Gå til innhold

Se hvordan Googles avanserte menneskerobot takler ekstra vanskelig terreng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis ikke, at jeg lager noe bedre selv.

 

Det var mer et fokus på hvor mye mer overlegne mennesket er på bevegelighet ift. maskiner. Selvsagt kan vi ikke fly selv, eller andre spesialiteter, hvor maskiner kan bli bedre enn oss da. Men gange og løping er vanskelig å etterlikne så perfekt som menneskekropp og menneskehjerne utfører dette.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis ikke, at jeg lager noe bedre selv.

 

Det var mer et fokus på hvor mye mer overlegne mennesket er på bevegelighet ift. maskiner. Selvsagt kan vi ikke fly selv, eller andre spesialiteter, hvor maskiner kan bli bedre enn oss da. Men gange og løping er vanskelig å etterlikne så perfekt som menneskekropp og menneskehjerne utfører dette.

Selv om vi er overlegne på å gå eller løpe (som vi forøvrig har utviklet over millioner av år mot maskinenes 10-20 år?) så blir du ikke imponert av dette? Jeg synes det er helt sykt hvor fort utviklingen går. Innen vår tid på denne kloden er over så er maskinene garantert bedre enn oss til akkurat dette.

 

Er så teit når teknologi som er det ytterste av hva mennesker har skapt blir vist fram så kommer det en keyboard-warrior og mener han ikke er imponert pga. sett den i en slik og slik situasjon og den vil faile. For faen det er INGEN andre som klarer å lage dette!

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så har de sannsynligvis alle de tekniske forutsetningene for å kunne kopiere oss på bevegelse, med unntak av en ordentlig software. Selvsagt så finnes det sikkert stort rom for å perfeksjonere det mekaniske også.

 

Men det mekaniske er helt sikkert ikke helt umulig å få til med tanke på alt menneskeheten har fått til det siste århundret. Å få en maskin til å planlegge løping over et så utfordrende terreng som å hoppe fra stein til stein i ei ur i høy fart, det tror jeg vil ta svært lang tid å kopiere. Jeg kan selvsagt ta feil.

 

EDIT:

Nå kjenner jeg ikke tyngdepunktsberegninger for robot i video. Men, for meg virker det som om for mye vekt er lagret for høyt. Sjekk den "ryggsekken" da. Det kan selvsagt ha noe med testkriterier å gjøre at de har valgt det slik, men jeg tror det har mer å gjøre med problemer for å finne en bedre vektfordelingsnøkkel til robot.

 

EDIT2:

 

Synes enkelte av disse robotene var fascinerende, kanskje med unntak av cheetah (gepard) og pingvin. Fant de ved å se video tilknyttet artikkel på ny (ved ferdigavspilling).

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...