Gå til innhold

iPhone 6-eiere opplever at skjermen slutter å fungere – Apple skylder på eierne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

 

Vel, hvis det faktisk bare skjer hvis telefonen er mistet på harde overflater så er det jo "brukerfeil". Men jeg vet jo ikke om det er mange tilfeller der folk sier de ikke har mistet telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

Dersom det faktisk er slik at dette er en konstruksjonsfeil, men Apple likevel skylder på forbrukerne, er jeg enig at det er utrolig frekt.

 

Men akkurat nå er det jo påstand mot påstand mellom Apple og iFixit, som begge har utført sine undersøkelser. Jeg har enda ingen grunn til å tvile på Apple, da de (etter min erfaring) har tatt ansvar for konstruksjonfeil tidligere. Jeg har hatt to problemer med Apple produkter, en 3,5 år gammel MBP der refleksbelegget på skjermen hadde prellet av litt i kantene, og en iPhone 6 plus med litt skjevt frontkamera. Sendte inn begge produktene (i gjennom Eplehuset), og fikk ny skjerm og telefon tilbake et par uker senere.

Endret av Maax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

 

Bare vent, de kommer å forsvarer dette å :)

 

 

Tja, hvordan klarer du å skille ut de som faktisk har problemet og de som ikke har det? For å godta noe slikt så må du jo nesten være berørt. Hvorfor skal en fornøyd Applebruker som ikke er påvirket av problemet bry seg i noen særlig grad?

 

Kan jo godt være at alle som er berørt ser seg om etter andre produkter, det blir jo klin umulig å bevise/motbevise.

Lenke til kommentar

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

Dersom det faktisk er slik at dette er en konstruksjonsfeil, men Apple likevel skylder på forbrukerne, er jeg enig at det er utrolig frekt.

 

Men akkurat nå er det jo påstand mot påstand mellom Apple og iFixit, som begge har utført sine undersøkelser. Jeg har enda ingen grunn til å tvile på Apple, da de (etter min erfaring) har tatt ansvar for konstruksjonfeil tidligere. Jeg har hatt to problemer med Apple produkter, en 3,5 år gammel MBP der refleksbelegget på skjermen hadde prellet av litt i kantene, og en iPhone 6 plus med litt skjevt frontkamera. Sendte inn begge produktene (i gjennom Eplehuset), og fikk ny skjerm og telefon tilbake et par uker senere.

I Norge har vi en del ekstra rettigheter, så hva Apple sier har ikke nødvendigvis så mye å si her. Ellers har Apple tidligere blitt dømt for å ha laget enheter som var ment å ryke, uten reparasjonsmuligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

 

Bare vent, de kommer å forsvarer dette å :)

 

 

Tja, hvordan klarer du å skille ut de som faktisk har problemet og de som ikke har det? For å godta noe slikt så må du jo nesten være berørt. Hvorfor skal en fornøyd Applebruker som ikke er påvirket av problemet bry seg i noen særlig grad?

 

Kan jo godt være at alle som er berørt ser seg om etter andre produkter, det blir jo klin umulig å bevise/motbevise.

 

 

Det er jo hele poenget. Dere bryr dere jo så voldsomt og går i forsvars-modus med en gang :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

 

Bare vent, de kommer å forsvarer dette å :)

 

 

Tja, hvordan klarer du å skille ut de som faktisk har problemet og de som ikke har det? For å godta noe slikt så må du jo nesten være berørt. Hvorfor skal en fornøyd Applebruker som ikke er påvirket av problemet bry seg i noen særlig grad?

 

Kan jo godt være at alle som er berørt ser seg om etter andre produkter, det blir jo klin umulig å bevise/motbevise.

 

 

Det er jo hele poenget. Dere bryr dere jo så voldsomt og går i forsvars-modus med en gang :)

 

 

Så la meg se om jeg forstår dette riktig;

 

Du kan komme med en generaliserende påstand som omfavner alle Applebrukere, men samtidig så er det automatisk å gå i forsvarmodus om noen begynner å stille spørsmålstegn ved dette?

 

Du statuerer altså en vinn-vinn situasjon for deg selv, snedig.

 

 

Er jo forsåvidt helt enig at det er håpløst dårlig av Apple å ikke være mer imøtekommende her om det åpenbart er snakk om en produksjonsfeil. Dette er ikke et forsøk på å forsvare Apple. Det jeg reagerer på er hvordan folk helt pompøst generaliserer alle Applebrukere og reagerer på hvordan "vi kan godta slikt". Det er da strengtatt ingenting å godta, om man ikke er berørt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 



Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

Dersom det faktisk er slik at dette er en konstruksjonsfeil, men Apple likevel skylder på forbrukerne, er jeg enig at det er utrolig frekt.

Men akkurat nå er det jo påstand mot påstand mellom Apple og iFixit, som begge har utført sine undersøkelser. Jeg har enda ingen grunn til å tvile på Apple, da de (etter min erfaring) har tatt ansvar for konstruksjonfeil tidligere. Jeg har hatt to problemer med Apple produkter, en 3,5 år gammel MBP der refleksbelegget på skjermen hadde prellet av litt i kantene, og en iPhone 6 plus med litt skjevt frontkamera. Sendte inn begge produktene (i gjennom Eplehuset), og fikk ny skjerm og telefon tilbake et par uker senere.

I Norge har vi en del ekstra rettigheter, så hva Apple sier har ikke nødvendigvis så mye å si her. Ellers har Apple tidligere blitt dømt for å ha laget enheter som var ment å ryke, uten reparasjonsmuligheter.


Sant at vi har ekstra rettigheter når det gjelder reklamasjonstid i Norge. Men begge feilene jeg skriver om her dekker Apple internasjonalt*.


Hvilken dom er det du refererer til forresten?

*http://www.macrumors.com/2015/10/17/apple-mbp-ar-coating-quality-program-staingate/ Endret av Maax
Lenke til kommentar

Hehe, jeg husker godt ifra Samsung Note diskusjonen. Der var det mange som mente at selvfølgelig var det helt vanlig av selskaper å innrømme feil ved produktene sine. Så det at jeg fant det positivt at eg selskap sa:

 

"Ok, dette er feil, vi erstatter"

 

Var "bare å forvente".

 

Det er ganske morsomt, fordi Apple er aldri raske med å kommentere en feil. De venter og venter og venter. Dette kom opp for en evighet siden. Det er det de pleier å gjøre. Og de er motvillige med å si at det er en feil ved produktene sine, om det ikke er en åpenbar feil.

 

Dere tror ikke det er tilfeldig at dette skjedde med iPhone 6 og ikke 6S? Og at Plus er Mye mer utsatt? Vær så snill folkens. iPhone 6 Plus bøyes, og loddingen til Apple tåler det ikke. Jeg skal love dere at hvis dere går til butikk i Norge, så kan dere kreve den reparert UTEN noen kostnad. Det er helt åpenbart feil ved produkt pga konstruksjonsfeil. Du trenger ikke miste den i bakken, du kan ha den i lommen. Det er faktisk alt du trenger å gjøre. Ha den i lommen.

 

Hvorfor fikser og Apple dette for halve prisen på den utvalgte modellen, om det bare er fordi "folk har mistet den hardt i bakken"? Det betyr jo at de innrømmer en svakhet i designet sitt. Likevel er det kundene sin feil. Ganske frekt spør du meg. Lenge leve norske forbrukerlover som beskytter mot utnyttende kapitalistselskaper. Vi slipper liksom massesøksmål om det er noe galt med produktet vårt.

 

Å sammenligne responsen til Apple og responsen til Samsung i akkurat denne saken syntes jeg blir feil.

 

1) Feilene er av helt forskjellig omfang. At et fåtall av Note-telefoner "eksploderer" er mye mer kritisk enn at noen iPhoner opplever "touch-desease".

 

2) Det var ingen tvil om at det var en konstruksjonsfeil med Note-telefonen, mens det er fortsatt usikkert om "touch-desease" er et resultat av fall eller en konstruksjonfeil.

 

Men hvis det viser seg at dette er en konstruksjonfeil så er jeg helt enig at Apple har behandlet saken dårlig.

 

Resten er kommentaren er vel mest spekulasjoner fra din side?

Endret av Maax
Lenke til kommentar

 

Å sammenligne responsen til Apple og responsen til Samsung i akkurat denne saken syntes jeg blir feil.

 

1) Feilene er av helt forskjellig omfang. At et fåtall av Note-telefoner "eksploderer" er mye mer kritisk enn at noen iPhoner opplever "touch-desease".

 

2) Det var ingen tvil om at det var en konstruksjonsfeil med Note-telefonen, mens det er fortsatt usikkert om "touch-desease" er et resultat av fall eller en konstruksjonfeil.

 

Men hvis det viser seg at dette er en konstruksjonfeil så er jeg helt enig at Apple har behandlet saken dårlig.

 

Resten er kommentaren er vel mest spekulasjoner fra din side?

 

Joda, sier ikke det er samme situasjon. Sier ikke at Apple ikke hadde innrømmet om det var noe kritisk. Jeg bare påpeker at det å innrømme feil er faktisk ikke så vanlig, og folk i Note tråden mente at det var helt vanlig at selskap innrømmet alle feil. Så poenget var ikke å sammenligne Samsung med Apple. Jeg vet ikke nok om hva Samsung innrømmer og ikke, og det varier nok og mye i et å stort selskap. Poenget var bare at folk mente at det å innrømme feil liksom var normal. Her ser vi det ikke er det.

 

 

Det er så åpenbart konstruksjonsfeil at noe annet er bare å forsvare Apple. Sorry, men sånn er det.

 

Dette gjelde bare iPhone 6 og 6 Plus, ikke S versjonene. Hva gjorde de i S-versjonene? Forsterket designet slik at de ikke bøyes. Det er derfor loddingen mister kontakt, fordi telefonene blir bøyd og det sprekker opp. Bøying skjer IKKE ved hardt fall, men kan skje av å ha den i lommen f.eks. Vi snakker her om såvidt bøying, som ikke er så merkbar. Ikke sånn knekke telefonen i to eller noe. Derfor har ikke S versjonene dette problemet.

 

Det er og AKKURAT de samme brikkene som har problemer med loddingen hver gang. Så de er loddet for dårlig på plass. Hardt fall ville kunne rammet hva som helst av lodding. En grunn til at det skjer med kun to brikker.

 

Apple har et REPAIR program for 6 Plus (Som er tilfeldigvis den Apple telefonen som er mest utsatt for bøying) der det koster halvparten av normalen. Det er jo å direkte si at det er et vanlig problem. Det er heller ikke et slik til den vanlige versjonen liksom ikke er utsatt mer eller mindre for hardt fall. Så den forklaringen om hardt fall er jo bare dum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bare jeg som synes dette er ekstremt frekt av Apple?

 

Hva som gjør at kunder av Apple godtar slikt?

Dersom det faktisk er slik at dette er en konstruksjonsfeil, men Apple likevel skylder på forbrukerne, er jeg enig at det er utrolig frekt.

 

Men akkurat nå er det jo påstand mot påstand mellom Apple og iFixit, som begge har utført sine undersøkelser. Jeg har enda ingen grunn til å tvile på Apple, da de (etter min erfaring) har tatt ansvar for konstruksjonfeil tidligere. Jeg har hatt to problemer med Apple produkter, en 3,5 år gammel MBP der refleksbelegget på skjermen hadde prellet av litt i kantene, og en iPhone 6 plus med litt skjevt frontkamera. Sendte inn begge produktene (i gjennom Eplehuset), og fikk ny skjerm og telefon tilbake et par uker senere.

Tja, de har nå en del historier bak seg. Det tok lang tid før de aksepterte problemene med iMac og gule elementer i skjermene.

 

Det samme skjedde med iMac og problemene med Seagate harddisker som døde.

 

Kjenner god til begge ettersom jeg hadde begge problemene og Apple var jæv... vanskelige og frekk. Første reaksjonen når jeg ringte etter at HD døde etter 1 år og 12 dager var at, sorry garantien din er utløpt....

Så nevnte jeg norsk log og at kjøpsloven går foran Apples betingelser, og plutselig var det fryd og gammen. De som satt borte i Irland hadde helt klart fått beskjed om å prøve seg først. Skammelig,.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen har sagt at det skjer med alle. Ingen har sagt at det skjer ofte en gang. Var vel etter rundt 1 år folk begynte å merke feilen?

 

Det er ellers ikke en feil at den blir lettere bøyd enn den kanskje burde. Feilen er jo at telefonen slutter å fungere pga det. Og jeg vet ikke hvor mange som er rammet, men det er nok ikke en vanlig feil. Likevel, det kan skje, og det bør ikke skje. Og når det faktisk skjer så burde de innrømme og erstatte.

 

Vi hadde en fyr på forumet her som sa han hadde denne feilen 3 ganger før han fikk en helt annen iPhone modell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som og er morsomt da er jo at andre telefoner tåler å falle hardt i bakken. Så si Apple har rett da, og det er folk sin feil for å miste den i bakken. Det betyr at Apples telefoner har lav kvalitet som må behandles veldig forsiktig, ellers går de i stykker. Jeg mener det er jo faktisk bare ekstremt frekt av Apple. De skylder på folk "for at den faller hardt i bakken" som åpenbart ikke stemmer. Og den burde jo ellers tåle det og. Så ikke bare skylder de på kundene sine, men de kommer jo med en dum løgn som forklaring. Samtidig som det er ekstremt åpenbart at det er en feil.

 

For å si det sånn, hvis iPhonen din sin touch slutter å virke i Norge så kan Apple bare prøve seg å komme i retten å påstå at kunden selv har mistet den hardt i bakken og ødelagt den. Men det vet Apple. Vi har rettigheter i Norge, i motsetning til USA. Så det greiene fungerer ikke her. Så hvis det repair programmet for touch-disease er i Norge og er de rimelig sleipe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som og er morsomt da er jo at andre telefoner tåler å falle hardt i bakken. Så si Apple har rett da, og det er folk sin feil for å miste den i bakken. Det betyr at Apples telefoner har lav kvalitet som må behandles veldig forsiktig, ellers går de i stykker. Jeg mener det er jo faktisk bare ekstremt frekt av Apple. De skylder på folk "for at den faller hardt i bakken" som åpenbart ikke stemmer. Og den burde jo ellers tåle det og. Så ikke bare skylder de på kundene sine, men de kommer jo med en dum løgn som forklaring. Samtidig som det er ekstremt åpenbart at det er en feil.

 

For å si det sånn, hvis iPhonen din sin touch slutter å virke i Norge så kan Apple bare prøve seg å komme i retten å påstå at kunden selv har mistet den hardt i bakken og ødelagt den. Men det vet Apple. Vi har rettigheter i Norge, i motsetning til USA. Så det greiene fungerer ikke her. Så hvis det repair programmet for touch-disease er i Norge og er de rimelig sleipe.

Hvordan dokumenter du din påstand om at andre telefoner tåler å falle hardt i bakken?

Hvorfor skulle ikke apple dekke disse feilene om det er så svart å hvitt at det er en produksjonsfeil? De har da gjort det tidligere? Kamera ute av posisjon, syns å huske store programmer hvor batterier ble byttet kostnadsfritt på 2 år gamle mobiler osv osv.

Ser ikke helt hvorfor?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...