Gå til innhold

Nå lanserer også Telia fri fart for alle kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fart, schmart… Jeg har ikke siden begynnelsen av 2000-tallet noensinne tenkt at "jøss, VG laster litt for tregt her, gitt!"

 

Datamengde derimot… Det er ting jeg gjerne skulle sett endringer på.

 

Da får du skifte til ICE. Der har du ubegrenset datamengde, men kun med 64kbit/s når du passerer din valgte grense.

Lenke til kommentar

Hva skal man med fri fart på motorveien når bensintanken er på 0,5 liter?

 

Er vel ikke hastighet som er begrensingen for brukere er vel mangel på data stil rimelige priser som mobilselskapene tjener svinaktig mye.

 

Se på Danmark f.eks. 40GB i måneden for 249,-

https://www.telenor.dk/shop/abonnementer/

 

Norge: 699 for 40GB med stjelenor

 

https://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke at data-hastighet har betydd så mye via mobiltelefoni/mobilt bredbånd, men kjekt om man en gang skal laste ned noe stort.

 

I høsten 2013 ble det bestemt at de forskjellige abonnementene hos Telenor og Telia (Netcom) skulle få forskjellige hastigheter etter hvor mye man betalte. Den gangen var argumentet mangel på ressurser av infrastrukturene hos begge de store. Nå, 3 år etterpå kommer begge to etter litt snubling, og forteller at vi kundene nå må få utnytte fulle og hele ressurspotensialet i nettverkene igjen. Teknisk sett kjøper jeg det dem sier. Men jeg vet selvfølgelig at det er andre tunger som taler foran det tekniske.

 

Personlig er jeg fortsatt fornøyd med 10 mbit/s hastighet på telefonen min etter nyttår siden jeg er kunde hos Hello. Eneste forskjellen jeg har merket på forbruket mitt i høst er høyere databruk pga. speedtest.net :p

Lenke til kommentar

 

Fart, schmart… Jeg har ikke siden begynnelsen av 2000-tallet noensinne tenkt at "jøss, VG laster litt for tregt her, gitt!"

 

Datamengde derimot… Det er ting jeg gjerne skulle sett endringer på.

Da får du skifte til ICE. Der har du ubegrenset datamengde, men kun med 64kbit/s når du passerer din valgte grense.

 

 

Følger det med slike grenser så er det ikke ubegrenset. 64kbps er en latterlig hastighet i 2016.

Lenke til kommentar

Hva skal de da differensiere på revilloz, når datamengden fjernes fra abonnementstypene?

 

Hvilke av de forskjellige tilbyderne i Telia-nettet gir mest for pengene i øyeblikket. Jeg skal ihvertfall ikke tilbake til Telenor-konglomeratet, med de psyke begrensningene de har på f.eks. 5-siffrede numre med mere.

 

Jeg har i øyeblikket Chess, men vet ikke hva som evt. kan være litt bedre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får du skifte til ICE. Der har du ubegrenset datamengde, men kun med 64kbit/s når du passerer din valgte grense.

 

 

For det første: det er da sånn alle andre gjør det også? Med mindre det har skjedd endringer her - sist jeg sjekket så var det nettopp en slik hastighetsreduksjon som skjedde når jeg nådde grensen - noe som i praksis gjør nettet ubrukelig, for 64kb/s er alt for lite.

 

For det andre: jeg har såpass dårlige erfaringer med ICE fra tidligere at det er et firma jeg holder meg unna. Muligens noget urettferdig da det er en del år siden, men det er nå så.

Lenke til kommentar

 

Da får du skifte til ICE. Der har du ubegrenset datamengde, men kun med 64kbit/s når du passerer din valgte grense.

 

 

For det første: det er da sånn alle andre gjør det også? Med mindre det har skjedd endringer her - sist jeg sjekket så var det nettopp en slik hastighetsreduksjon som skjedde når jeg nådde grensen - noe som i praksis gjør nettet ubrukelig, for 64kb/s er alt for lite.

 

For det andre: jeg har såpass dårlige erfaringer med ICE fra tidligere at det er et firma jeg holder meg unna. Muligens noget urettferdig da det er en del år siden, men det er nå så.

 

Alle andre tar betalt når grensen nås.. (Chess er vel fortsatt et unntak)

Lenke til kommentar

Unnskyld, men alle sluttkunder på Telenors mobilnett har da hatt fri hastighet siden dette ble innført 1. september - og det varer frem til 31. desember (2016). Har selv Chilimobil, og måler 50 Mbit/s med Speedtest appen nå. Ikke at verken jeg eller noen andre har behov for noe mer enn 10-20 Mbit/s, for med datapakker hvor man er begrenset hver måned er det lite man får gjort før kvoten er brukt opp.

 

Hva skal man med sportsbil som kan kjøre i 200 km/t dersom man bare har drivstoff til å kjøre 500 meter?

 

Ser man på film via Netflix, HBO, etc. i HD vil man ikke kunne se mer enn 1-3 filmer før de «store» datapakkene hos operatørene i dag er brukt opp, og da påløper det gjerne kostnader for videre bruk uansett.

 

Konklusjon: Å tilby høyere hastighet, eller komme med lokketilbud som «fri fart», er bare lureri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412

Det største problemet for brukerne er definitivt ikke hastigheten, men datamengden per måned. Dette vet leverandørene veldig godt. De prøver å sukre situasjonen med absurde hastighetsøkninger.

Lenke til kommentar

Hva skal man med fri fart på motorveien når bensintanken er på 0,5 liter?

 

Er vel ikke hastighet som er begrensingen for brukere er vel mangel på data stil rimelige priser som mobilselskapene tjener svinaktig mye.

 

Se på Danmark f.eks. 40GB i måneden for 249,-

https://www.telenor.dk/shop/abonnementer/

 

Norge: 699 for 40GB med stjelenor

 

https://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/

 

Ikke glem at prisen for å bygge ut og vedlikeholde nettet i danmark er mye billigere enn i norge ifm infrastruktur o.l.

Lenke til kommentar

 

Fart, schmart… Jeg har ikke siden begynnelsen av 2000-tallet noensinne tenkt at "jøss, VG laster litt for tregt her, gitt!"

 

Datamengde derimot… Det er ting jeg gjerne skulle sett endringer på.

 

Da får du skifte til ICE. Der har du ubegrenset datamengde, men kun med 64kbit/s når du passerer din valgte grense.

For en del år siden (Samsung Galaxy S, så ca 7 år siden?) hadde jeg telenor forhandler abonnement som var 500 MB eller 1 GB, etter det ble farten redusert til ca 100kb/sek.

Merket ikke stor forskjell på vanlig surfing den gang.

Ble som regel brukt til nettradio i en annen jobb.

 

Vil mye heller ha begrenset fart og fri datamengde enn fri fart og begrenset datamengde.

Lenke til kommentar

 

Fart, schmart… Jeg har ikke siden begynnelsen av 2000-tallet noensinne tenkt at "jøss, VG laster litt for tregt her, gitt!"

 

Datamengde derimot… Det er ting jeg gjerne skulle sett endringer på.

 

Da får du skifte til ICE. Der har du ubegrenset datamengde, men kun med 64kbit/s når du passerer din valgte grense.

Sånn er det på Netcom og Telenor 4G også....

Lenke til kommentar

Telia er et søppelselskap som selger søppel og ikke gir seg en god p***om kundene sine så lenge de kan loppe de for penger.

 

Solgte meg et bedriftsabonnement bare fordi jeg har et selskap, og UTELOT å forklare at det var eks. mva, og bare sa at det måtte jeg jo forstå og at det sto med liten skrift i et 10-siders PDF som de sendte. Og nå er jeg stuck med et søppelabonnement som koster 3000 kr å si opp 24 måneder fram i tid. MVA må du naturligvis betale så lenge du ikke er i MVA-registret.

 

Makan til søppelselskap skal du lete lenge etter. De får lurt pengene mine fra meg denne gang, men jeg skal ALDRI I MITT LIV mer bruke Telia. Jada jeg vet at Telenor og andre også har søppel-bedriftsabonnement, men nå var det en gang Telia sine søppelselgere som ringte først.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...