri musikk. Bluetooth er nok ikke noe alternativ, da det er irriterende å glemme headsettet på pulten når man har med seg telefonen rundt på kontoret, innen rekkevidde for signalet.

Lenke til kommentar

Vanskelig å se logikken ved å fremskynde minijack-portens "død" når man enda ikke har en fullverdig erstatter for den. Trådløs lydoverføring er fortsatt et elendig alternativ, og den kommer ikke akkurat til å bli bedre over natten selv om man halshugger minijack.

Nå promoterer produsentene at USB C og Lightning i seg selv vil gi bedre lyd med ledning enn det minijacken klarer. Hvorvidt dette er tilfellet er fortsatt et ubesvart spørsmål da det knappest finnes seriøse alternativer. Har selv en telefon uten minijacken men har ingen problemer med å bruke hodetelefoner med omformer via USB C. Dog mister jeg mulighet til å lade samtidig.

 

Jeg tror forøvrig at dette skiftet fra minijack vil medføre en forsering i utvikling av trådløse alternativer. Det er åpenbart dette kundene ønsker.

Lenke til kommentar

 

Vanskelig å se logikken ved å fremskynde minijack-portens "død" når man enda ikke har en fullverdig erstatter for den. Trådløs lydoverføring er fortsatt et elendig alternativ, og den kommer ikke akkurat til å bli bedre over natten selv om man halshugger minijack.

Nå promoterer produsentene at USB C og Lightning i seg selv vil gi bedre lyd med ledning enn det minijacken klarer. Hvorvidt dette er tilfellet er fortsatt et ubesvart spørsmål da det knappest finnes seriøse alternativer. Har selv en telefon uten minijacken men har ingen problemer med å bruke hodetelefoner med omformer via USB C. Dog mister jeg mulighet til å lade samtidig.

 

Jeg tror forøvrig at dette skiftet fra minijack vil medføre en forsering i utvikling av trådløse alternativer. Det er åpenbart dette kundene ønsker.

 

 

Når det kommer til lydkvaliteten i USB-C hodetelefoner er det ingen som kan si noe enda, og om jeg ikke tar feil er det helt avhengig av hodetelefonprodusenten hvorvidt lyden blir bedre eller ikke siden man da må integrere en egen DAC i hodetelefonene. Sannsynligvis blir da dyre hodetelefoner bedre og billigere hodetelefoner dårligere. Dette er selvfølgelig bare spekulering, men de fleste med litt innsikt er nokså enig.

 

Om du tenker deg litt om så er det flere negative sider ved dette uansett hva du synes om det. Bare en port betyr at denne porten vil bli utsatt for betydelig mer slitasje sammenliknet med telefoner med begge portene. USB-C er definitivt hakket mer robust enn micro-USB, men etter min mening er det fortsatt en inngang som ikke takler slitasje godt nok til at den burde være en "alt-i-ett" inngang. I tillegg er adaptere håpløse ting som garantert blir ødelagt eller mistet i tillegg til hvor irriterende det er å være avhengig av dem.

 

Man kan være optimist og håpe at det vil kickstarte investeringene når det kommer til trådløs teknologi, eller man kan være seriøs og se på hva situasjonen med trådløst lydutstyr er preget av nå og de kommende årene dersom man ønsker brukbar lyd; dyre produkter preget av kompromisser og lite verdi for pengene samt batteriteknologiens begrensninger og den dårligere lydkvaliteten og stabiliteten som trådløs-teknologien byr på. Det er garantert ikke dette kundene ønsker.

Endret av f1zzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...