Gå til innhold

Brukere opplever at nye MacBook Pro gir dårligere batteritid enn annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mangler særlig begrunnelse\bevis her?

 

For alle kan jo si\klage laptopen har kortere levetid en oppgitt, slik er det nesten alltid. Lover produsenten 2 timer kan man ikke forvente mere 30-45 minutter normalsett.

 

Men produsentene har egne testprogrammer de bruker istedenfor inviduelle tester.

Lenke til kommentar

Ikke sjokkerende nyheter, men skuffende fra Apple som faktisk har vært ganske nøyaktige med opplysningen pm batteritid.

 

Min PC skal klare 9 timer og med skjerm på 50% lys klarer den ca 5. Tror de aller fleste er slik. En test i laboratorium med alt slått av og skjerm på 10% er tullete. Skulle ønske de laget en felles test standard.

Lenke til kommentar

Man skal ikke lenger enn til dette forumet før man ser store forskjeller på batteritiden til folk. Selvsagt skal det ikke være slik på en maskin opp mot og drøyt over 20 000,-

 

 Det beste og letteste er jo om dette dreier seg om en eller annen software/firmware feil på noen komponenter. Da bør jo en oppdatering raskt få orden på sakene.

Som nevnt her har jo Apple før operert med tett på veldig realistisk antall timer også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Anbefaller og se denne: https://www.youtube.com/watch?v=s1QKW7gzTIs

 

Denne er en MUST å se for alle som vurderer å kjøpe ny Macbook. Det er ikke rart at batteritiden er så mye lavere enn forrige generasjon når de nye Macbook'sene har: Langt mer lyssterk skjerm (500nits+), touch bar og MINDRE BATTERI, for å gjøre den tynnere. Apple har virkelig dummet seg ut med den nyeste generasjonen, og alt dette kommer oppå at den bare har Thunderbolt porter lol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min kommentar var rettet til den meget gjennomtenkte sammendraget til mr Wonderchin0 ;)

Men ja, ser ut som 15" sliter med batteriet, ingen tvil om det. Ser ut som 13" og da uten TB er den som får disse 10 timene som det er annonsert, og litt ymse rapporter ang. den med TB. Samtlige tester jeg leser rapporterer om solid batteritid, men brukere rapporterer varierende batteritid (13"TB og 15")

Lenke til kommentar

Jeg returnerte nettop min 16 dager gamle MB Pro 13" pga. svært dårlig batterilevetid. Fikk ca. 5-6 timer ut av den, med lysstyrke på ca 50-60% og enkle oppgaver som surfing(safari), dokumentbehandling, film og mail.

 

Problemet med færre porter var overraskende merkbart, trodde opprinnelig ikke usb c ville bli ett problem, men jeg syntes det ble knotete. Savnet samtidig magsafe ladekabel.

 

Har nå gått fire timer siden sist lading og har 9t 20m remaining, med en 2015 MacBook Air. Føler selv jeg får vesentlig mer nytteverdi av MBA 13" til kr. 8.999,- sammenlignet med MBP 13" til 15.999,-.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg returnerte nettop min 16 dager gamle MB Pro 13" pga. svært dårlig batterilevetid. Fikk ca. 5-6 timer ut av den, med lysstyrke på ca 50-60% og enkle oppgaver som surfing(safari), dokumentbehandling, film og mail.

 

Problemet med færre porter var overraskende merkbart, trodde opprinnelig ikke usb c ville bli ett problem, men jeg syntes det ble knotete. Savnet samtidig magsafe ladekabel.

 

Har nå gått fire timer siden sist lading og har 9t 20m remaining, med en 2015 MacBook Air. Føler selv jeg får vesentlig mer nytteverdi av MBA 13" til kr. 8.999,- sammenlignet med MBP 13" til 15.999,-.

 

For å være helt ærlig KongHaugan så tror jeg du gjorde et smart bytte der :) Og det er der er der macbook pro faller litt gjennom synes jeg.

 

Maskinen er rett og slett ikke proff nok, den er for svak, for dårlig batteri, blir for varm osv til å være en proffmaskin.

Skulle jeg først kjøpt en tynn macbook hadde jeg mye heller kjøpt macbook air!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...