Gå til innhold

SAMLETEST: Vi tester trådløse hodetelefoner over 2000 kroner En av disse er langt bedre enn resten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fornøyd med mine H7 som jeg endte opp med etter en hektisk måned med testing av trådløse hodetelefoner. Det er to minus med de som jeg syns folk burde være klar over:

- De slipper inne en del lyd, altså dårlig passiv lyddemping. Derimot slipper de ut lite?!

- Jeg er ikke fornøyd med berøringsflaten man skal styre "Start/stop, justering av volum og neste sang". Skulle ønske denne var mekanisk istedenfor, for jeg opplever ofte at den ikke gjør som jeg vil.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd. Deilig å ha på, god lyd og varer lenge på en ladning. 9/10 eller 8/10 er helt passende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor ble det av Sony MDX-1000x i denne testen. Den var tidligere en favoritt og var desibert best når den ble testet.
http://www.tek.no/artikler/test-sony-mdr-1000x/358365

 

Edit: La ikke merke til at dette gjaldt billigere modeller (Trådløse hodetelefoner over 2000 kroner), men liklevel Sony er jo over 2000kr med 4100kr som dagens pris.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med mine H7 som jeg endte opp med etter en hektisk måned med testing av trådløse hodetelefoner. Det er to minus med de som jeg syns folk burde være klar over:

- De slipper inne en del lyd, altså dårlig passiv lyddemping. Derimot slipper de ut lite?!

- Jeg er ikke fornøyd med berøringsflaten man skal styre "Start/stop, justering av volum og neste sang". Skulle ønske denne var mekanisk istedenfor, for jeg opplever ofte at den ikke gjør som jeg vil.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd. Deilig å ha på, god lyd og varer lenge på en ladning. 9/10 eller 8/10 er helt passende.

Helt enig. Har disse selv og er storfornøyd. Hadde SoundLink AR Wireless 2 før, og de var katastrofalt dårlige på lyd. Men likte faktisk knappene for å styre de bedre en berøringsflata på H7.

 

Når det er sagt, så er jeg blitt en jævel på kontrollene på H7. Det tok bare litt tid.

 

Har også testet ut H8 som har støykansellering, og disse har mye dårligere lyd med særdeles overdreven bass, og de er on ear, kontra around ear, noe som resulterte til at de ble slitsomme å ha på etter ca. 5 minutter da jeg bruker briller.

 

H7 er som en drøm. Sitter som støpt, veldig god lyd, meget god batterilevetid og har et utrolig lekkert design.

 

Til han som etterlyste sammenligning med kablede hodetelefoner: det blir ikke rettferdig. Ingen av disse i testen her kan måle seg med et sett kablede hodetelefoner til f.eks. 4000. Du betaler ekstra for innebygd forsterker, DAC, batteri, bluetooth-kontroller etc på disse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

 

Hvorfor er ikke Bose QC35 med i denne testen?

 

Dere skriver at man ikke bør velge Bose, men unnlater å teste den nyeste modellen?

Leser dere ikke testen i det hele tatt eller? Det er en test på hodetelefoner uten aktiv støykansellering.

 

 

Her gikk jeg glipp av den distinksjonen ja... Men det kom ikke spesielt tydelig vil jeg påstå. Det ble ikke nevnt i tittel, ingress og ble først spesifisert i tredje avsnitt. 

 

Hva en artikkel/test omhandler bør jo komme frem i tittel/ingress...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med mine H7 som jeg endte opp med etter en hektisk måned med testing av trådløse hodetelefoner. Det er to minus med de som jeg syns folk burde være klar over:

- De slipper inne en del lyd, altså dårlig passiv lyddemping. Derimot slipper de ut lite?!

- Jeg er ikke fornøyd med berøringsflaten man skal styre "Start/stop, justering av volum og neste sang". Skulle ønske denne var mekanisk istedenfor, for jeg opplever ofte at den ikke gjør som jeg vil.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd. Deilig å ha på, god lyd og varer lenge på en ladning. 9/10 eller 8/10 er helt passende.

Så du mener de ikke er egnet til bruk på buss/kollektiv transport? Har i dag ett QC25 som gir OK lyd, men ikke noe mr. De er behagelig som fy og demper bra støy, så det duger på farten. Men H7 fristet veldig nå, men om det lekker lyd inn som en sil er de jo ubrukelige på farten.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Veldig fornøyd med mine H7 som jeg endte opp med etter en hektisk måned med testing av trådløse hodetelefoner. Det er to minus med de som jeg syns folk burde være klar over:

- De slipper inne en del lyd, altså dårlig passiv lyddemping. Derimot slipper de ut lite?!

- Jeg er ikke fornøyd med berøringsflaten man skal styre "Start/stop, justering av volum og neste sang". Skulle ønske denne var mekanisk istedenfor, for jeg opplever ofte at den ikke gjør som jeg vil.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd. Deilig å ha på, god lyd og varer lenge på en ladning. 9/10 eller 8/10 er helt passende.

Så du mener de ikke er egnet til bruk på buss/kollektiv transport? Har i dag ett QC25 som gir OK lyd, men ikke noe mr. De er behagelig som fy og demper bra støy, så det duger på farten. Men H7 fristet veldig nå, men om det lekker lyd inn som en sil er de jo ubrukelige på farten.

 

Bruker mine på bussen uten store problemer. Hører knapt noe til ting rundt meg disse på. Når det er sagt, så dersom det er veldig høy støy, så kommer lyden igjennom, da det ikke er noe støykansellering. F.eks. ved Podcasts så hører du en god del av det som foregår rundt deg.

Lenke til kommentar

OK, så motorstøy holdes greit utenfor? :)

Nei, det gjør det dessverre ikke. Hører bussen og fly ville jeg hørt enda bedre - men så flyr jeg såpass sjeldent at det er et lite problem.

 

Har som sagt testet Bose QC35, Sennheiser Momentum Wireless II og Sony h.ear 100-abn den siste måneden, og jeg er uten tvil mest fornøyd nå. Ja, jeg hører støy på mine 35 minutter på buss daglig, men ellers så er lyden så djevelsk mye bedre.

 

Lydopplevelse neste hele dagen > støy i 30-60 minutter daglig. Kunne selvfølgelig ønsket at de hadde bedre passiv støydemping, men jeg har kommet fram til at disse gir meg best musikkopplevelse i løpet av én hel dag. Komfortmessig syns jeg Bose har vært best til nå, men lyden er dessverre veldig svak i QC35. Sennheiser hadde uten tvil best lyd med aktiv støydemping, men totalpakken hvor faktorene: lyd og komfort > andre faktorer, vinner H7 lett for meg. Komforten er rett bak QC35 og lyden er mye bedre.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

B&W P7 er de beste jeg har brukt på tog bla, på ingen måte like støyisolerende som aktive Bose modeller, men så låter de til gjengjeld så mye bedre at litt støy kan man leve med.

 

Byggekvaliteten og utseende er også av en helt annen verden enn flere av de plæstikkheadsettene andre produsenter forlanger både 2 og 3000 kroner for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange timer "bærer" dere dem på hode før dere konkluder med slike bedømmelser som "meget god bærekomfort", "god bærekomfort" og andre varianter konklusjoner.

 

Noen hodetelefoner spesiellt de som ikke omslutter ørene helt, er for meg som regel alltid vonde å "bære" tross kort "bæretid".

 

Så litt mer informasjon ville vært fint. Jeg vil påstå at bærekomfort er viktigere enn lyttekvaliteten. Så lyttekvalitet, betjeningsenkelhet, trådløse muligheter og mye mer kommer i andre rekke i mine preferanser for testfaktorer. Blåtannversjon synes jeg er en vesentlig faktor også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...