Gå til innhold

Her leverer Amazon sin første pakke med drone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan bestemmer den hvor den kan lande?

 

Klarer den å unngå å lande i et vann/basseng eller på taket av en bil osv?

 

Se på filmen. Ved 1:14 ser du et firkantet svart/hvitt merke som likner en slags veldig simpel QR kode. Den har nok et kamera som ser etter dette merket på bakken når den har kommet til riktige GPS kordinater.

Lenke til kommentar

 

Hvordan bestemmer den hvor den kan lande?

 

Klarer den å unngå å lande i et vann/basseng eller på taket av en bil osv?

 

Se på filmen. Ved 1:14 ser du et firkantet svart/hvitt merke som likner en slags veldig simpel QR kode. Den har nok et kamera som ser etter dette merket på bakken når den har kommet til riktige GPS kordinater.

 

 

 

Godt observert, og smart løsning.

Kanskje kunder får en slags PDF de må skrive ut og legge frem på et egnet sted.

 

Edit: Eller så får kunder muligheten til å selv markere på kartet. Litt mer lettvint.

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Twinflower: De må nok ha et slikt merke i tillegg til GPS koordinatene. Da GPS'en gjør grovnavigeringen, og merket sørger for en perfekt landing på nøyaktig riktig punkt unna eventuelle hindringer.

 

 

 

Også til artikkelen: Det er nok ikke tilfeldig at dette er langt ute på bondelandet.

Amazon har nok fått en begrenset tillatelse til å fly disse for testing som de aldri i verden villa ha fått i et tettpakket urbant område.

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Twinflower: De må nok ha et slikt merke i tillegg til GPS koordinatene. Da GPS'en gjør grovnavigeringen, og merket sørger for en perfekt landing på nøyaktig riktig punkt unna eventuelle hindringer.

 

 

Det er mulig, men når jeg forteller min drone hvor den skal lande på kartet så lander den innenfor en radius på en halv meter hver gang. Videre antar jeg at slikt er langt bedre ogmer pålitelig i dronen til Amazon enn til DJI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...