Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Har du noensinne bygget et rike som kan motstå tidens tann?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller fortsatt dette litt selv innimellom. Det holder seg utrolig bra. Er nettopp kommet en ny patch som er ute i beta. Steam-versjonen har litt problemer med latency, så du bør være litt kritisk til medspilleres "ping" verdier.

 

Men faktisk bruker jeg i 2016 mer tid på å se Streams og Youtube fra dette spillet enn på å spille det selv. Stor underholdningsverdi.

Lenke til kommentar

Begynte faktisk å se på en del multiplayer matcher på youtube for en måned eller to siden, og var veldig overrsaket over hvor aktivt miljøet fremdeles var.

Enda mer overraskende var det at vi faktisk har en Nordmann som en av de beste i verden.

 

Etter å ha sett gode spillere gikk det også opp for meg hvor mye dybde dette spillet egentlig har, og hvor dårlig jeg selv var...

Uansett er dette fremdeles et enormt bra spill, og holder seg ekstremt bra til å være soppas gammelt.

 

Absolutt å ambafale for de som enda ikke har opplevd dette mesterverket av et spill.

Lenke til kommentar

 

Age 2 også.

Det var ikkje planen å starte ein stor diskusjon om dette, men det er jo viktig å ha kritisk historisk fakta nokolunde korrekt, så altså, nei.

 

Berre ta ein kjapp youtube så høyrer ein raskt det :)

 

Jeg har spilt Age2 mer eller mindre aktivt siden release, og har planer om å fortsette det. Men det er mulig du har et poeng: Det kan være en chatte-kommando. Skriv "30" i chatten og trykk enter. ;)

Lenke til kommentar

 

Age 2 også.

Det var ikkje planen å starte ein stor diskusjon om dette, men det er jo viktig å ha kritisk historisk fakta nokolunde korrekt, så altså, nei.

 

Berre ta ein kjapp youtube så høyrer ein raskt det :)

Jeg tolket det ikke som at artikkelforfatter mente at dette var det første tilfellet av lydeffekten i serien, bare at det var en beskrivelse av hvordan en kamp i spillet kan høres ut.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Age2 mer eller mindre aktivt siden release, og har planer om å fortsette det. Men det er mulig du har et poeng: Det kan være en chatte-kommando. Skriv "30" i chatten og trykk enter. ;)

Stemmer, stemmer! :) Eg tipper lyden allereie var såpass gjenkjenbar at dei berre måtte ha den med vidare frå 1 til 2, men samtidig måtte dei gje munkane ein litt meir "kristen-halleluja-aktig"-lyd for konvertering, så på den måten fikk dei med begge deler. Men akkurat det er jo berre eg som tenker høgt!

 

AoE2 er sikker meir populært online i dag (?), så det kan godt vere at lyden i praksis er mest kjent derifrå!

 

Jeg tolket det ikke som at artikkelforfatter mente at dette var det første tilfellet av lydeffekten i serien, bare at det var en beskrivelse av hvordan en kamp i spillet kan høres ut.

Tja, det er jo litt rart å bruke ein spesifikk lyd frå eit spel til å beskrive ein kamp i eit anna? Mitt førre innlegg var uansett mest meint ironisk, med viktig historisk fakta og alt det der, men det skin kanskje ikkje så godt gjennom.

Lenke til kommentar

Begynte faktisk å se på en del multiplayer matcher på youtube for en måned eller to siden, og var veldig overrsaket over hvor aktivt miljøet fremdeles var.

Enda mer overraskende var det at vi faktisk har en Nordmann som en av de beste i verden.

 

Etter å ha sett gode spillere gikk det også opp for meg hvor mye dybde dette spillet egentlig har, og hvor dårlig jeg selv var...

Uansett er dette fremdeles et enormt bra spill, og holder seg ekstremt bra til å være soppas gammelt.

 

Absolutt å ambafale for de som enda ikke har opplevd dette mesterverket av et spill.

 

TheViper eller Ørjan, er definitivt verdens beste AoE-spiller, og kan vel sammenlignes litt med Magnus Carlsen sånn sett. Han er en sjakkfan også, så det passer jo bra. :D

 

Har selv spilt for Norge i AoE 2 i Nations Cup, som reserve med de store gutta MbL og TheViper. Tidstyv det der spillet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...