Gå til innhold

Slik blir det å spille Mass Effect: Andromeda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke helt det at en ikke bestemmer sin egen fortid og character, men gameplayen ser i det minste bra ut. Håper det føles mer som Mass effect 1 eller i verste fall 2 enn Mass Effect 3 som spilte mer som Max Payne enn et RPG. Max Payne var et av de beste spillene jeg har spilt men er ikke det jeg er ute etter i et RPG. Ser ut som de har vært ganske late og bare resirkulert gamle characters, håper det er bedre skrevet enn det ser ut som i traileren.

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føles liksom ikke helt Mass Effect ut, uten noen stor overhengende trussel, og gameplayet virker noenlunde likt Inquisition. Mindre interessert i hvordan gameplayet er, vil vite mer om den sentrale konflikten. Spilte aldri Mass Effect for hverken grafikk eller gameplay.

 

Liker at det handler om noe annet enn en stor trussel, de skrev seg tross alt inn i ett hjørne med Reapers. Nå passer det også med en mer åpen verden siden historien er faktisk å utforske en ny galakse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den scenen hvor ikke-Shepard avvæpner turianen er det kleineste jeg har sett i et spill på temmelig lenge. Hvordan presterer Bioware å lage dårligere og dårligere animasjoner og ansiktsmodeller for hvert eneste spill?

Bortsett fra det syntes jeg spillet både så bra ut, og jeg likte slåssinga. Får håpe det blir like bra som det første Mass Effect.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Føles liksom ikke helt Mass Effect ut, uten noen stor overhengende trussel, og gameplayet virker noenlunde likt Inquisition. Mindre interessert i hvordan gameplayet er, vil vite mer om den sentrale konflikten. Spilte aldri Mass Effect for hverken grafikk eller gameplay.

 

Liker at det handler om noe annet enn en stor trussel, de skrev seg tross alt inn i ett hjørne med Reapers. Nå passer det også med en mer åpen verden siden historien er faktisk å utforske en ny galakse.

Er derfor jeg er nervøs for at det vil føles veldig som en MMO, med quests som i bunn og grunn er grinding uten noe større mål og mening. Må ha noe å jobbe mot. Forsåvidt enig i at Reaperne burde blitt behandlet annerledes, spesielt i ME3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stor ME fan men ble litt skeptisk, så veldig likt ut som DA:I lyder og alt...

Jeg likte jo det spillet men har alltid vært tydelig forskjell på Dragon Age og Mass Effekt.

Ser også enda mer action preget ut.. Jeg synes Mass Effekt 2 hadde en perfekt blanding av tempo, rpg og action hvor det føltes ut som soldatene var av kjøtt og blod. Her blir det for mye hopp og sprett og over the top bevegelser.

 

Men skal ha det for de pleier å levere på historie.

Lenke til kommentar

Den scenen hvor ikke-Shepard avvæpner turianen er det kleineste jeg har sett i et spill på temmelig lenge. Hvordan presterer Bioware å lage dårligere og dårligere animasjoner og ansiktsmodeller for hvert eneste spill?

Bortsett fra det syntes jeg spillet både så bra ut, og jeg likte slåssinga. Får håpe det blir like bra som det første Mass Effect.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2016-12-02-mass-effect-andromeda-developers-reassure-fans-after-trailer-sparks-animation-concerns

 

Ikke at det er noen garanti for det faktisk blir bedre når spillet først kommer ut.

Lenke til kommentar

det er vel bare ett tidsspørsmål før mass effect multiplayer skjer, kanskje ett stort mmo?

 

EA klarer såvidt og holde liv i SWTOR, hvorfor skulle de satse på et nytt mmo? Det markedet nærmer seg nisje og slutten på å være så stort som det har vært.

 

Dragon Age Inquisition skulle faktisk være kun ett multiplayer spill, på ordre av EA, men så skjedde Skyrim. Det viste at man kan lage single player spill som selger over 10 millioner kopier, og dermed ble det endret på. Bioware var veldig nærme og miste det de alltid har laget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor Andromeda ser ut til å være befolket av humans, turians, krogan, asari og salarians når disse rasene liksom skal være nykommerne der.

 

Hvor mange dro fra Melkeveien når det tydeligvis ikke er mangel på fiender av den sorten i en ny galakse?

 

Børe være en god story-relatert grunn til at det er slik, ellers virker det bare som at de ikke ville ta seg bryet med å lage flere nye raser til å befolke Andromeda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Følte at 95% av mass effect spillene bare besto av cover skyting. De har tydelig hentet inspirasjon fra halo i det nye spillet. Åpne kart er ikke nødvendigvis en uting eller tomme for den saks skyld.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor Andromeda ser ut til å være befolket av humans, turians, krogan, asari og salarians når disse rasene liksom skal være nykommerne der.

 

Hvor mange dro fra Melkeveien når det tydeligvis ikke er mangel på fiender av den sorten i en ny galakse?

 

Børe være en god story-relatert grunn til at det er slik, ellers virker det bare som at de ikke ville ta seg bryet med å lage flere nye raser til å befolke Andromeda.

 

Akuratt det jeg tenkte også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...