Gå til innhold

SAMLETEST: Ørepropper under 300 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg setter stor pris på at Tek tester øretelefoner/hodetelefoner; ellers må man jo bare kjøpe på navnet/prisen.

 

De blir imidlertid bare testet med musikk. Veldig mange av oss hører på lydbøker og har noe andre krav, hovedsakelig at lyden skal være så ren og klar som mulig. Personlig har jeg vært meget fornøyd med både Jays på grunn av ledningene og Bose QuietComfort 20 som har en imponerende effektiv støydemping og er vesentlig lettere og enklere å ta med seg enn øreklokker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har Urbanista "Oslo". De der nymotens øretelefonene som blokkerer ute lyd utenfra er så ubehagelige og jeg får dem ikke til å sitte godt i ørene. Dessuten liker jeg å kunne høre hva som foregår rundt meg selv om jeg bruker øretelefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Synes det er litt rart at dere påstår at Urbanistas propper er bedre enn Apples EarPods. Jeg har hatt Urbanistas selv og de var ikke bra. Earpods er mye bedre og de får også en del skryt på nettet selv om en del Applehatere sikkert vil påstå noe annet. De koster dessuten 139 kr på Cdon, så de er i tillegg billigere enn Urbanistas.

Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at dere påstår at Urbanistas propper er bedre enn Apples EarPods. Jeg har hatt Urbanistas selv og de var ikke bra. Earpods er mye bedre og de får også en del skryt på nettet selv om en del Applehatere sikkert vil påstå noe annet. De koster dessuten 139 kr på Cdon, så de er i tillegg billigere enn Urbanistas.

 

Du påstår også desverre. Lyd er svært subjektivt.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke teste de kinesiske. Xioami, Oppo osv

 

De testede nok alle laget i Kina, selv om de ikke har kinesiske merkenavn.

 

Jeg savner Sony, Philips og andre merker som har laget ørepropper i mer enn 5-10 år.

Hei! Testen er planlagt utvidet senere, så vi håper å få tak i flere modeller senere :-)

 

– Torstein

Hej,

 

Kan ni ta med de proppar som följer med dagens telefoner? S6, S7, Iphone 6,7, Huawei osv?

 

De som följde med S7 Edge var kanske de värsta jag hört på 20 år. Hade varit fint med jämförelse med de som är med i testerna. För många är de medföljande proppar referansen de jämför med. Allt blir nog bättre än de, men hur mycket bättre är dessa Clas Ohlson propparna i jämförelse feks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xiaomi hybrid pro HD triple driver er også et mulig alternativ her (ca 250kr). Jeg syns de har veldig detaljert lyd til prisen, men var/er iblant skarpe i diskanten. De kunne også vært mr behagelige å ha på. OnePlus Bullets v2 har jeg også sett få god kritikk, men jeg har ikke prøvd dem selv.

Lenke til kommentar

Måtte dra og kjøpe de Clasohlson da de testet så bra. må si jeg ble veldig imponert. god lyd, me mest av allt så støyisolerer de meget godt, og fin passform.  gjennstår bare å se om de holder mere enn et par uker :)

Med den prisen skal det ikke mye til før det ikke gjør noe at de ikke varer så lenge. Men man får se hvor lenge de varer da.

 

Jeg prøvde å finne noen erfaringer med dem på nett, men det viste seg å være vanskelig. Ut over anmeldelsene på Clash Ohlsons egne sider, naturligvis.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

På verdens største nettbutikk og desidert billigste også, kinesiske AliExpress, får du tak i Spirit Elf øretelefoner for knappe hundre kroner., enten de er med ledning og plugg eller nå også i bluetooth utgave. Det er øreplugger med alve øreformer i hudfarge som tres rundt begge ørene som gjør at du kan ha alvenes ører kjent fra bl.a. Ringenes Herre og Hobbiten. Så populære og kuule helt siden november 2016 da de kom i salg at det er blitt en gedigen farsott. Takket være at ørepluggene ligner de som artister bruker eer lydkvaliteten helt utmerket og langt bedre enn de som følger med mobiltelefoner. I utgangspunktet egentlig ment for de som liker drive med cosplay og kle seg ut som heltene sine fra spill og filmer, men liker ikke ha mye kuulere ører samtidig som man anvender øretelefon plugger med meget god lyd. Jeg har anskaffet meg bluwetooth utgaven. Sjekk ut på nettet elf ear buds / elf ear phones / elf hear phones. Mye bilder også på Instagram og videoer på YouTube.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Jeg savner Sony, Philips og andre merker som har laget ørepropper i mer enn 5-10 år.

Hei! Testen er planlagt utvidet senere, så vi håper å få tak i flere modeller senere :-)
To gode valg fra Sony (sjekk omtaler på prisjakt, toppmodellen blir det kjørt tilbud på, kan ses i prishistorikken):

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=2465367

https://www.prisjakt.no/product.php?p=2465334

 

https://www.whathifi.com/sony/mdr-ex650ap/review

http://www.lydogbilde.no/test/hodetelefoner/de-beste-oreproppene-til-500-kr/sony-mdr-ex650ap

 

Jeg er langtidsbruker av EX450AP, de er svært behagelige, både med tanke på ørekomfort, støyisolasjon og lydsignatur.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...