Gå til innhold

TEST: MovieMask


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har riktignok ikke lest alt for nøye gjennom hele teksten, men kan egentlig ikke se at dette har noe som helst med VR å gjøre. Er vel bare en måte å forstørre bildet på mobilen (og samtidig slippe å se omgivelsene), 5/10 virker som en meget snill karakter til ett produkt som jeg synes det viker som er laaangt etter sin tid. Er jo mange år siden det kom "solbriller" med samme/lignende funksjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høres ut som nærfokuset blir i overkant høyt for at det skal være behagelig over tid. Selv ordinære VR-briller hvor man tildels kan justere hvor fokuset skal være kan være ubehagelig. Drev å justerte mine med linsekompensasjon og de andre verdiene som ligger i en Cardboard-profil (VR calibration for Cardboard). Var jo helt loka i hodet etterpå når jeg tok av headmounten etter at hjernen hadde tilpasset seg til VR og nå fikk et normalt rom.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har riktignok ikke lest alt for nøye gjennom hele teksten, men kan egentlig ikke se at dette har noe som helst med VR å gjøre. Er vel bare en måte å forstørre bildet på mobilen (og samtidig slippe å se omgivelsene), 5/10 virker som en meget snill karakter til ett produkt som jeg synes det viker som er laaangt etter sin tid. Er jo mange år siden det kom "solbriller" med samme/lignende funksjoner.

Du hadde ikke trengt å lese mer en 2 avsnitt for å se at det blir presisert at dette ikke er VR-briller...

Lenke til kommentar

Tja, det kommer an på hva du legger i "kinoopplevelse på flyet". Om hodesettet ditt er av grei kvalitet, mister du posestøy, hosting og folks telefonsamtaler som en del av filmopplevelsen....

 

Jeg opplever ingen problemer med å se en film med denne og en Galaxy S7 Edge. Kan være at jeg er nærsynt hjelper noe.

- Lysinnslipp rundt kabelen til hodesett merker jeg ikke noe til.

- Ser sjelden filmer med teksting, så for meg er det i alle fall ikke noe stort problem.

- Når det gjelder det å bytte video; selvsagt kan det bli noe styr om man bruker den til å se 5-minutters videosnutter, men det er i bunn og grunn ikke formålet med den.

 

Det som derimot er problematisk, er dugg på linsene. Dette antar jeg kan løses ved å få på plass en liten pute eller lignende i buen til nesen.

Og prisen er nok i høyeste laget. Var vel rundt 500,- jeg betalte kickstarteren for masken min, og det mener jeg den er godt verdt. Så en utsalgspris på mellom 600-700,- hadde passet bedre, imho.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...