Gå til innhold

RYKTE: Så mange Nokia-telefoner kommer trolig neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell, dette er en sannhet med modifikasjoner. Nokia lanserer ikke en eneste mobil. Som i null. 0. Nokia har heller ikke bidratt i utviklingen eller på noen som helst måte brukt penger eller andre resurser på å produsere eller lansere noen av de kommende produktene.

 

Det Nokia gjør er å lisensiere bort Nokia logoen og noen patenter til HMD og Foxconn (underselskap). I praksis er dette en "asiamobil" på lik linje med andre asiamobiler. Det betyr ikke dårlig, men å snakke om Nokua med nostalgi i stemmen når man ser på disse er ganske meningsløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Er det bare meg som digger Windows Phone?

 

I mine øyne det helt klart beste mobil OSet, men det er helt klart et høna og egget problem når det kommer til apper.
Genialt. Er dødt OS til et dødt mobilmerke. Hva med å kun gjøre grensesnittet tilgjengelig i Esperanto eller kun å la mobilen støtte NMT?

Ser ikke helt hva konstruerte språk nesten ingen snakker og oldtids mobilnett har med saken å gjøre, selv om jeg skjønner hva du vil fram til.

 

OS'et er på ingen måte dødt, men det er klart at problemet med apper, og da spesielt SnapChat som var en spiker i kista, har ført til at OSet har nokså lav oppslutning i markedet. MS må derfor revaluere satsningen sin, og gjøre det de kan bedre enn andre akkurat nå. Så får vi se om dette overgår behovet for SC etter hvert som de eventuelt kommer med videreutviklinger av dette.

Lenke til kommentar

 

(...) og da spesielt SnapChat som var en spiker i kista, har ført til at OSet har nokså lav oppslutning i markedet.

 

Sjekk den oppdaterte Instagram-appen. Den har SnapChat-funksjonalitet i seg. Bare glem SnapChat. Instagram virker på alle plattformer.

Jeg brukte kun SC en kort stund helt i starten, når man fremdeles kunne sende et bilde av skrotum til en kompis i halvfylla og fremdeles var ganske sikker på at bildet faktisk forsvant for godt etter 10 sekunder. Etter det brukte jeg ikke SC selv om det fantes apper på WP, så for meg betyr det ikke noe at den ikke finnes.

 

Men, for svært mange mennesker betyr det å ikke ha SC at man mister mye av den mye godt totalt meningsløse men O'så dyrebare kommunikasjonen som går over denne appen.

 

Ja, jeg kan bruke, og bruker, Instagram. Men for Windows Mobile OS'et er det per i dag ganske ødeleggende at denne appen ikke finnes. Og jeg tør påstå at SC alene er hovedårsaken til at salget av Windows mobiler stagnerte og falt. Alle de rundt meg som har skiftet fra Windows mobiler har i hovedsak skiftet pga SC.

 

Selv om SC skulle komme nå, er OS'et allerede blitt påført "skade" som ikke kan snus med det første. Men det ville hjulpet enormt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Liker Windows mobile. Men det finnes jo nesten ikke mobiler med Windows å få kjøpt lengre. Apper forsvinner også i et stort antall. Microsoft har totalt ødelagt for seg selv ved å ikke satse på mobil og den skaden kan nok ikke repareres. Selv om en aldri så flott surface phone blir lansert.

Lenke til kommentar

Nei. Liker Windows mobile. Men det finnes jo nesten ikke mobiler med Windows å få kjøpt lengre. Apper forsvinner også i et stort antall. Microsoft har totalt ødelagt for seg selv ved å ikke satse på mobil og den skaden kan nok ikke repareres. Selv om en aldri så flott surface phone blir lansert.

MS satset mye, men når en så viktig app som SnapChat uteblir så hjelper det ikke hvor mye penger de hiver på bålet, de vil bare gå opp i røyk. De må derfor ta ett steg tilbake og omorganisere frem til problemstillingen SC ikke lenger er aktuell, eller de kan by på noe som frister mer enn SC.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...