Gå til innhold

Se om du har kraftig nok grafikk for VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Iris Pro i Kaby Lake? Skal ikke de være kraftige nok? Eller er det ingen Intel on-chip som vil klare å dra VR rundt?

 

Er ingen intel on-chip som vil klare det. Intel har vært i prat med AMD om lisensiering av on-chip vga , så regner med at intel har møtt veggen på gpu delen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med 780 ti?

VR funket helt greit med med 780 Ti. Jeg passerte Steam VR testen til Valve akkurat med det kortet. 780 kortet kan vel sammenlignes med 970 kortet som tidligere var minstekravet for VR (er vist lavere nå i følge Oculus). Det funket helt fint i de fleste spill jeg testet det med. Tiltbrush, Altspace, Job simulator, Vivecraft, The Lab. I The Lab merket jeg dog at den nedskalerte grafikken en del i forhold til 980ti kortet som jeg hadde på samme tiden.
 
Men jeg kvittet meg fort med det og oppgraderte til 980 Ti og så 1080.
 
Kan aldri få nok grafikkytelse i VR, spesielt om man vil ha så mye supersampling som mulig. Gleder meg allerede til jeg kan bytte ut 1080 kortet med noe bedre.
Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Hva med Iris Pro i Kaby Lake? Skal ikke de være kraftige nok? Eller er det ingen Intel on-chip som vil klare å dra VR rundt?

Er ingen intel on-chip som vil klare det. Intel har vært i prat med AMD om lisensiering av on-chip vga , så regner med at intel har møtt veggen på gpu delen også.

 

Intel lisensierer fra Nvidia i dag. Bare snakk om å skifte partner. Nvidia begynner å bli mer konkurrent enn AMD for Intel til HPC.

 

Hva er on-chip vga Eldrach? Er det et eller annet eksotisk som AMD har patenter på elns.?

Video Graphics Adapter

https://en.wikipedia.org/wiki/Video_card

 

Det er et synonym for GPU :)

Lenke til kommentar

Tek.no bruker en test som ikke tar hensyn til at VR brillene Oculus og Vive har forskjellig teknologi for å sikre bildeflyten.

GTX 960 kjører VR fra Oculus helt greit og er presisert som minimumspec på Oculus sine sider.

Oculus Rift slipper unna med GTX 960 pga asynchronous spacewarp som gir stabil bildeflyt i de tilfellene hvor skjermkortet ikke klarer å levere..

VRMark tar ikke ASW med fordi bare en av aktørene har teknologien foreløpig.

Derfor er konklusjonen til Tek basert på VRMark misvisende. Har du Vive er GTX 970 minimum.

Lenke til kommentar

 

Hva med 780 ti?

VR funket helt greit med med 780 Ti. Jeg passerte Steam VR testen til Valve akkurat med det kortet. 780 kortet kan vel sammenlignes med 970 kortet som tidligere var minstekravet for VR (er vist lavere nå i følge Oculus). Det funket helt fint i de fleste spill jeg testet det med. Tiltbrush, Altspace, Job simulator, Vivecraft, The Lab. I The Lab merket jeg dog at den nedskalerte grafikken en del i forhold til 980ti kortet som jeg hadde på samme tiden.

 

Men jeg kvittet meg fort med det og oppgraderte til 980 Ti og så 1080.

 

Kan aldri få nok grafikkytelse i VR, spesielt om man vil ha så mye supersampling som mulig. Gleder meg allerede til jeg kan bytte ut 1080 kortet med noe bedre.

Ja bare å kjøpe TitanX det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...