Gå til innhold

Kan ha spikret lansering og modellnavn for AMDs Zen-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se ytelsetester på den. Jeg vurderer å kjøpe min første stasjonære pc siden 2004 til neste år og mtp hvor lite det har å si med 3-5% ytelseforskjell fra lanseringsdato kontra Intel/Nvidia når en maskin blir 1-2 år gammel så kunne det vært morsomt å kjørt AMD hele veien på CPU og GPU. Bidra til litt salg på den røde siden. 

Endret av joppzter
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Intel trenger å snuble over toppen av prisfjellet snart. Blir godt å få litt konkurranse i markedet igjen. Eg meiner AMD har ein fordel med at dei kan tilby 2,4,6,8 kjerner på samme socket, mens på intel sin side, så må man et godt hakk opp i prisklasse på hovedkort for å støtte meir enn 4 kjerner. Blir kjekt å sjå korleis dette går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SKEEEEPTISK, men jeg kan jo altid håpe at dem klarer det.

 

En ting til, antall core forteller oss desverre ikke så mye om hastigheten :X får håpe den ligger på 4ghz :x

Og hastigheten forteller oss igjen NULL om ytelse.

Tror de fleste ikke akkurat trenger å være livredd for at Intel prosessoren sin blir verdiløs over natta fordi denne her blir lansert.

Lenke til kommentar

 

SKEEEEPTISK, men jeg kan jo altid håpe at dem klarer det.

 

En ting til, antall core forteller oss desverre ikke så mye om hastigheten :X får håpe den ligger på 4ghz :x

Og hastigheten forteller oss igjen NULL om ytelse.

Tror de fleste ikke akkurat trenger å være livredd for at Intel prosessoren sin blir verdiløs over natta fordi denne her blir lansert.

det tror ikke jeg heller mer konkurranse og bedre priser er det jeg håpe på

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se ytelsetester på den. Jeg vurderer å kjøpe min første stasjonære pc siden 2004 til neste år og mtp hvor lite det har å si med 3-5% ytelseforskjell fra lanseringsdato kontra Intel/Nvidia når en maskin blir 1-2 år gammel så kunne det vært morsomt å kjørt AMD hele veien på CPU og GPU. Bidra til litt salg på den røde siden. 

Vent til AMD Vega (490x) kommer ut

 

 

 

Make AyyMD great again!

 

YUUUUGE performance increase, we have to get rid of the overhead, keep it out! We want nothing of that! Nothing! 

 

 

Make AMD great again!

 

 

Min 2500K er sugen på å pensjonere seg. Har slitt og strevd på 4,5GHz i over 5 år. Men jeg har vondt for å tro at AMD endelig skal ta steget opp igjen. Det blir nok et for langt steg  :(

 

Jeg sitter selv på en FX-8350 og kjenner folk som sitter på 2700k. Er ikke all verden i FPS i spill å tjene på å gå opp i ny CPU, men Zen og/eller 7700k kan være det som får mange til å skifte. Men da må man også ha nytt hovedkort, DDR4 etc. Man like godt kjøpe ny PC. Jeg kjøpte nylig et GTX 1070 kort og kjører alle nye spill på minst 60 FPS med alt på max @ 1080p.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Dagens gjesp.

 

Rykter hevder også at Zen slår prismessig «knock out» på Intels Skylake.

Da vil jeg tolke dette som at produktet suger - igjen.

 

Det er en del år siden "prismessig knockout" var spennende. Det begynner ikke å krible før de klarer å få opp ytelsen på produktene.

Det er ikke Intel produktene som er dyre, de er det kun fordi konkurentene er dårlige og at de ikke driver med veldedighet.

Og jeg tror ikke et fnugg på "nå endelig blir det andre boller" før vi får se tester fra uavhengige parter.

 

Jeg har ikke en gang hørt om aktører som kjøper AMD til store virtualiseringsfarmer og datahaller lenger. Det er en del år siden jeg så det. Men har fått med meg at mange har kastet AMD ut av datahallene for noen år siden.

Kanskje det er bruktbart til mindre nanoserver sammenhenger eller er de for evig blitt en "trenger du en billig løsning til HomeAutoMation, IoT eller HTPCen din?".  Jeg har en eldgammel ZBOX "HTPC" med en AMD APU og en pensjonert SSD  stående med Win7 men andre ting frister det ikke å bruke de til. Jeg har tom. sluttet å kjøpe AMD skjermkort etter HD69xx serien. Jeg har handlet mye AMD siden jeg pensjonerte min gamle Cyrix 5x86 så jeg er ingen Intel fanboy. Laptops med AMD har jeg bare bladd forbi de siste 5 år. For ikke å snakke om når de begynte med "Kjøp Radeon minnebrikker for heftig ytelse på ditt AMD system", det var det ingen som trodde på lengre enn limet på klistremerkene var kaldt *facepalm*. 

 

AMD: for Another Meaningless Device (for entusiaster vel å merke).

 

Men hadde jeg vært "into" å bygge mange små bokser for mange artige formål så hadde sikkert AMD vært tingen. Det toget forlot stasjonen for noen år siden.

Men som de sies over her. Kanskje AMD needs a Trump.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...